hey ik ben 21 weken zwanger en heb wel eens een zeurig gevoel of wel een ongi gevoel, krijg het dan in de onderbuik en in de onderrug. zijn dit geen weeen of oefen weeen? het komt en dan komt het terug naar 2 dagen. heb laatst van mijn gyno gehoord dat ik verkorte baarmoederhals heb van 2,4 cm, waar ik nu 3x per dag ultrogestan voor neem, dus ben bang dat dit allemaal met elkaar te maken heeft. ps, ik heb daarnaast ook nog eens trekingen in de vagina? dankje wel liefs sara
Hoi Sara, op zich zijn zeurderige trekkingen in je buik en vagina geen probleem en het hoort ook wel echt bij de zwangerschap en de groei van je baarmoeder. Ook zit je rond 20 weken in een groeispurtfase van je kindje waardoor je baarmoeder eerder wat geïrriteerd kan raken door de snellere groei. Ik snap dat je er extra op gefocused bent door je verkorte baarmoedermond en de waarschuwingen van de gyn, maar dit klinkt voor nu niet gek bij deze termijn. Als je bloed gaat verliezen of de pijn wordt erger en regelmatiger, dan bel je je gyn op, maar voor nu gen zorgen. Groetjes Brigitte