ik hoop dat jullie niet het ivf traject in hoeven. Ik begin in januari het traject van IUI / IVF. Omdat ik PCO heb kan er overstimulatie ontstaan tijdens het hormoonspuiten, (gisteren eindelijk goede uitleg gehad) als er een/ twee eitjes groeien dan IUI. Als het er meer zijn dan wordt het meteen IVF. Mn gyn wil de eitjes niet laten schieten als ze er toch zijn. Dus op de dag van de eisprong weet ik wat het wordt IUI of IVF. maarre genoeg over mij, succes iedereen ik zal duimen draaien.
Jaycey jawel hoor, bij ons is al bloed afgenomen. Toen we na de 3e IUI evaluatiegesprek hadden is zelfs al bloed afgenomen bij mijn man voor het standaardchromosomen onderzoek en HIV en Hepatitis. Dit was allemaal goed. En in het begin van deze poging heb ik nogmaals bloed laten prikken, nogmaals hormoonwaarden en ook HIV en hepatitis. Bij ons ziekenhuis vind 3 keer per jaar een info avond plaats stond in de folder. Oktober en februari en nog ergens in de zomermaanden...februari zou dan 1e mogelijkheid zijn, maar kans dat we dan al begonnen zijn met ivf zit er dan wel in. Maar heb al van meerdere mensen gehoord dat ze al begonnen waren en daarna de info avond. Ik ben wel heel benieuwd hoe jij die info avond vind. Mijn vriendin kreeg toendertijd niet veel nieuwe info (buiten dat hebben we beiden een medische achtergrond), maar het lijkt me wel fijn dat mijn man het ook allemaal nog eens hoort. Geitje dat is dan wel een prettige oplossing zo'n soort tussenvariant. Maar ik denk dat je dus gewoon start als zijnde het IUI poging...dus je hoeft niet eerst decapeptyl ofzo te gebruiken om de boel eerst stil te leggen. Nou, ik hoop dat het een rake IUI poging voor jullie mag worden!
zo vanaf vanavond weer puregon gebruiken. Hopelijk voor de laatste keer anders wordt het toch echt volgend jaar ivf. maar wie dan leeft wie dan zorgt. je kan er eigenlijk alleen maar hier over praten. Kan ik ook met met mijn man hoor maar dat is toch anders. denk ik. we wachten het maar af. Liefs Lyd
Lydia veel succes met start prikken van de Puregon! Goede instelling hoor...wie dan leeft, wie dan zorgt. Maar ik kan me goed voorstellen dat je er wel veel meer mee bezig bent nu..het komt toch misschien wel dichterbij he?! Ik praat er ook al over alsof het zeker is hoor dat we met IVF moeten starten, maar ik hou echt wel hoop dat het nu misschien toch raak is. Weet je, als ik ongi zou worden is het vroeg genoeg om te sippen en dan moeten we toch ook weer de moed hervinden en ons opladen voor een stap dichterbij ons wondertje.
daar ben ik het hellemaal mee eens. je kan niet in de toekomst kijken en je moet eleke poging toch weer afwachten. er blijft natuurlijk altijd hoop. mensen roepen ook dat je er niet bezig mee moet zijn maar hoe moet dat als je moet spuiten en om de haverklap naar het zkh toe moet voor een echo en voor de insemminatie? liefs Lyd
Hoi Lydia en Aldonza, Inderdaad, het is bijna niet mogelijk om er niet mee bezig te zijn. En ook ik heb nog hoop dat het deze ronde raak zal zijn, ook al heb ik er niet veel vertrouwen in. Maar ik heb wel zoiets van: als ik ongesteld word, is er geen man overboord, want dan gaan we IVF proberen, en daar is de slagingskans toch weer groter. Daar heb ik nog wel vertrouwen in, zoals ik dat ook had toen ik aan mijn eerste IUI begon. Geitje, dat is handig, eventueel overstappen op IVF. Ik heb ook PCO, maar door de medicijnen heb ik echt geen overstimulatie. "Helaas" elke keer maar één ei, met moeite. Maar het is er in ieder geval één, normaal gesproken heb ik dat maar één keer per half jaar. Maar dat kan per persoon verschillen, neem ik aan. Ik vraag me trouwens wel af, óf er elke keer een eicel inzat. Ik weet wel dat ik telkens één follikel heb, maar het kan goed zijn dat er geen eicel in zit. Dat gevoel heb ik namelijk bij mezelf een beetje. Normaal gesproken heb ik geen eicellen, of eens per half jaar, waarom zou ik dan nu wel een eicel hebben? Door de medicijnen groeit er een follikel, maar verder? Dat is het voordeel van IVF, dan weet je tenminste zeker dat er een eicel is. In ieder geval wil ik je veel succes wensen. Groetjes, Jaycey
