Waarschijnlijk continurooster

Discussion in 'Schoolkinderen en pubers' started by MamavanJordy, Aug 14, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tjessia

tjessia Fanatiek lid

Feb 1, 2009
    2,889
    0
    0
    Continurooster tot half 3, eigen eten mee, leraar blijft erbij, geen vergoeding. En zo hoort het ook, ze mogen op deze manier geen vergoeding vragen.
    Ideaal, ik zou niet anders willen!

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Wij hebben een continu rooster en betalen niks extra's op school. De leerkrachten houden allemaal gezamelijk pauze en in de klas komt een hulp juf/meester of moeder om te helpen met de pauze. Pauze duurt 30 min. Voor de kindjes ipv 1 uur en ze zitten dan dus op school van half 9 tot half 3 en woensdag tot 12.35. Vind het ideaal en was een rede dat ik deze school uit zocht. Ik vind een eigen bijdrage dus niet normaal omdat het alleen minder werk is voor de juffen en niet meer. Brood geef je mee vanuit thuis samen met wat drinken en fruit voor 10 uur. Vanaf dit haar bezorgt campina melk op school voor 36cent per pakje. Dat is de enige extra koste post maar niet verplicht. Wij betalen
    Voor schoolreisje en andere activiteiten 20 euro per jaar

3. MamavanJordy

MamavanJordy Fanatiek lid

Aug 14, 2006
    4,408
    0
    36
    Kraamverzorgende
    Helmond
    Wij betalen 35 euro per kind aan ouderbijdrage voor schoolreisje, kerst, sint enz.

Ik lees dus dat de meeste of het niet vinden kunnen dat er een vergoeding wordt gevraagd of maar iets van 20 of 30 euro per jaar.

Ben benieuwd wat er bij ons uit gaat rollen. Eerst maar eens de enquete afwachten.

4. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Jawel, leerkrachten hebben nog steeds pauze, alleen niet allemaal tegelijk.

5. Eevie

Eevie Fanatiek lid

Mar 7, 2010
    2,491
    0
    0
    NULL
    Brabant
    Ze eten met de kinderen in de klas en ze lopen buiten. Dat is geen pauze. Wanneer hebben ze die dan? (wij willen n continurooster op school, maar zitten met t hoe, wat, waar, wanneer enz, dus ik ben erg benieuwd naar hoe andere scholen dit doen.)

6. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Wat ze volgens mij bij ons doen is eerst eten met de kinderen en dan gaan de kinderen buiten spelen en zijn er pleinwachten in de vorm van ouders. Pleinwacht zou je ook kunnen rouleren onder de leerkrachten, volgens mij heb ik dat ook wel eens gehoord.

7. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ze zitten in de klas als de klas eet, en pauzeren als klas buiten is. Door niet iedereen op hetzelfde moment naar buiten sturen kan iedereen werken en eten, met pauze.

8. Pluisjee

Pluisjee Fanatiek lid

Mar 15, 2012
    4,592
    20
    38
    Female
    Noord Holland
    (stier) dochter heeft vanaf aankomend schooljaar dus vanaf maandag een continu rooster.
    Ma,di,woe,do van 8.30 tot 14.05 uur.
    Groep 1 en 2 woensdag tot 12.15
    En vrijdag alle klassen tot 12.15

Normaal zit ze van ma , do , vrij tot 15.15 op school
    Eerste en tweede groep op dinsdag tot 12.15
    En woensdag alle klassen tot 12.15
    Dus vrijdag moesten alle klassen normaal naar school.

Normaal geloof ik 1 euro overblijven bij ABO was het 0,50 cent.
    Nu 50 euro per jaar voor extra bijdrage voor het continu rooster maar dat is voor het drinken voor een jaar.

9. Ienieminie

Ienieminie Bekend lid

Apr 8, 2007
    727
    0
    0
    Leerkracht Basisonderwijs
    Bij de school waar ik werk hebben we ook continurooster. Wij werken volgens het vijf-gelijke dagen model, dus alle dagen hetzelfde. Van 8.30 tot 14.15 voor onderbouw, bovenbouw moet nog uren inhalen dus die gaan van 8.30 tot 14.35.

En als leerkracht heb je vaak GEEN pauze. Als je geluk hebt en met twee personen in de klas staat, kun je dit onderling zelf regelen. Maar in principe niet dus. Vaak lopen we allemaal buiten tijdens het spelen, om het overzicht te houden.
    En dat is niet fijn...

Ouders betalen overigens niets extra.

10. julia6

julia6 Fanatiek lid

Feb 6, 2008
    3,639
    0
    0
    Gelderland
    Hier betaal ik 96 euro per jaar incl melk en is er dus sprake van een continurooster. Eten wordt gedaan in de klas met de leerkracht erbij, vervolgens lekker lang buiten spelen.

11. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,265
    6,790
    113
    Hier wordt het ( als het door gaat) waarschijnlijk van 8.15 tot 14.15

Net alsof je elke middag vrij hebt...

Super

En geen bijdrage

12. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Bij onze zoon wordt ook een continu rooster gedraaid. Je kunt kiezen om 5 dagen in de week van 830/1415 naar school te gaan. Of 4 dagen van 830/1530 en dan ben je op vrijdag vrij.
    Het overblijven kost niets.
    Ik vind het ook raar dat een school daar kosten aanhangt. Ze verplichten je om je kind over te laten blijven, maar daar moet je wel voor betalen? Erg raar.

13. mamavan5bengels

mamavan5bengels Fanatiek lid

Nov 21, 2010
    3,051
    2
    0
    Zelfstandige
    Amersfoort
    Hier ook sinds vorig jaar een continurooster.

Zelf brood en drinken meenemen, eten met leerkracht samen in de klas, en gaan daarna ook met leerkracht naar buiten.

Ik betaal 1 euro per week, per kind. Vind dat wel meevallen eigenlijk. Want de leerkracht offert op zich toch zijn/haar pauze op. Want zo heb je als leerkracht nog niet even een pauze voor jezelf. Dus die bijdrage vind ik dan wel terecht.

Schooltijden zijn hier van 8.30u tot 14.45u en groep 1 t/m 4 zijn dan elke vrijdagmiddag vrij. En het aantal studiedagen hebben ze aangepast.

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Hier schooltijden:

ma, di en do: 8:30 - 14:45
    wo 8:30 - 12:30
    vrij 8:30 - 12:15

overblijven kost 50 euro per jaar (de overblijfouders krijgen een vergoeding hieruit en de leerkracht ook.. terecht naar mijn idee.. ze hebben gewoon GEEN pauze op een dag.. respect) De lunch geef ik gewoon mee.

Hier 3 studiedagen per jaar en de vrijwillige bijdrage is € 75 euro per jaar (daar wordt alles verder van gedaan)

15. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Wow, dit vind ik wel heel veel.. Wij betalen bij elkaar 125 euro (onderbouw)... en daar zit ook alles in (zelf lunch mee geven)... Voor 310 euro moeten ze wel iets heel bijzonders doen :D

Share This Page