Wat betekent deze bloeding?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gemini020, 28 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Hoihoi
    Ik ben 19 augustus gestopt met de pil, uiteraard in de hoop zwanger te worden. De 20e de standaard stopweek ongesteldheid. Nou heb ik 25 en 26 september heeeele lichte bloeding gehad. 'S ochtends bij het afvegen zeg maar vers en tussendoor alleen klein beetje bruinig, sindsdien niks meer. Alles was heel makkelijk te missen geweest als ik bv eerst had gedouched. Is dit heeele lichte menstruatie of kan het ook bv innesteling zijn? Ik heb iig nog nooit zo'n lichte menstruatie gehad.
    Hopelijk kan iemand me helpen want ik vind het beetje verwarrend. Alvast bedankt

2. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Kan ontpillen zijn (je hebt meestal niet zo snel een cyclus terug).
    Kan lichte menstruatie zijn omdat je lijf ontregelt is door stoppen met de pil.
    Kan innesteling zijn. Lastig te zeggen. Test over ruim 2 weken 1 keer en begin dan met ovulatietesten als hij negatief is.

3. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Tja afwachten dus? Blijk ik toch niet zo goed in te zijn in deze situatie.
    Iemand anders nog ervaringen?

4. Fortunae

Fortunae Fanatiek lid

6 jul 2014
    1.263
    119
    63
    Ik had dat toen ik zwanger was, dus je hoeft natuurlijk geen twee weken te wachten ;)
    Zonder je verder valse hoop te geven.

5. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Ow Haha, het wordt steeds vager. Lastig ook dat ontpillen, menstruatie en zwanger zijn op elkaar kunnen lijken.
    Fortunae, hoe veel dagen had jij dat? En wanneer zou jij testen? Ik had het gisteren weer maar nu weer niks... Had me zo voorgenomen om er niet te veel mee bezig te zijn..

6. Beeb87

Beeb87 Niet meer actief

Lijkt mij geen innesteling.
    Heb het even teruggerekend...
    Als het innesteling is geweest dan zou je rond de 16e je eisprong hebben gehad en dan zou dat dag 28 zijn van je cyclus.

Denk dat de meest logische gedachte is dat je lichaam aan het ontpillen is. Dit kan maanden duren, maar hoeft niet.
    Je lichaamseigen cyclus moet weer op gang komen dus het kan zijn dat je een tijdje ontregeld bent.

Hou alles bij in de agenda.
    Ik heb bij de eerste dag van de menstruatie een 1 gezet bij de datum met een o (van ongesteld) bij de volgende dag een 2 met een o, dag 3 enzovoort.
    Als ik niet meer ongesteld was dan stopte ik uiteraard met een o bij de datum te zetten maar ik telde de dagen wel door.

Dan weet je uiteindelijk hoelang een cyclus duurt bij je en wanneer je een eisprong hebt.
    Een eisprong komt altijd 14 dagen vóór de menstruatie.
    Dus 14 dagen terug tellen vanaf de eerste dag van je menstruatie.

Dit is voor mij nu de 4e maand zonder pil en ik ben ook niet regelmatig. Eerste maand was 24 dagen, tweede was 27 dagen en de derde was 29 dagen.

Als je het niet vertrouwd kan je altijd over een week of 2 testen. Mits je niet ongesteld word natuurlijk.

7. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Woh dank je voor je reactie! Jij had iig snel een normale cyclus. Was eerste menstruatie ook zoals je gewend was?

8. gemini020

gemini020 Actief lid

28 sep 2014
    444
    57
    28
    Ik realiseer me nu dat het vooral (de dag)na seks is.Ik had dit tot vorige week nooit en ben vorige maand uit voorzorg op chlamydia getest. Hebben andere mensen dit ook (gehad)? Wat zou de oorzaak kunnen zijn?

Deel Deze Pagina