ja zo denken wij er ook over, we gaan er elke keer weer 100% voor. je kan denk ik weinig anders. maar goed "hoop doet leven" zeggen ze dus daar gaan we maar van uit. liefs lyd
O ben ik weer, vandaag bij de gyn geweest en er zat maar 1 eitje maar die was wel 22 cm. vanavond miet ik de pregnyl spuiten en dan zaterdag de insemminatie. laten we hopen dat het de laatste keer de beste keer wordt, anders wordt het ivf. maar goed dat zien we dan wel weer eerst maar een shier door heen. liefs Lyd
Hoi Lydia, Spannend, de laatste IUI. Ik ga voor je duimen zaterdag. En dan weer de 2 vreselijke wachtweken. Ik moet nog een klein weekje wachten. Ook spannend, maar ik voel me niet echt anders dan anders. Af en toe buikpijn, that's it. Groetjes, Jaycey
thanks dat je gaat duimen ik hoorde van de gyn dat er geen wachtlijst is in het zkh waar we eventueel naar toe moeten als het wel ivf zou worden dus dat is wel weer een opluchting. maar eerts zaterdag maar afwachten en dan twee weken wachten. dat is het enige nadeel dat wachten maar ja je kan niets anders. ik denk aan je hoor deze week. liefs lyd
Lydia ga ook voor je duimen hoor...en veel succes met de inseminatie zaterdag. Even ego....maar denk toch echt dat ongi hier morgen of overmorgen komt...ik weet het niet....voelde me vanavond ineens behoorlijk K*T...je denkt je erbij neergelegd te hebben dat je voor IVF moet, maar als dan daadwerkelijk de ongi door gaat zetten dan is dat kleine beetje hoop wat je nog had dus echt weg...........pff. Duik snel me bedje in.....
ja kan me er wat bij voorstellen. je hebt elke keer toch weer hoop en dat wordt als je ongi wordt weer onder je voeten weggeslagen. liefs lyd
Hoi Lydia, fijn dat er geen wachtlijsten zijn. Bij ons in het ziekenhuis is er ook geen wachtlijst. Je wilt toch eigenlijk meteen verder met de behandeling, toch? En Aldonza, ik snap wat je bedoelt. Kan met goed voorstellen dat je je K#T voelt. Waarschijnlijk heb ik dat over een paar dagen, als mijn ongi zich aankondigd. Ik heb nog wel hoop, maar ben toch bang dat het ook IVF gaat worden. Voel me niet anders dan anders. Heb vannacht wel gedroomd dat ik zwanger ben. Maar meestal zijn dromen bedrog, dus ik klamp me er maar niet aan vast. Groetjes, Jaycey
ja we willen verder en als het even kan meteen hierachter aan maar ik ga er van uit dat er nog wat gesprekken plaats zullen vinden en dat we 2007 met ivf van start zullen gaan. @jaycey wanneer kun je er en test op los gooien? liefs lyd
In principe kan ik dinsdag of woensdag testen. Waarschijnlijk weet ik maandag al of dat zin heeft (aan de hand van mijn temperatuur). Ben benieuwd.
ik ook meid ik zal voor je duimen dat mijn duimen er zeer van doen. voor mij komen de wachtweken er aan dus wie weet een leuke kerst of niet? liefs lyd
Zou een leuk kerstcadeautje voor de familie zijn, toch? Ik hoop dat ik dan ook leuk nieuws voor mijn familie heb.
zo net de zwemmers van manlief wegebracht en dan morgen de inseminatie. hopen dat dit de laatste keer was. duim duim duim liefs lyd
Nou het waarschijnlijk mag er bij mij dus af worden gelaten, vanmorgen is de ongesteldheid doorgezet (precies volgens schema :x ) . Ik zal hard voor jullie gaan duimen meiden en hou jullie in de gaten. Zal laten weten hoe het gesprek is verlopen wat we nu de 6e december hebben staan.