Nu ben ik het niet van plan omdat we voor de dichtsbijzijnde school hebben gekozen. Als we voor een andere school hadden gekozen had ik het misschien wel gedaan. Bijv. 1x per week ofzo.
Ik. Deels omdat we dusdanig ver van school lopen dat er 15 minuten overblijft voor een boterham. En deels omdat ik normaal werk.. Alleen nu tijdelijk dus niet.
Ik doe het soms wel als ik late dienst ga werken of ze die week bijna niet over is gebleven en ik wat wil doen. Zeker nu ik zwanger ben en erg moe is dat wel eens lekker
Hier ook zo. Dit omdat ik het anders niet zou redden zelf qua energie. Ik kom nu bv net uit m'n bed- even bijtanken. En dat doe ik nu de oudste naar school is eigenlijk alle 3 de dagen dat het kan. Ze heeft nu dus continue rooster, dus vandaar dat het geen keuze is. 3 van de 5 dagen eet ze sowieso op school.
Ja ik, 3 dagen in de week. Mijn zoontje is namelijk om 11 uur klaar bij de psz en is dan doodop, mijn dochter komt om 12 uur uit school en zou dan dus weer terug moeten. Kwart over 12 thuis en snel eten en kwart voor 1 weer richting school. De jongste 2 zijn dan volledig uitgeput en kunnen pas om kwart over 1 gaan slapen en dat duurt gewoon te lang voor ze. Daarbij moeten ze dan ook nog eens rond kwart voor 3 weer opstaan omdat ze dan weer mee moeten om hun zus op te halen. Scheelt overigens dat haar hele klas overblijft en praktisch 98% van de school ofzo, dus het zou ook raar voor haar zijn wanneer ik haar als enige uit de klas haal.
ik maar dat komt omdat het op school normaal is elk kind blijft over had ik het ook gedaan als het niet verplicht was op school, ja denk het wel dan heb je gewoon meer aan je dag, niet rennen en vliegen overal naartoe, maar gewoon tot einde schooldag de tijd om huishouden, boodschappen enz enz te regelen
ikke, 3 dagen in de week. ik haal het niet heen en terug in een uurtje...zeker niet met dochterlief erbij. bovendien zou ik m'n kleine meid dat 2x per dag uit haar slaap moeten trekken om heen en weer met haar te lopen (bij lunch en bij ophalen)
Hier kost de opvang best veel, 2.85 als je ingeschreven bent op vaste dagen en 3.50 voor ene losse overblijf, en dat dan keer 2 he, heb 2 meidne op school. Borig jaar bleef de oudste standaard over (rond de 500 euro per jaar) want de jongste zat op de psz in een andere stad en ik kon niet op 2 plekken tegelijk zijn. Nu haal ik ze dus 3 keer epr week, ze hebben de andere dag een halve dag (woensdag) en op dinsdag blijven ze over). We fietsen alles, het is een gesleep zeker omdat ik 's ochtends sport en ik dus echt heen en weer cros). Geef mij maar ene doorlopend rooster, maar dat is hier niet te vinden, helaas.
Ik overweeg om het te doen als de meesten (vriendjes) van Ties overblijven. Overigens als het nog kan, want de school overweegt sterk om naar continuerooster over te gaan en daar hoop ik ook op. de ouders (en wij toekomstige ouder) hebben daar inspraak in.
oke dus best wat ouders die aan overblijven doen... mijn oudste dochter blijft ook over... meer omdat het daar gewoon is en zowat alle kinderen overblijven... ikzelf werk vanuit huis... zou haar best tussen de middag kunnen ophalen maar ik heb dan het gevoel dat ik haar dan uit haar doen haal... en ze niet meer terug wil en moe is... dus daarom gekozen voor overblijven...
Ik, puur omdat hij het wel eens vraagt '' Mama mag ik morgen overblijven want dan blijven die die die en die ook over '' Dan vind ik het geen probleem hoor
In belgie blijven bijna alle kindjes op school, en 's avonds nog in de opvang en meestal woensdagnamiddag ook. Meeste moeders werken hier minstens halftijds, 4/5 en voltijds. Er zijn hier ook nog weinig thuisblijfmoeders.
Ik denk dat ik dat ga doen op de dagen dat mijn jongste straks naar de psz gaat. Anders moet ik in anderhalf uur 2 keer heen en weer.
Ik. Puur eigenlijk omdat de tijd die we anders nodig hebben om terug naar huis te rijden, naar 3 hoog te klimmen, te eten, en weer terug te rijden, te kort is. Dus overblijven op school, is simpelweg makkelijker, en zorgt ervoor dat we niet hoeven te stressen over tijd.
Ik zou dat alleen doen als mijn dochter er zelf om vraagt. Deed ik wel bij mn moeder en wij mochten dat af en,toe
alleen op maandag, dan heeft de jongste ballet en kan ik niet op tijd terug zijn (dus ben ik er in feite dus ook niet echt) de rest niet, nee vind ik dan beetje onzin, ik ben er dus kan ie gezellig komen, maar ik woon zowat in school (20 meter van mn huis hihi) dat maakt het wel makkelijk, daar hebben we ook rekening mee gehouden met kopen huis. Hij vind het ook wel eens leuk voor een keertje en toevallig op maandag blijven er ook veel vriendjes over dus dan is dat meteen leuk opgelost voor beide partijen.