18 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door amarilys, 21 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. amarilys

amarilys Niet meer actief

Ik heb vanmiddag de 18 weken echo gehad in een academisch ziekenhuis omdat ik kans heb 1 op 5 op down, pataus en edwardsydroom,er zijn vandaag geen afwijkingen gevonden,wel was de nekplooi nog dik 7.1 met 12 weken was het 5.3,maar de gynacoloog zei ja logish de baby groeit ook.
    Ik ben toch wat positiever omdat het hartje goed was en ook andere belangrijke organen,de dokter zei ik heb nu minder kans op een afwijking .
    Goed nieuws maar toch nog zenuwachtig,ik moet over 2 weken terug komen voor een nieuwe echo.
    En het is een jongentje, mijn tweede stoere knulletje.
    groetjes amarilys

2. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Jeeee wat ontzettend onzeker en naar allemaal! Ik leef met je mee en weet helaas uit ervaring hoe je je voelt!

Gelukkig was de echo vandaag goed, en wordt de kans op down etc kleiner. Toch kan ik je zorg me heel goed voorstellen.. Ga of krijg je nog een punctie?

Heel veel sterkte en ik hoop dat het allemaal meevalt uiteindelijk..

3. martha1980

martha1980 Actief lid

14 aug 2010
    206
    0
    0
    Hoi
    Fijn dat er aan de organen geen afwijkingen te zien zijn. Dat sluit toch weer een heleboel uit!

Dit bovenstaande vind ik eigenlijk wel een beetje vreemd. Ik wil je helemaal niet bang maken hoor, maar misschien kun je het eens navragen. Ik dacht nml dat de nekplooi in principe alleen te zien is tussen 11 en 14 weken en dat deze daarna verdwijnt. Bij de 20 weken echo hoor je m volgens mij niet meer te zien.
    Maar dat het hartje er goed uitziet is sowieso fijn, dat is nml wel een risico bij een dikke nekplooi.

Veel succes en probeer toch te genieten. Twee weken tot de volgende echo duren lang, maar het is wel te overzien toch?
    Zet 'm op!

Groetjes

4. amarilys

amarilys Niet meer actief

Hoi
    Ik ga geen vruchtwaterpuntie doen ik wil geen enkel risico lopen op een miskraam.
    En ja ,dat dacht ik dus ook dat je na 14 weken geen verdikte nekplooi meer mag zien,daarom wordt er over 2 weken weer naar gekeken,moet ik maar eens navragen over 2 weken.
    Bij ons is een kindje met down helemaal welkom.
    En bij edwardssydroom,pataussydroom horen duidelijke afwijkingen te zien op echo zoals hart,maag darm,nieren klompvoetjes afwijkingen.
    Afgezien van het vocht in de nek waren ze zeer positief in ziekenhuis.
    Over 2 weken meer duidelijkheid
    groetjes amarilys

Deel Deze Pagina