Gister bij mijn schoonfamilie bekend gemaakt dat ik zwanger ben. Iedereen dolblij en enthousiast. Mijn schoonzus vroeg gelijk wanneer ik echo had enzo. Waarop mijn schoonma meteen reageert met dat ze mee wil naar de echo. Nou sorry, ik heb daar echt geen zin in en geen behoefte aan. Of ben ik nou raar. Gelukkig nam mijn schoonzus het gelijk voor me op en zei dat ik eerste keer gewoon alleen moest gaan met mijn man. Misschien dat ze een andere keer mee kon gaan. Maar eerlijk gezegd zit ik daar echt niet op te wachten. Plus ik vind dat zo oneerlijk tegenover mijn eigen moeder. Nemen jullie je schoonma mee?
Allereerst gefeliciteerd. En qua schoonmoeder mee. Tijdens mijn 1e zwangerschap zijn nog mijn eigen moeder, nog mijn schoonmoeder meegeweest, maar toen had ik ook alleen de 12 weken en de 20 weken echo. Nu heb ik elke 2 weken echo en heb ik 1 keer mijn moeder en 1 keer mijn schoonmoeder meegenomen, maar mijn schoonmoeder had voor mij niet gehoeven, maar vond het wel zo eerlijk. Als jij het niet wilt, lekker niet doen, het is iets van jullie samen!
Euh, nee hoor! Bij de eerste meerdere echo's gehad, mijn moeder is alleen bij de laatste groei echo meegeweest omdat vriend geen vrij kon krijgen. Schoonma is nooit meegeweest, stiefschoonloeder al helemaal niet!
Daar beslis jij toch echt zelf over... samen met je man. Ik zou de eerste keer zeker met z'n tweetjes gaan, dat is zo speciaal! En de 20-weken ook, stel dat er wel iets is of dat je het geslacht gaat zien, daar wil je toch geen anderen bij hebben? Hier nog een liggingsecho bij 36 weken, moest midden op de dag en toen ging man niet mee, moeder en zus gevraagd en meegenomen. Misschien riep ze dat direct uit enthousiasme en komt ze er niet meer op terug?
Joma87: Ik hoef mijn schoonma er ook niet per se bij. Ik vraag haar altijd om bij me langs te komen enzo. En nooit heeft ze tijd omdat ze dan per se met haar dochter en haar kinderen wilt zijn. En nu ben ik opeens wel interessant voor haar. Saz667: Ik vind het ook gewoon een prive, intiem en speciaal moment. Josel: Precies, als wij tegen die tijd wel het geslacht willen weten, willen we het sowieso tegen niemand zeggen, zolang we dat vol kunnen houden. Ik hoop dat ze er niet meer op terug komt maar haar kennende zal ze zichzelf wel opdringen. Ik ga gewoon niet zeggen wanneer ik echo heb haha. Hoeveel echo's heb je normaal tijdens een zwangerschap?
ik heb ze allebei 1 x meegenomen mn eigen moeder naar de 20 weken en mn schoonmoeder naar de 36 weken echo met 9 en 30 weken alleen met mn vriend! ik vind meer dan een iemand meenemen soiso belachelijk. en het gaat erom wat jij wilt natuurlijk als jij daar geen zin in hebt kan je dat toch gewoon zeggen. snap het heel goed hoor . misschien een idee om de foto van de echo te kopieren en dan aan je schoonouders te geven? succes ermee!
