Ik krijg van het CB steeds verschillende 'adviezen'. De een zegt de middag fles eraf, de ander zegt de avond fles eraf.. Maar.. Mick geeft zelf aan wat hij wil.. En dat bevalt hem en ons erg goed.. Vanaf een paar dagen wil hij 's morgens bijna geen melk, maar wel graag een boterham (of papfles, maar die gaat er niet denderend in..) We willen het nu zo gaan doen; 08.00 1 boterham en 60 cc melk 10.00 fruithap en roosvicee 12.30 1 tot 1,5 boterham en 60 cc melk 15.00 koekje en roosvicee (Dit mag hij drinken tot hij aangeeft niet meer te willen) 16.30 warm eten en toetje 18.30 180 cc melk (als ik moet werken krijgt hij een papfles, dat is 2 ochtenden in de week, omdat we dan al om 07.45 weg moeten) Komt hij in totaal op; 300 cc melk + zuivel.. Prima toch? Ik ga die avond fles er nog niet afhalen, dit geeft hij zelf aan. Hij drinkt toch niet meer dan hij wil.. Nu zou ik graag bevestiging willen over het schema.. Is dit voldoende of.. ?? Alvast bedankt! Liefs, Neeltje
Ik zou er ook geen moeite mee hebben hoor, ons zoontje heeft tot ruim anderhalf jaar nog 's avonds een fles gedronken. CB vindt dat dat niet nodig is (en misschien is dat ook wel zo) maar als je kindje dat nou lekker vindt en het geeft hem een fijn gevoel, dan is het toch prima? Doe wat jullie zelf fijn vinden, hij krijgt niets te veel maar ook zeker niet te weinig binnen. Succes!
Lijkt mij prima, wij mogen de avondfles er ook al afgooien als hij hem niet meer zou willen, maar zolang hij m wil, mag hij hem gewoon lekker drinken (van het cb) en van mij ook, avondfles zal ik wel gaan missen als hij m niet meer wil, vindt dat altijd zo'n heerlijk momentje nog vlak voor hij naar bed gaat schema hier (die van ons is wel ietsje jonger, maar denk dat hij voorlopig wel op dit schema zit, misschien tussen de middag een halve boterham erbij): 7.30u fles 180/6 + ontbijtgranen 12.00u 1 boterham + fles 120/4 (die hij niet altijd leeg drinkt) 15.30u/16.00: fruit met halve liga 17.30u warme prak + toetje 19.30u fles van 180/6 en dan naar bed
Ja hoor, ze hebben soms best goede tips maar ze moeten zich niet te veel bemoeien met hoe wij als ouders dingen doen vind ik.. pff want mijns inziens doe je het dan nooit goed.. Dus lekker doorgaan met wat je doet hoor!
Het schema op zich ziet er prima uit, maar ik denk wel dat hij een beetje weinig zuivel binnen krijgt. Volgens mij wordt tot 12 maanden aangeraden om 500cc zuivel te geven. En vanaf 12 maanden 300cc.
We hebben inmiddels het schema (betreft melk) veranderd; hij krijgt 's morgens en 's middags 120cc en 's avonds drinkt hij nog 180 cc Komt samen uit op; 420cc en dan nog een toetje. De ene keer drinkt hij dit 's morgens helemaal op, de andere keer (net als vanmorgen) laat hij 60 staan..
Voor een kindje van 10 maanden is het wel weinig zuivel hoor. 400cc is dan echt het minimum. Eet hij daarnaast ook echt gevarieerd en veel? Goed groente en fruit? En krijgt hij al vlees en vis?
Hij zit momenteel op 420 cc melk en dan krijgt hij nog een toetje. Voor de rest eet hij alles; vlees, vis, groente,aardappelen, rijst, pasta, fruit etc etc
Toetjes als die van zuivel zijn en kaas etc. tellen gewoon mee voor het totaal aan zuivel op een dag, je moet niet alleen naar de kunstvoeding of melk kijken. Verder lijkt me dat jouw aanpak, kijken wat je kind wil, simpelweg het beste zal werken. Succes!
Waarom zou je de avond fles erafhalen? Zolang hij niet over de maximale hoeveelheid zuivel komt zie ik geen probleem. Mijn zoon is 3,5 en drinkt elke avond voor het slapen gaan een bekertje melk. Waarom niet? Het is echt zijn momentje vlak voor het naar bed gaan. Er zijn ook genoeg volwassenen die dit doen.
Ik heb ook niet gezegd dat deze eraf gaat.. Hij mag deze drinken, net zolang als hij wil.. Met de 420cc melk, daar bij nog het toetje, komt hij goed aan zijn hoeveelheid zuivel.. We houden dit aan, hij geeft aan wat hij wil en wij passen zijn menu daar op aan..
Oh nou, dan lijkt het me helemaal prima. Vooral lekker zo doorgaan zou ik zeggen. Kijk gewoon naar waar je zoontje behoefte aan heeft en dan komt het helemaal goed.