Hallo allen, Al veel gelezen op internet en ook bij veel fora's dit is toch mijn eerste keer dat ik zelf maar iets plaats. Zit met veel onzekerheid en wellicht is het wel handig om een ervaringen van anderen of mening van anderen te horen. Ik heb dit jaar al drie miskramen gehad, nog geen onderzoeken werd louter op pech gegooit. Nu voor de 4de keer zwanger gaat echter niet zonder slag of stoot. Je optimisme is weg en de vertrouwen in je lichaam ieder pijntje word gevoelt en genieten is iets wat ik wel wil maar niet kan. Mijn laatste ongesteldheid was 1 juli, ik zou dan nu ruim 7 weken moeten zijn. Nu kwam ik van de week gezien mij verleden bij de gynacoloog voor een echo en kreeg ik te horen dit is geen volwaardige zwangerschap en een brief of HCG te meten. Daar kon ik het mee doen, en je kunt je wel voorstellen wat het met je doet. Vervolgens de uitslag van de HCG was 2800. Volgens de assistente veel te laag voor 7 weken maar de gynacoloog zou me nog bellen. Vervolgens gebeld door de gynacoloog hij gaf aan dat de echo overeenkwam met de HCG waarde en ik waarschijnlijk gewoon een langer cyclus heb gehad, en korter in verwachting ben nu 5 weken. Oke toch weer een beetje hoop, maar goed gisteravond gemeenschap gehad, en nadien lichte bloedverlies gehad zonder krampen. Vanmorgen nog iets bruine bloedverlies en nu momenteel niets meer. De schrik zit er goed in, wie herkent zich in het bovenstaande? Groetjes
Ik heb ook bloedverlies gehad tijdens mijn zwangerschap en dat was ook na gemeenschap te hebben gehad. Volgende dag de VK gebeld en ze vertelde dat dit wel eens gebeurd omdat je baarmoeder en schaamlippen enzo tijdens een zwangerschap goed doorbloed zijn waardoor je snel een wondje krijgt.. Zolang je geen buikpijn hebt en maar licht bloedverlies hebt wat niet donker van kleur is zou ik me niet te druk maken.... Liefs Joy
Jeetje al 3 miskramen. Ik snap dat de schrik er goed in zit... Opzich wat bloed na gemeenschap schijnt heel vaak voor te komen, dus dat vind ik niet het meest merkwaardige en is in mijn ogen hoopgevend. Echter, wanneer heb je een positieve test gehad? Want op dat moment moet je zeker 3 a 3,5 week zwanger zijn geweest en daar tel je dan de weken bij op die je hebt moeten wachten voor de echo. Dat samen ben je minimaal zwanger. Misschien komt dat overeen met het echo beeld? Anyway, sterkte de komende dagen, het is geen makkelijke tijd weet ik uit ervaring Liefs loki
Gelukkig kan ik je wat dat betreft ook geruststellen. Tijdens je vroege zwangerschap is je baarmoedermond super doorbloed. Tijdens het vrijen kan (door stoten etc) hier een vaatje springen. Dit geeft dan bloedverlies. Ik kreeg een miskraam nadat we de avond ervoor gevreeen hadden. Voelde me zo schuldig! Maar iedereen in het ziekenhuis (ik kon het niet laten steeds weer te vragen) verzekerde me dat sex absoluut onschulig is en geen miskraam kan opwekken. Bloedverlies dus ook niet. Ik hoop dat je heel veel van je zwangerschap kunt genieten!!!
Bedankt voor jullie lieve reacties, met die 3,5 week heb ik zelf nog niet eens aangedacht, even gerekend en het zou dan best kloppen. Vandaag de arts weer gesproken, hij wil woensdag een nieuwe echo maken. Ik zou dan 6 weken moeten zijn. Het vervelende is ik heb in een week tijd 3 artsen gesproken die elkaar compleet tegenspreken, de ene geeft je hoop en de andere boord dit volledig de grond, uit wanhoop maar een vk gebeld omdat de termen die me om de oren vlogen me niet eigen waren. Dit heeft iets meer duidelijkheid gegeven.
Lieve Myrthe, Ik zag dat je gereageerd had op mijn topic. Ons verhaal lijkt veel op elkaar. Met als grote verschil dat jij 3 miskramen gehad hebt en ik maar niet zwanger kon worden. Wat kan ik me goed voorstellen dat jij ook SO! onzeker bent. Wat een machteloosheid he? Mijn eerste dag laatste menstruatie was 30 juni dus er zit een dag verschil tussen jou en mij. Ik had gehoopt dat ze bij mij ook HCG geprikt hadden maar dit is niet aan de orde geweest. Het is het hebben van hoop dat je eisprong en/of innestelling later is geweest. Ik hoop het voor je! Wat een K*Tgevoel he? Ik las dat je morgen alweer moet. Sterkte en succes meis
ja ik moet morgen, maar persoonlijk had ik liever een week gewacht, want volgens de laatste berekeningen zou ik dan net 6 weken zijn dus 8 weken vanaf mijn laatste ongesteldsheidsdag. Nu ben ik bang dat ze nog niks weten of kunnen zien. Om eerlijk te zijn heb ik al afscheid genomen uit zelfbehoud en bescherming. Ik moet morgen er ook alleen naar toe en hoop dat ik het allemaal een beetje mee krijg zo. Wanneer moet jij weer? Bedankt voor je liever reactie.
Hoi Boesje, Ik ben vandaag geweest, en het zag er goed uit, zou nu 6 weken zijn wat overeenkomt met de echo van vorige week. Hij dacht zelfs al een hartje te zien, echter durfde hij dit niet hart te maken. Volgende week weer een echo en dan echt 100% zekerheid over het hartje. En hoe is het met jou? Liefs