Hey lieve meiden, Ik heb een vraagje aan jullie! Het is best wel genant, maar stel toch de vraag. - Manlief kan niet klaarkomen met de hand (doet pijn bij hem) en volgens mij moet het met de hand... Dacht er eerst aan het oraal te doen en op het hoogtepunt snel alles af te vegen, zoveel speeksel gaat er niet mee dan toch (Zo heb ik het zaadonderzoek ook gedaan). - Manlief heeft veel moeite met op commando te klussen, maar we wonen 9 minuten van het ziekenhusi, dus het kan thuis toch? - Ik kan geen eendenbek in, verkramp helemaal dan!!! Liefs!!
hallo kan me wel voorstellen mijn man vond dit ook geen pretje maar je mag hem niet ooraal hel;pen voor zaad ondeerzoek komt altijd speksel bij en dan kloppen resultaten niet van sperma
Pfff dat is wel heel apart dat het zaadonderzoek tot 2x aan toe uitmuntend was... Hij had bij beide 4 miljoen zaadcellen! Helaas ben ik het probleem hier.... Dan zal ik toch een andere techniek moeten hebben, want met de hand doet hem gewoon pijn en hij geniet dan niet... Zal het sowieso even met de gynaecoloog overleggen..
ja zou ik ook doe effe overleggen mij is gezegt dat obsoluut niet met de mond mag zou zonde zijn dat daardoor resutaat niet goed is of behandeling niet werkt
Ik zeg nu misschien iets heel stoms hoor, maar kan hij niet een beetje -niet zaaddodend- glijmiddel gebruiken? Dan doet het misschien minder pijn.... Ik lees je topic even mee, mijn mannetje moet ook zijn zaad binnenkort inleveren en als het goed is gaan we dan misschien ook starten met IUI. Gr. Cybi
mijn man vond ook moeilijk hij dacht dat het hem echt niet lukte zo klaar te komen hij heeft het ook uitgeteld tot ik zei moet nu echt anders kunnen we niet verder met behandelingen heb hem voorgesteld hem te helpen maar wilde hij niet en is gelukkig 2 keer gelukt
Ik denk dat je echt goed moet praten met je gyn. IUI gaat toch wel met die eendenbek... Helaas... Dat hij geen plezier beleefd aan het opbrengen van de zaadcellen... tja, ik had ook geen plezier als ik daar weer in die stoel lag in mijn nakie... Ben bang dat hij het toch gewoon zal moeten proberen... Als je door wilt met behandelen, dan heb je eigenlijk geen andere opties... De zaadcellen worden bewerkt voor de behandeling en daar kan dat speeksel wel erg schadelijk voor zijn. Je mag ook geen enkele soort glijmiddel gebruiken, dit om dezelfde reden. Misschien kunnen jullie elkaar met fantasiën of zo helpen... (Roep ook maar wat hè...) Heel veel succes!!! Ik hoop dat alles toch gaat lukken en jullie een geslaagde IUI mogen hebben.
* Oraal bevredigen om zaad op te vangen, mag niet. Het mag alleen met de hand, omdat speeksel erg nadelig is voor de uitslag. Het is zonde als ze niks kunnen bewerken, alleen vanwege het feit dat er speeksel doorheen zit. Dus ik zou het echt niet doen. Ik zou aan de gyn vragen wat voor andere opties er zijn. Misschien hebben zij tips mbt glijmiddel, of iets dergelijks. * Of je thuis mag produceren, hangt van het ziekenhuis af. Bij ons mocht het wel, omdat we binnen een uur op het laboratorium konden zijn. Maar ons ziekenhuis heeft ook geen geschikte faciliteiten om in alle privacy te produceren. Andere ziekenhuizen hebben weer liever dat je het daar doet, omdat er dan minder zaadcellen verloren gaan door temperatuur, vervoer, enz. * Een eendebek is echt noodzakelijk, helaas. Anders kunnen ze niet de baarmoedermond zichtbaar maken, waar het slangetje doorheen moet. Het is een heel dun slangetje, wat precies in je baarmoeder gefriemeld moet worden. Dat gaat niet zonder eendebek. Probeer zoveel mogelijk te ontspannen en niet te verkrampen. Hoe meer je het gaat tegenhouden, hoe stroever het gaat. Ik kreeg altijd de tip om tegen te duwen, net alsof je moet plassen, als ze de eendebek inbrengen. Dan gaat het makkelijker. Succes!
Ik had het hier vandaan... Hebben jullie het al eens geprobeerd als hij wel erg opgewonden is??? Misschien helpt dat. Gaf je gyn trouwens die 4 miljoen echt aan als uitstekend? Of uitstekend voor IUI?
