de kleine voelen bewegen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Smit91, 18 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smit91

Smit91 Lid

4 jan 2016
    45
    0
    0
    Hallo dames,
    Even een vraagje....
    Ik ben nu bijna 32 weken zwanger, maar sinds een paar weken voel ik de kleine niet echt meer 'trappen' dat is maar heel zelden.
    Wel voel ik haar dagelijks bewegen en draaien en 'kriebelen' maar echt hard trappen niet meer het is meer het gevoel alsof ze aan het duwen is.

Iemand hier ervaring mee? Is dit normaal dat ze nu niet meer hard trapt?

2. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    55.039
    15.634
    113
    Nabij Utrecht
    Ja dat is normaal. Ze krijgt steeds minder ruimte voor flinke uithalen/trappen en dus voel je meer gepor/geduw/geschuif en gekriebel ;)

3. Miekoe

Miekoe Fanatiek lid

9 aug 2012
    1.908
    502
    113
    Vrouw
    De ruimte wordt minder, dus het getrappel wordt op een gegeven moment idd schuiven... Als je je zorgen maakt, gewoon ff de Vk bellen.
    Heb ik toen ook gedaan (was wel iets verder), maar ze hebben me toen voor de zekerheid even doorgestuurd naar het zh voor een ctg en een extra echo. Alles was oke. Al bel je alleen maar even voor je eigen gemoedsrust...

4. Oreokoekje

Oreokoekje Actief lid

24 okt 2013
    434
    1
    16
    Jep! Het is nu vooral schuiven en af en toe een klein porretje merk ik zelf. Echt schoppen gaat inderdaad door de ruimte niet meer.

5. Smit91

Smit91 Lid

4 jan 2016
    45
    0
    0
    Oke! Thnx voor jullie reacties☺
    Maakte mij niet echt zorgen omdat ze nog wel beweegt heel duidelijk. Anders was ik inderdaad wel even naar de verloskundige geweest.

6. Watermann

Watermann Niet meer actief

Is normaal :) spannend he, de laatste loodjes.

7. Smit91

Smit91 Lid

4 jan 2016
    45
    0
    0
    Ja heel spannend😮 ohh en wat duren die laatste weken lang😮😇

8. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    In mijn ervaring wisselt het ook per kindje. Mijn oudste bewoog niet super vaak, maar elke beweging was zo groot mogelijk. Dus tot best laat veel voetjes kunnen zie uitsteken. De jongste daarentegen ging inderdaad minder de ruimte gebruiken, maar bewoog wel bijna continu. Op het eind zat hij de hele tijd bij mijn blaas te kietelen, heel knus.

9. Boeboetje

Boeboetje Actief lid

24 jun 2015
    140
    0
    16
    Overijssel
    Ik had twee weken terug het idee dat mijn kleine ook veel minder bewoog als anders, maar nu ineens wel weer heel veel. Voornamelijk bovenin mijn baarmoeder voel ik de voetjes en de billen.
    Maar ze hebben minder ruimte op het eind dus dan zou het wel logisch zijn dat je baby minder beweegt.

10. Emmetje80

Emmetje80 Lid

23 mrt 2015
    15
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel herkenbaar inderdaad. Mijn baby schopte erop los (niet altijd fijn trouwens), en nu wat rustiger en meer draaien enzo. Maar inderdaad wel raar als je veel beweging gewend bent!
    Zolang ik nog wat voel maak ik me geen zorgen, er steekt nog regelmatig een ledemaat uit in mijn buik ;)

11. martim

martim Actief lid

16 apr 2015
    105
    1
    0
    Prov. Groningen
    Het zou mijn vraag geweest kunnen zijn.. Hier is de baby namelijk van hyperactief naar rustig gegaan. Soms zo rustig dat ik alleen mn buik zie bewegen en dit niet eens voel. Of dat ik mn hand een tijdje op mn buik leg om beweging te voelen. We zijn de afgelopen weken echt verwend met de bewegingen. Maar zolang je de baby als je druk bent 10x op een dag voelt, of als je relaxt bent 10x in 2 uur.. Dan zit het goed. :)

Dat zit het bij mij wel goed.. gelukkig

Deel Deze Pagina