reactie hond

Discussie in 'De bevalling' gestart door mobbeltje, 21 jun 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mobbeltje

mobbeltje Lid

27 mrt 2008
    55
    0
    0
    Hoi,

Ik zou graag willen weten hoe jullie hond reageerden toen de bevalling zich aankondigde.
    Gedroeg de hond zich anders dan normaal?
    Ik ben nu 36 weken en mijn hond (duitse herder, reu) is vandaag aanhankelijker dan anders en houdt me voortdurend in de gaten. Ik weet niet of dit een voorteken is of niet.
    Gister voelde ik me niet zo lekker, veel rug- en buikpijn en overgeven.
    Weet ook niet of dit er iets mee te maken heeft.
    Spannend is het wel, maar ik ga ervan uit dat het niets is.....

2. daantje86

daantje86 Fanatiek lid

20 nov 2006
    3.570
    0
    0
    kraamverzorgende
    ijsselstein
    bij me vorige zwangerschap was de hond erg aanhankelijk en erg waakzaam. tijdens de bevalling had die hond het eerder in de gaten dan ik. steeds als ik ene wee had zat die naast me.

deze zwangerschap is ze wel waakzaam en steeds aan het opletten wat ik doe.
    de bevalling is nog even afwachten maar nu is ze nog rustig

3. Vlinder84

Vlinder84 Niet meer actief

Zo, dat zou handig zijn zeg. De hond als bevallingsmeter... Laten we hopen dat katten dit ook doen, dan heb ik drie alarmpjes rondlopen hier. Helaas moet ik nog even wachten, maar laat het weten zodra je bent bevallen of je huisdieren zich anders gedroegen. Succes!

4. lillebi

lillebi Actief lid

21 feb 2008
    249
    0
    0
    mijn herder was nog een pup bij de eerste dus daar reageerde ze niet op, maar bij de twee andere werd ze een week voor de bevalling steeds loops, terwijl het helemaal haar tijd nog niet was, toen ik thuis kwam met de baby, was het na een dag weer over, heel raar maar zij voelde het dus ook enorm aan.

5. anniek

anniek VIP lid

5 feb 2006
    8.512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    big sliep tijdens te bevalling {achjah niet bijzonder hoor! doet ie altijd}
    en toen hij naar Kyana mocht komen kijken deed ie echt zoals van; tja dat wist ik toch allang! ik ken haar hoor! Doei ik ga weer slapen!

op het einde van de zwangerschap was hij wat aanhankelijker en wilde graag bij mij zijn...

6. meisje2000

meisje2000 Actief lid

18 mrt 2007
    199
    0
    0
    glastuinbouw
    friesland
    Ik heb twee katten en die hadden al door dat ik zwanger was voordat ik het zelf wist.
    Ik heb aardig vaak last gehad van voorweeen en dan waren de katten ook heel erg allert.
    De dag van de bavalling zelf waren ze erg onrustig en liepen steeds om me heen te dwalen.
    Waarschijnlijk hebben ze het wel gemerkt dus.

7. mobbeltje

mobbeltje Lid

27 mrt 2008
    55
    0
    0
    Mijn hond had het ook door toen ik pas zwanger was. Hij liep constant aan mijn kont te ruiken ;) .

8. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
    whahaha LOL , die van mij ging op de dag van de bevalling (teef) ff voormijn neus op de kamervloer staan pissen<--- die middag was ik bevallen :p
    nu ik weer zwanger ben is ze ook al vanaf week 4 soms binnen aan het plassen.... ik weet niet of ze jaloers is , maar ze laat wel steeds wat merken :rolleyes:
    grtz Ramona