Nee hoor, gewoon samen met mijn man, ik vind dat echt iets tussen jullie samen. Wel daarna natuurlijk alle echo foto's en filmpje van de 3D echo laten zien, dus op die manier kon iedereen toch meegenieten.
whahahaha wees maar blij dat je mijn schoonmoeder niet hebt dan...zal je even mijn verhaal vertellen... Vorig jaar werd ik zwanger van mijn tweede zoontje ( eerste voor mijn man) en iedereen wist alles...heb ook toen aan mijn moeder gevraag dof ze bij de bevalling wou zijn en dat wou ze graag...toen uit respect en om idd achterstelling te voorkomen mijn schoonmoder gevraagd...nou die wou niet en wou ook niet in het zh wachten ze kwam wel als hij geboren was...zo gezegd zo gedaan.. nu inmiddels alweer 34 weken zwanger van de derde ( dus tweede voor mijn man) en wij hebben besloten dat we ditmal ht geslacht niet wouden vertellen..dus tot nu toe niets gezelgd..nu was ze dus al op de teentjes getrapt dat wij niets wouden zeggen..en proberen naar boven te komen als ik met de jongste boven was om de kleur van de kamer te zien dat soort dingen.. Nu had mevrouw maar even besloten dat ze bij de bevalling ging zijn, waarop ik dus resoluut nee antwoorde..ik wil er niemand bij ditmaal behalve mijn man..dus zwaar gepikeerd...ze ging wel in de wachtkamer wachten dan...nog een keer nee..( ik moet nl op de operatiekamer mijn placenta laten verwijden ,is voor 90 % zeker, en ik wil niet dat mijn schoonmoeder mn kind eerder vastheeft als ik dat doe..wil gewoon goed wakker zijn en eerst zelf kennismaken)nou was ze nog gepikeerder en toen ik zei dat we ook niet meteen zouden bellen maar dat eerste de andere kinderen kennis zouden gaan maken voor haar is ze boos wegglopen.. Kreeg ik later een mailtje dat ze afstand zou nemen omdat het tussen ons niet botert..nou ja als je je eisen gaat doordrammen met MIJN bevalling ja dan heb je oorlog haha..ze vond mijn redeneringen maar wat raar en kon het niet begrijpen...nou ja pech dus..en dan kwam ze na de bevalling maar weer gezellig langs...d8 het dus niet...mij maanden niet willen zien is dan dus ook niet komen.. Nu is het inmiddels alweer bijgelegd en heb haar gewoon gezegd dat ze mijn wensen heeft te respecteren wat betreft dit en ze anders kan ophoepelen..e ja ze heeft er zeker moeite mee maar dat kan me niets schelen... xxxxxx
Hahah willie! Wel slim. Superstring & EdN: Ik vind het ook iets tussen man en vrouw. Denk dat als ze door blijft zeuren om mee te gaan ik wel zal aangeven dat ik het niet zo prettig zal vinden. Hopelijk heeft ze er dan begrip voor. Ik was er gewoon van geschrokken, dat ze meteen zoiets riep.
Begrijp het wel hoor, je wilt natuurlijk alles samen delen met je man. Ik ook! Ook mijn schoonmoeder en moeder vroegen vaak of ze mee mochten. Dus tijdens de 20 weken echo vol in spanning toch beide moeders meegevraagd. Ik heb om de 3 wk een echo wegens schildklierafwijkingen hier gaan ze niet mee heen ze mogen lekker de echo;s bewonderen die ik mee krijg. Gewoon voor jezelf en je man kiezen en wat jij wilt... klaar daar moeten ze het maar mee doen. Enne gefeliciteerd geniet van je zwangerschap.
he bilou zoals ik al zei ik heb bij de eerste echo voor beide ouders de foto gekopierd op fotopapier zodat ze er een beetje bij waren. dat vonden ze ook al heel leuk! vergeet in ieder geval niet dat het JULLIE beslissing en Jullie zwangerschap is. laat niet met je gevoelens spelen!.
Mijn schoonmoeder heeft ook direct gevraagd of ze mee mocht gaan, waarop we vrijwel gelijk geantwoord hebben, dat echo's voor ons eigen zijn en daar geen andere mensen bij willen. Tot 3 keer toe heeft ze het nog eens gevraagd, en weer duidelijk gemaakt, dat ik het niet wil hebben en mn man ook niet. Bij mn zwager en schoonzusje is ze namelijk gewoon zo naar binnen gelopen tijdens hun 20 weken echo, terwijl hun allebei duidelijk gezegd hadden, dit niet te willen. Dat vond ik erg onbeschoft, en heeft ook mij de doorslag gegeven alleen echo's samen met mn man te doen.
