ervaring met ruggeprik vragen

Discussie in 'De bevalling' gestart door cinny75, 6 aug 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cinny75

cinny75 Lid

3 dec 2007
    57
    0
    0
    hoi,
    ik heb een vraagje!
    ik word ingeleid,nu zie ik er enorm tegen op.
    mijn vraag was dus of ze tegenwoordig moeilijk doen over ruggeprik vragen.....
    volgens mij is het nog steeds taboe om er eentje te vragen of niet.
    ben benieuwd naar jullie ervaringen

2. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.309
    36.175
    113
    Ligt er wel aan denk ik waar je bevalt. Ik dacht ook dat het een taboe was, durfde het ook niet te vragen. Ik ben ook ingeleid en vond het erg pijnlijk. Maar ik hoefde het niet eens te vragen, want ze vroegen zelf aan me of ik pijnstilling wilde en aangezien ik toen nog maar weinig ontsluiting had, zeiden ze dat ik het beste voor een ruggeprik kon gaan.

Ik ben in Martiniziekenhuis in Groningen bevallen.

3. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Ik ben ook ingeleid. Toen ik aangaf dat ik het niet meer trok waren ze heel erg meegaand. Er zijn namelijk ook andere manieren van pijnstilling, zoals lachgas, maar dat boden ze me niet eens aan. Ze adviseerden meteen een ruggenprik, omdat ik op 3 cm zat en geen pauze meer tussen de weeen had.

Ik was ook heel bang nog te moeten discussieren tijdens de bevalling, maar het ging super.

Ik moest helaas wel lang wachten voor hij stond. De anesthesist was nog bezig, dat duurde geloof ik een uur. En daarna nog 20 minuten voor hij werkte nadat ie gezet was. Dat hadden ze me niet verteld.

Met ontsluitingsweeen op een bedje door de ziekenhuisgang was geen pretje. Ook voor het zetten van de prik moest ik op de rand van mijn bed zitten met mijn voeten op een kruk :( .
    Van het prikken zelf heb ik niets gevoeld. Ik ben dolblij dat ik zo zonder problemen mijn prik kreeg. Maar waarom informeer je niet vooraf?

Je kan ook even kijken op de site van vereniging kind en ziekenhuis. Daar kan je het beleid vinden van het ziekenhuis waar je gaat bevallen.

4. cinny75

cinny75 Lid

3 dec 2007
    57
    0
    0
    hoi,
    bedankt voor de reacties,het is nl nogal snel gegaan .
    morgen word ik ingeleid,ik durfde eigenlijk ook niet meteen te vragen naar pijnbestrijding....
    dus nu ben ik best zenuwachtig

5. Moaatje

Moaatje Fanatiek lid

19 sep 2007
    2.535
    0
    0
    Meid, gewoon naar vragen. Het is jouw lijf en jouw bevalling.
    Je kan ze nu bellen en vragen naar het beleid van het ziekenhuis. Dan kan je op het moment zelf altijd nog beslissen wat je wilt.

Je kan beter nu informeren dan tijdens je weeen denk ik maar. Als ik jou was zou ik nu een belletje plegen en alleen de informatie vragen. Het is puur een beleidsvraag. Die informatie is gewoon beschikbaar. Dan ga je morgen waarschijnlijk een stuk ontspannener die kant op.

Heel veel succes morgen :thumup:

6. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Ik ben bevallen in Vlissingen en ik vroeg niet eens om een ruggeprik, ik kreeg het gewoon opgelegd, omdat de ontsluiting niet wou vorderen. En het hielp. Ik kon die anaesthesist wel kussen!

7. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ben in Terneuzen bevallen (de Honte) en ik kreeg wee opwekkers en uiteindelijk bleek ik geen 9 cm maar 8 cm ontsluiting te hebben en tijdens de weeen 6 dus kreeg ik van een andere vk die er toen werd bijgehaald een ruggenprik, ze bood het zelf aan. Ja, heerlijk!

