waarschijnlijk 3 maanden ww en dan?

Discussie in 'Stel je vraag aan het UWV webcareteam' gestart door AnneThamar, 26 aug 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Hallo,

Ik heb 2 vragen!

Ik heb half juli een uitkering aangevraagd en heb iemand over de telefoon gesproken begin augustus dat mijn papieren allemaal binnen waren. Ik ben officieel vanaf 14 augustus werkeloos.
    Krijg je bericht dat je recht hebt op een ww? Of duurt dat ook tot max 56(dacht ik dat in de brief stond?) dagen na je 1e werkeloosheidsdag?

Andere vraag: volgens het iwv werkbedrijf heb ik na drie maanden ww nergens meer recht op.
    (Ik werkte pas een jaar, beval pas in februari dus sowieso geen WAZO) Maar klopt dat of is er nog iets anders dan een ww? Het is zo vervelend om dan 4 maanden zonder inkomen te zitten en wel een baby.

Alvast bedankt!

2. UWV

UWV VIP lid
    Medewerker

Beste AnneThamar,

Als je een WW-uitkering aanvraagt dan ontvang je van UWV een brief met daarin
    de beslissing over het recht op uitkering. Binnen 4 weken na je eerste werkloosheidsdag
    ontvang je een voorlopige beslissing. De definitieve beslissing volgt binnen 8 weken.

Is de WW-uitkering toegekend?
    Na afloop van de WW kan je dan een bijstandsuitkering (WWB) aanvragen bij je gemeente.

Je kunt aanmerking komen voor de WAZO als je vermoedelijke bevalling binnen 10 weken na het einde van de WW-uitkering is.

Actuele informatie vind je hier.

Ik wens je een fijne zwangerschap.

Met vriendelijke groet,

Mariƫlle
    UWV Webcare Team
    www.uwv.nl/webcare

3. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Okay ik wist niet dat ik voor de bijstand bij de gemeente moest zijn.

Bedankt voor het antwoord!

Deel Deze Pagina