Nou de eerste echo('s) hoef ik ook alleen mijn man erbij hoor. Die zijn meestal inwendig, daar hoef ik geen andere mensen bij te hebben We hebben bij onze vorige zwangerschap een pretecho laten maken en toen mochten mijn moeder en oma mee. Mijn shcoonmoeder woont in het buitenland, maar die had dan ook mee gemogen. Medische echo's hoef ik geen pottenkijkers bij, vind dat zelf al spannend genoeg.
Gefeliciteerd! Ik heb gezegt dat ze met een pretecho mee mochyen. Mijn moeder en schoonmoeder. Deze met 15 weken gedaan en ook nog kado gekregen haha. Dus misschien een idee? X
Meis gewoon lekker op je strepen staan, heb ik ook gedaan! Hier werd ook vanalles geroepen nou ammehoela. Me moeder is bij de eerste geweest en dat vond ik geweldig. Maar me 2 andere kinderen hebben we lekker alleen gedaan ondanks dat er steeds maar vanalles geroepen werd door me s-familie. Mijn moeder is bij de laatste ook bij de 20weken echo geweest. En de andere kant niet. Misschien raar maar ik heb meer met me moeder dan met hun, ze kunnen het kindje na de geboorte nog vaak genoeg zien vind ik. Dus als jij niet wil gewoon lekker volhouden hoor! Jij draagt het kindje, jij moet uiteindelijk bevallen! Niet zij!
Als jij er alleen met je man naartoe wilt gaan, dan doe je dat. Zeker de medische echo's! Je kan altijd later in je zwangerschap besluiten om nog eens een pretecho te laten doen, en dan wel de moeders meenemen. Ik moet er trouwens niet aan denken hoor, zowel bij schoonmoeder als mijn eigen moeder niet. Ze hebben nu wel de ingescande echo's gekregen, en daar zijn ze allebei erg blij mee. Trouwens, iemand anders dan je man meenemen naar de 20 weken echo zou ik nooit doen! Maar ik ken dan ook meerdere mensen die bij de 20 weken echo slecht nieuws hebben gekregen. Het blijft een medische echo, en het is zeker geen pretecho!
Bij ons gaat ook niemand mee naar de medische echo's. Dat zijn geen pretecho's. We hopen natuurlijk wel dat ze leuk zijn . Maar ik ga een extra echo krijgen bij een student van de Fontys en dan kan mijn man niet mee, dus heb ik mijn ouders gevraagd. Met mijn schoonmoeder heb ik niet zo'n geweldige band dus die heb ik niet gevraagd. Ik kan me voorstellen dat dat jammer is voor haar maar goed, mijn lijf, mijn beslissing.
1e echo snap ik nog wel dat je dat alleen met je man wil doen. Maar wat maakt het nou uit als zowel je schoonmoeder als moeder een keer mee gaat. Voor hun is het toch ook bijzonder? Het lijkt tegenwoordig wel of schoonmoeders niks goed kunnen doen.
Hier de echo's met mijn man gedaan. Alleen mijn moeder is met de 12-weken mee geweest omdat mijn man onverwachts niet kon en ik niet alleen wilde. Schoonmoeder wilde ik toen niet omdat het inwendig was. Voel ik me bij mijn eigen moeder toch meer op mijn gemak @jada08 Gaat er mij niet om dat mijn schoonmoeder of moeder niet mee mag. Maar dat het iets is wat ik samen met mijn man wil beleven. Tegenwoordig ben je toch al zo met de hele familie zwanger en ik vindt juist dit soort moment speciaal om met z'n 2-en te delen.