Hallo Ik heb een vraagje. Op het moment ben ik 24 weken zwanger en ik werk als payroll/uitzendkracht, en ben anderhalf jaar werkzaam bij mijn huidige werkgever. Mijn collega vertelde mij dat ik in de gaten moest houden dat mijn vakantiedagen niet opgebouwd zouden worden. Toen zij zwanger was hebben ze tijdens haar verlof haar contract tijdelijk stop gezet, zodat ze geen recht had op de opbouw van haar vakantiedagen. Kunnen ze dit zomaar maken omdat ik via een uitzendbureau/payroll werk? Of heb ik geluk nu ik net in fase B ben belandt? hoop dat iemand me hiermee kan helpen. Liefs, Veerpeer
Dit zou dan in je contract moeten staan. Indien dit niet het geval is dan mag het niet EDIT// Heb iets wat te snel gelezen... Als je op uitzendbasis werk dan kunnen ze dat in sommige gevallen doen. Je bouwt je vakantie dagen op over de gewerkte dagen. Maar ik denk dat je in je contract alles terug kan vinden!
Je bouwt inderdaad vakantiedagen op, op basis van je gewerkte uren. Dus volgens mij kan dat wel. Ik zou voor de zekerheid een contact opnemen met je uitzendbureau om dit na te vragen.
Fase B waarin je nu bevind werken ze met tijdelijke contracten van 3 maanden, dit houd dus in als ze geen werk is gaat alles gewoon door.... Maar na drie maanden kunnen ze dus je contract stop zetten....