9. Wilma

Wilma VIP lid

22 mei 2006
    6.396
    1
    0
    Uithoorn
    Ben ik ff blij dat mijn 2 honden dat niet doen (binnen plassen). Heb al genoeg te ruimen van de heren hier (2 kinderen plus man) :p
    Mijn mutsen doen niet anders als anders eigenlijk. Buiten dat mn bouvier steeds waakser aan t worden is.
    Maar of dat nou is omdat ik zwanger ben of dat dat is omdat ze nu met zn 2en zijn (ze is al waakser geworden sinds we de 2e als puppy erbij kregen...mocht niemand aan komen behalve wij nml :)) weet ik niet echt.
    Maar vind het wel steeds meer opvallen dat waakse gedoe.
    Ook bij oma toen ze hier was en dan nog wel richting de andere hond ook. Onze 2e is n dwerg pincher en we spelen geregeld met haar met n klein lampje die ze dan op de vloer probeert te vangen ( het is af en toe net n kat) en op n gegeve moment zat t lampje dus op oma dr broeks pijp...en dus hapt de pincher naar oma's broekspijp en wordt echt METEEN gecorrigeert door Kara met n graw en hap. We stonden met zn alle te kijken van :confused:!
    Maar verder merk ik dus echt niks aan die thee mutsen hier. Het slaapt en speelt nog net zo veel en aandacht vragen is nog steeds t zelfde.
    Bij de vorige zwangerschappen had ik 2 katten (is 10 jaar geleden ongeveer) en daar merkte ik wel degelijk wat aan. Mn kater wilde niet veel meer van me weten. En mn poes kon ik niet kwijt raken...die ging zelfs mee naar de wc :rolleyes:
    Door de poes wist ik ook dat ik zwanger was de eerste x. Was zo aanhankelijk...leek wel alsof ze aan me vast geplakt zat :)
    Maar tijdens de bevalling...weet t eigenlijk echt niet meer...de eerste keer ben ik niet meer beneden geweest tot ik met spoed naar t zh moest. De 2e keer was ik met weeen opvangen bezig en heb niet op haar gelet.. (en t is al 10 jaar geleden ;) )

10. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    De dag dat me vliezen braken wilde een van onze honden (teefje) echt niet met mij mee naar buiten. Uiteindelijk heeft ze aan turbo poepen en plassen gedaan en maakte toen rechtsomkeer naar huis. (aangezien het een rottweiler is ga je dan ook echt mee naar huis) en in de avond dat ik licht weeën kreeg bleef ze me in de gaten houden en aan me tenen likken (getver voel het weer kriebelen als ik eraan denk) Toen de bevalling echt begon heeft mijn zwager de doggies mee naar zijn huis genomen.

11. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik geloof zeker in de voorspellende gave van honden. Ik kan niet zeggen hoe mijn hond (volwassen reu) op mijn zwangerschap reageert, want we kennen mekaar pas een paar maanden.
    Ik dacht vorige week dat ie me wat wilde zeggen, hij was zo aanhankelijk, ik zat tv te kijken, en hij was niet bij me weg te slaan. Helaas bleek er niets aan de hand behalve een zere poot aan zijn kant. (gelukkig weer over). Laat het je weten, kan nooit lang meer duren ;) .

12. Joeja

Joeja Bekend lid

2 sep 2007
    994
    0
    0
    vanaf 5 weken voor de geboorte van onze dochter, meteen ook precies de periode waarin ik met voorweeën rondgelopen heb, was de hond van mijn vader erg waaks over mij (we hebben zelf geen hond).
    Toen ik zelf nog niet wist dat ik zwanger was, liep de kat me al weken te achtervolgen en aan te staren.

13. Anne1985

Anne1985 Fanatiek lid

17 okt 2007
    1.364
    6
    38
    ach ja katten, het blijven wonderlijke beesten. Ik heb er twee en toen ik net zwanger was, het zelf nog niet wist zaten ze me de HELE dag, onafgebroken met die glazige ogen aan te staren. Overal achtervolgde ze me, ik werd er doodzenuwachtig van :D Later wilde er eentje altijd op mijn buik liggen. Nu is mijn schoonzusje zwanger en als zij binnen komt komt hij aanstormen en springt met een rotgang op haar buik, vind ie heeeerlijk!

Maar wat mijn honden betreft, ik heb een mechelaar en die was een paar dagen voor mijn bevalling heeel zenuwachig en waakzaam, om elk geluidje blafte hij de buurt wakker. Toen de weeen begonnen was hij helaas niet meer te houden, bij elke wee probeerde hij jankend op schoot te springen, het beestje stond strak van de zenuwen.
    Mijn schoonouders hebben hem opgehaald.