@ Cinny ik weet niet of je het nog leest maar vraag het gewoon, zo gek is dat niet hoor. Sowieso als je het idee hebt dat het kan kan dat al een geruststelling zijn voor je. Ingeleide weeen kunnen ook heftiger zijn. Ik heb door die ruggenprik een laatste stuk van de bevalling waar ik toch nog positief op kan terugkijken.

Het is jouw lijf en zeker als je wordt ingeleid is het een heel normale vraag hoor! Of laat je man of vriend het vragen? In elk geval succes! Je wordt morgen mama, spannend ;)

8. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36
    Dat is veranderd dan in positieve zin!
    Ik ben ook twee keer daar bevallen en ingeleid, maar heb toen niet de vraag gekregen of ik pijnstilling wilde hebben. Dit is 5 en 7 jaar geleden en het is inmiddels ook vanzelfsprekender dat er pijnstilling wordt gegeven volgens mij.
    Ben blij dit te lezen!

9. cinny75

cinny75 Lid

3 dec 2007
    57
    0
    0
    hoi,
    ik heb het terug gekeken en het is wel een ziekenhuis wat 24 uur per dag ruggeprikken geeft.
    dit word mijn tweede bevalling en bij de eerste ben ik spontaan bevallen.
    het lijkt me zo raar dat je dan ineeens weeen hebt.
    nou heb ik bij de eerste ook een weeenstorm gehad hoor,maar ik vind in het algemeen dat er maar weinig positieve reacties op internet staan over inleiden.
    hebben jullie wel goeie ervaringen of ook niet.

10. Linda86

Linda86 VIP lid

Bij mij had mijn vriend gevraagd om een ruggeprik (wel voor mij hoor ;)), omdat hij dacht dat ik het niet trok. Maar volgens de vk kon het al niet meer, omdat ik al bijna volledige ontsluiting had. Maar van mij hoefde het sowieso niet.

11. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ik had op voorhand afgesproken dat ik een ruggeprik ging krijgen op 5cm opening of vóór het breken van de vliezen (ingeleide bevalling)

Zij hebben hier altijd rekening mee gehouden. Ook hoefde ik geen verantwoording af te leggen. Zou ook wel erg geweest zijn!
    Het inleiden van de bevalling is gebeurd op woensdag 14 mei 2008. Ian is uiteindelijk 5 (!) dagen later geboren.

Om 17u47 is Ian geboren met een keizersnede.
    Om 11u15 hebben ze een ruggenprik gegeven en mijn water gebroken.

Ziekenhuis was trouwens: UZ Gasthuisberg Leuven (belgie)

12. Giegel

Giegel VIP lid

20 apr 2008
    5.743
    0
    36

Ik weet niet wat de reden is om je in te leiden, maar ik ben zoals ik al aangaf twee keer ingeleid.
    Hoe een spontane bevalling is weet ik dus niet, maar ik heb m'n beide bevallingen niet als vervelend ervaren (voor zover een bevalling fijn is).
    Bij mij zijn ze gaan inleiden na al een paar weken weeënactiviteit te hebben gehad en met 2 en 3cm ontsluiting.
    De bevallingen gingen snel, maar met name de laatste, wel heftig.
    Als ik mijn bevallingen vergelijk met wat ik heb gezien op tv in het programma 'de bevalling' denk ik niet dat ik het moeilijker heb gehad door het inleiden.

13. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.340
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik ben niet ingeleid, maar heb eerst een pethidine prik gehad -die hielp 2 uurtjes- en later een ruggenprik. Gewoon omdat ik zelf aangaf dat ik het niet meer trok en dat was overigens ook duidelijk zichtbaar, toen werd de conclusie door de verloskundige al getrokken en die ging uit zichzelf overleggen met de gyn, om het te gaan regelen. Was geen probleem ofzo hoor. Ook bij mij schoot het overigens allemaal niet zo op met de ontsluiting.

14. loca

loca Bekend lid

18 mrt 2006
    544
    1
    0
    Flevoland
    @Athina: Lekker spul hè die pethidine ;) , was tussen de weeën echt van de wereld, er zat nog geeneens 2 minuten tussen een wee maar het leek alsof ik een half uur weg was geweest.

Cinny heel veel succes morgen! Geniet lekker van je kleintje!

Deel Deze Pagina