Het is gewoon uitstekend en ook voor IUI. Hij heeft goed bewegende zaadjes. Het probleem ligt ook bij mij . Mijn eitjes groeien niet en mijn slijm is niet goed helaas. Ja, maar in mijn eerste berichtje stond al dat hij echt pijn krijgt ervan. Hij zegt het lijkt wel alsof me huid eraf gescheurd wordt dan. Ach we gaan het met de gyn bespreken . Maar het is logisch dat dit voor ieder stel niet leuk is...
pff best moeilijk maar snab niet dat hem zn pijn doet en met sex of oraale sex niet hope;ijk vinden jullie een oplossing
Misschien weet je gyn een goed oplossing. Heb je daar dan eigenlijk niet al over gesproken toen jullie afspraken met IUI te beginnen? Ik zou toch nog eens na vragen met die 4 miljoen... Is namelijk voor IUI goed, maar verder zijn het er ook niet echt heel veel. (voor IUI is 1 miljoen genoeg hoor! Wil je niet bang maken, is absoluut niet de bedoeling) Wens je in ieder geval heel veel succes met jullie behandelingen! Hopelijk heb je er maar 1 nodig!!!
KY-jelly is glijmiddel zonder zaaddodend spul in elk geval. Bij drogist of apotheek te koop en ook wel online, misschien helpt dat al... En heeft de gyn nog geen eendebek-onderzoek moeten doen om kweekjes af te nemen bij jou? Ik dacht dat dat standaard was bij het OFO...inderdaad, het lijikt me zinvol dat jullie een gesprek aangaan, want het is nogal wat...een speculum (eendebek) is volgens mij echt noodzakelijk b ij IUI...stekrte!
Helaas mag je echt geen enkel middel gebruiken. Zoals al eerder gezegd, die zaadcellen moeten nog bewerkt worden en daar mag verder niets bijzitten.
Niet op wat hij in het bakkie heb geloost . Hij had maar 5 ml geproduceerd en daarvoor hadden we nog gemeenschap gehad. En van die 5 ML had hij 4 miljoen goede zaadjes die keurig bewogen en snel waren . Dus dat was goed, maar denk dat de gyn er wel verstand van heeft . De tweede keer had hij 19.8 miljoen zaadjes die perfect waren en toen had hij 10 ML in het bakkie gekregen volgens mij. Overigens is het nog niet zeker dat we IUI moeten, we moeten het eerst tot December/Januari zelf proberen . Het waren meer orienterende vragen . Denk dat ik gisteravond laat een typegebrek had Want hij had dus niet bij beide 4 miljoen hahahahaha...
Das gek... ik lees en hoor overal dat een zaadlozing tussen de 2 en 5 ml zou moeten zijn en dat het gemiddelde per mililiter!! tussen de 20 en 50 miljoen zou moeten zitten. Per zaadlozing is dat tussen de 100 en 200 miljoen zaadcellen. Zie onderstaand bericht van Freya: Normaal komen er gemiddeld bij een zaadlozing 100 tot 200 miljoen zaadcellen in totaal vrij. Een man wordt verminderd vruchtbaar genoemd als er minder dan 20 miljoen spermacellen per ml. ejaculaat (zaadlozing) worden aangetroffen. 'Normaal' is een ejaculaat van 20 tot 50 miljoen per ml. spermacellen. Er is sprake van een ernstige zaadafwijking als er minder dan 10 miljoen zaadcellen per ml. worden gevonden. De gyn zal het wel weten ja, maar ik vind dit wel heel erg raar.
Voor IUI zou het trouwens voldoende moeten zijn hoor, dus no worries... maar ik wil met bovenstaande alleen maar ff aangegeven dat het echt hartstikke weinig is. Of ze nou goed zijn of niet, het is gewoon echt weinig. Ik kan er niks anders van zeggen. Succes met de IUI, ik heb er (nog) geen ervaring mee, maar ik hoop dat het gaat lukken op een manier die voor jullie beiden enigszins "prettig" is.
Ik sluit me aan bij Saskia. Wij hadden rond de 8 mln en rond de 9 mln bij de zaadonderzoeken en volgens mijn gyn was het zaad ook prima. Terwijl al is gebleken dat dat niet zo is. Gelukkig had ik inmiddels al op internet het een en ander opgezocht en wist ik dus al dat het niet zo prima was als zij zei. Ze willen je niet onnodig ongerust maken denk ik omdat de kwaliteit wel voldoende is voor IUI maar uitmunted zaad is het niet meis, sorry. Ik wil jullie in ieder geval mocht het tot IUI komen veel sterkte wensen. Overleg je zorgen gewoon met je gyn, dan kunnen ze er rekening mee houden en misschien een oplossing verzinnen. Succes ermee!