Ik geloof absoluut in de voorspellende gave van beesten, jij kent je hond het best, dus als hij zich anders gedraagt als normaal zal dat vast niet voor niets zijn...

14. mobbeltje

mobbeltje Lid

27 mrt 2008
    55
    0
    0
    Wat leuk om te lezen hoe onze dieren reageren.
    Mijn hond is niet meer zo aanhankelijk en houdt me niet meer zo in de gaten.
    Ook zijn de buik- en rugpijn minder.
    Mijn arm hondje heeft zich nu verstopt onder de trap. Het onweert buiten :(
    Ik had echt gedacht dat het 1 dezer dagen zou beginnen.
    Ik heb nog ff tijd, ben nu 36 wkn.

15. Mirre

Mirre Fanatiek lid

4 jul 2006
    4.173
    4
    0
    Zwijndrecht
    Of ie anders doet omdat de bevalling ...soon...gaat beginnen laat ik een andere keer weten, maar hij doet de afgelopen dagen anders.
    We hebben een SBT /Reu van 4 jaar en het is een schat van een beest.
    Momenteel nog aanhankelijker en sommige momenten lijkt ie een beetje van slag.
    Gisteren nacht is ie helemaal tegen m'n buik aangekropen en heeft de hele nacht zo langs m'n lichaam gelegen (net als een mens) met z'n hoofd in m'n armen. Baby voelde de warmte van hem , en hij denk ik de baby.
    Gisteren legde hij z'n hoofd op m'n buik en borst en keek me de hele tijd aan.
    We wachten het af...

Mirre

16. patje

patje Fanatiek lid

17 jan 2006
    3.923
    0
    0
    overijssel
    Die van ons, kruisingt rotweiler en herder, die lag lekker te slapen en ik verder weinig aan haar gemerkt.
    Ik moest naar het ziekenhuis en toen ik 2 dagen later thuis was moest ze eerst ff niks van me weten :(
    Er kon nog geen kusje vanaf ;)

Nu zijn het echte maatjes...femke die brengt altijd de bal of de ring naar Taz, dat is zooo lief om te zien.

17. Laurie

Laurie Fanatiek lid

29 feb 2008
    2.188
    1
    0
    Personeelsfunctionaris
    Een van onze honden (een schapedoes) wist dat ik zwanger was voordat ik het zelf wist.

We waren al een hele poos met de pil gestopt en hadden niet meer op een zwangerschap gerekend, was er dus ook totaal niet mee bezig.

Onze hond was opeens verschrikkelijk aanhankelijk, niet bij mij weg te slaan en wilde constant bij mij zijn. Soms echt om helemaal gek van de worden. Ook kon hij mij echt aan zitten staren op een manier dat ik er kriebelig van werd.

Na de positieve test viel alles op zijn plek.....hij wist het al! Nu is hij nog steeds meer op mij gericht dan voor de zwangerschap. Ben benieuwd of hij de bevalling ook voelt aan komen, maar ik verwacht eerlijk gezegd van wel.

18. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    En nu merk ik nog steeds niks aan hem. (mopper,mopper,mopper ;) )
    ik wil bevallen!

19. Krista B

Krista B Bekend lid

15 apr 2007
    603
    0
    0
    Grappig om te lezen wat jullie ervaringen zijn...

Ik werk nu 6 jaar als dierenartsassistente en ben vorig jaar gestart met de opleiding voor gedragstherapeute.
    Ik geloof niet dat dieren een voorspellende gave hebben...
    Honden en katten zijn vaak erg op hun baas gericht. Doordat ze hun baas zo goed kennen merken ze gauw als het baasje "anders"is. Een piep-kleine verandering in het gedrag van hun baas, kan al veroorzaken dat ze zich anders gaan gedragen.

Als je zwanger bent, of je bevalling komt dichter bij, merk je aan jezelf dat je je anders voelt. Blij, zenuwachtig, misschien zelfs angstig... vooral honden voelen dit haarfijn aan.
    Het is dus eigenlijk een reactie van je huisdier.

20. mobbeltje

mobbeltje Lid

27 mrt 2008
    55
    0
    0

Deel Deze Pagina