Ik heb dit verhaal in een ander topic geplaatst maar denk toch op de verkeerde topic... Ik heb 14 januari mijn 3e vroege miskraam gehad en ben door mijn huisarts doorverwezen naar de gynaecoloog. Ik weet het we zijn nog maar een half jaar bezig maar denk ook vanwege mijn achtergrond en miskramen (bij mijn zus) enzv. dat ik sneller naar de gyn ben gestuurd. 3 vroege miskramen is dan ook niet niks natuurlijk (ze zei wel dat ik vruchtbaar was maar de innesteling of iets gewoon mis gaat misschien) Ben bang dat ik dalijk weet dat ik weer zwanger ben en dat het weer afbreekt dan ga ik toch mijn hoop opgeven! Ik moet nog 1 week en een dag wachten, vind het wel spannend maar ook wel weer eng en vooral voor de uitslag dalijk zien ze iets afwijkend ofzo Nu is mijn vraag wie heeft er op dit moment ook zoveel vroege miskramen gehad? wat voor onderzoeken kregen jullie? Mijn vriend moet ook mee.. weet nog niet precies wat ze gaan doen enzo ben ook allang niet meer voor mezelf in het ziekenhuis geweest brr... ben dus benieuwd naar jullie ervaring hier mee!
Hai, Hoe vroeg komen je miskramen? Met 5 weken? 6? 7? Miskramen tot 5 weken komen vrij veel voor, en worden voor het herhaalde miskramenonderzoek meestal niet meegerekend. Miskramen vanaf 5 weken tellen wel mee. Vanaf 2 of 3 miskramen kom je in aanmerking voor stollingsonderzoek en chromosomenonderzoek van jou en je partner. Ook kun je vragen of de gyn je progesteron een paar keer wil prikken bij een vroege zwangerschap. Er zijn aanwijzingen dat een corpus luteumdeficiëntie een rol kan spelen bij miskramen. Dat betekent dat het gele lichaampje, het restant van het follikel waaruit het eitje springt, niet voldoende progesteron produceert waardoor de zwangerschap wordt afgestoten. Maar nogmaals, als je mk's tot 5 weken zijn, dan zou ik me niet per se heel veel zorgen maken. Artsen noemen zoiets een 'biochemische zwangerschap' en veel vrouwen raken binnen korte tijd daarna alsnog goed zwanger. Sterkte. Suus
Beste Sugarblossom, Ik heb 6 vroegtijdige miskramen gehad. Wel op hogere leeftijd. van mijn 39e tot 41e ongeveer. Toch nog heeel onverwacht (toen de hoop was opgegeven en er helemaal niet meer mee bezig was) zwanger geworden en deze keer bleef het goed gaan. Op mijn 42e een gezonde 3e zoon gekregen. Ook stollingsonderzoek gehad en chromosomenonderzoek. Niets kunnen vinden. Ik vind het tot op heden vreemd. Waarom lukt het met 39 niet en met 41 jaar wel? Niet de hoop opgeven. Succes Astrid
Ik heb 7 miskramen gehad en ben nu weer in verwachting. ik heb 1 gezonde dochter van bijna 6, Ik heb het stollingsonderzoek en chromosomenonderzoek gehad en bij mij kwam er uit dat ik een translocatie heb, waardoor ik een vergrootte kans had op miskramen of een kindje met afwijkingen. Toch omdat ik een gezonde dochter heb, blijf ik volhouden ik weet dat het kan... Ik weet nu wat er aan de hand is en dat is het ook, ze kunnen er verder weinig aan veranderen. maar vaak komt er ook helemaal niks uit en is het gewoon verschrikkelijke pech. Heel vroeg in de zwangerschap gebeurd heel veel. Ik hoop voor je dat ze niks vinden en je snel een voldragen zwangerschap hebt met een gezond kindje!! heel veel succes
@Suus35 Allemaal ongeveer rond de 5+. iig bedankt voor wat uitleg.. klinkt ook goed om te vragen over progesteron te laten prikken en over het corpus luteumdeficiëntie. Zal het eens in mijn schriftje schrijven van wat ik wil vragen en straks moet opschrijven. Heel erg bedankt Suus!
@Astrid68 meid wat naar voor jullie 6 is wel veel zeg.. poeh! Ben daar ook zo bang voor Probeer de moed niet op te geven soms denk je dat wel.. dat is zo fijn van dit forum dat je toch nog een steuntje in de rug hebt! Wat een wonder zeg dat het toch nog gelukt is en dan op je 42e pas! Raar dat ieder zijn lichaam verschillend is he? in iedergeval lekker genieten nu van je kleintje!
@bint al maghreb 7 pff echt te erg! :x gelukkig nog een gezonde dochter van 6 lekker genieten van haar en je nieuwe zwangerschap. Duim voor je dat alles goed gaat dit keer! Ik wacht het nog even af... @Iedereen Bedankt voor al jullie lieve reacties, hulp, steun en jullie verhaal ook over de miskramen. Moge het allemaal goed komen met ons!