Sprong rond 1 jaar?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Luvv, 28 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Ons dochtertje wordt woensdag 1 jaar en ze is al een paar dagen anders dan anders. Ze is nu 3 dagen achter elkaar al om 5..30/6.00 wakker ipv 7.00/7.30 uur. Verder slaapt ze overdag ook maar een uurtje ipv 2.5 uur, is ze hangeriger en aanhankelijker dan normaal.
    Kan natuurlijk ook zijn dat ze tandjes krijgt want ze heeft veel poepluiers en rode wangen steeds. Ik dacht dat er rond het jaar geen sprong was nml. Ze is wel 2 weken te laat geboren dus eigenlijk zou ze 12.5 maanden zijn. Is er rond de 13 maanden soms een sprong? Want ze loopt vaak 2 weken voor op de sprongen.

2. adi

adi Niet meer actief

Dat eerder wakker worden is bij de meeste kindjes na ong 1 jaar. Ze hebben minder slaap nodig en beginnen hun dag vroeg.

Maar er is inderdaad een sprong rond 13 maanden, één van de heftigste.

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

dat is inderdaad de voorbode van de 13 maanden sprong een heel lange en hardnekkige en in combi met inderdaad anders gaan slapen vaak een aantal tandjes achter elkaar een fijne periode.. je kunt dan alvast een beetje wennen aan de 2 die erna komen nog.

ik noem die 3 sprongen altijd "de alvast een beetje wennen aan de ik ben 2 en ik zeg nee fase voor mama's "

4. littledreamer

littledreamer Fanatiek lid

23 mrt 2009
    3.329
    11
    38
    hier
    he dit herken ik meneer word veelste vroeg wakker.. (haha ik vind t vroeg 6 uur:p)
    Is die echt zo erg :p

5. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    ojee ik hou me hart vast haha

6. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    owww neeeeeee toch??!! Normaal gesproken heeft mn dochtertje niet heel veel en lang last van de sprongen dus ik hoop maar dat dit nu weer zo is. Als ik 't zo bekijk staat me nogal wat te wachten haha.. bedankt in ieder geval!

7. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Herkenbaar! We gaan nu weer de goede kant op. :)

8. Mayon

Mayon Niet meer actief

Ow vandaar,mijne loopt wat achter op de sprongen;)

Het is echt niet best zeg, de hele dag huilen en schreeuwen.. Ze ziet er echt uit als een akelig verwend monster :):)

Toch is ze dat niet volgens mij. Maar hoe je hier mee omgaat?? Geen idee.. ik schiet ook nogal regelmatig uit mn slof..

Alles wat niet metéén lukt wordt weggesmeten en het is gíllen..

9. Sensea

Sensea Niet meer actief

luvv@ je groeit zelf mee met je kind hé. maar er komen de komende paar jaar inderdaad wel andere tijden dan het alleen lieve en schattige stilligende baby euforie tijdperk aan. maar elke leeftijd heeft zijn nieuwe charmes. gewoon blijven ademen en "go with the flow" en af en toe diep in en uit ademen en hier je gal komen spugen. en als ze dan eindelijk slapen zijn ze weer zooooow lief dat je alles weer snel vergeten bent.

10. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Eigenlijk is ze gewoon wel lief hoor. Ik merk t vooral met t slapen wat gewoon ineens veel minder is. Het stilliggende baby tijdperk was t niet voor mij hoor. Vind dit veel leuker. Hadden dan ook niet zo'n prettige start met haar reflux.

11. Sensea

Sensea Niet meer actief

nee dat snap ik meid. reflux sucks. maar je snapt wel hoe ik het bedoel denk ik.

12. Luvv

Luvv Fanatiek lid

27 okt 2010
    2.803
    3
    38
    Haha ja. Ik probeer t ook zoveel mogelijk hoor. Maak me niet zo heel snel druk maar weken achter elkaar om 6 uur op zag ik niet zo zitten ;)

Deel Deze Pagina