Hoelang hormonen nog in lichaam?

Discussie in 'Miskraam' gestart door Tante29, 10 mrt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hallo,

Afgelopen kerst heb ik met negen weken een miskraam gehad en ben ik gecurreteerd.
    Omdat ik last had van zwangerschapssymptomen heb ik vandaag 3 dagen voor mijn NOD getest op zwangerschap. Ik kreeg vrij snel een lichte streep te zien. Kan dit nog van de vorige keer zijn, na twee en een halve maand of kan dat niet meer?
    Ik durf bijna niet blij te zijn...

Liefs van tante

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Nee, dat kan normaal gesproken echt niet. Maar de enige manier om het zeker te weten na een mk, is een echo. Ben je tussendoor nog ongesteld geweest?

Suus

3. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Hey!

Bedankt voor je snelle reactie. Meteen na de curretage had ik weer 2 regelmatige cyclussen van resp. 28 en 27 dagen. Ik ben dus twee keer ongesteld geweest. Die waren nog wel wat heftiger en langer dan voor de mk.

Liefs x

4. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Dan denk ik dat je nu weer zwanger bent!

Want als dit van een MK is, zou er sporen HCG aanwezig zijn, en volgens mij denkt je lichaam met een spoortje HCG dat je zwanger bent en dus niet ongesteld word, of in ieder geval, niet 2 keer?

5. mommyoff2girls

29 jan 2011
    7
    0
    0
    NULL
    NULL
    een licht streepje is ook een streepje werd mij verteld toen ik inverwachting was van mijn tweede dochter. Doe voor de zekerheid een clearblue test, heb ik toen ook gedaan en die zegt gewoon zwanger of niet zwanger. Succes

6. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Ik durf het nog bijna niet te geloven!!!! Ik heb twee clearblue testen gekocht, maar nog gewoon 'de ouderwetse'. Ga er gewoon vanuit dat ik zwanger ben, maar met nog een slag om de arm. Mocht ik maandag nog niet ongesteld zijn, dan is het echt zo. En dan hoop ik ditmaal op goede echo's en een gezond vruchtje!

7. Flavour

Flavour Niet meer actief

Dat hoop ik ook voor je!!!

8. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    *Duimduim*

9. vrouwtje80

vrouwtje80 Actief lid

15 mrt 2008
    325
    0
    0
    Gefeliciteerd!

Ben zelf op 7 oktober 2010 gecureteerd en had op 5 december 2010 een positieve test in handen. Ben nu bijna 18 weken dus het kan wel gewoon hoor!

10. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Dank je wel.
    Gisteren nog een test gedaan. En binnen no time een dik vet kruis.
    Het is dus echt zo: ik ben weer zwanger.
    Maar ik merk wel dat ik het erg spannend vind hoor.

Liefs tante

11. raspberry

raspberry Niet meer actief

Logisch toch, dat het spannend is nu? Is er iets met je afgesproken over wanneer je voor een eerste echo mag nu?
    Ik mag namelijk direct bellen bij een positieve test en dan bij 6, 8, 10 en 12 weken een echo... Om zo stressloos mogelijk dat eerste trimester door te komen dan :)
    Maar gefeliciteerd!

12. maja246

maja246 Fanatiek lid

7 okt 2009
    1.468
    30
    48
    Heel spannend maar vooral gefeliciteerd en vergeet niet te genieten :) (En snel een echo te regelen om de spanning niet te lang laten duren)

Als je tussendoor 2x ongesteld bent geweest zal het geen oud HCG zijn lijkt me. Volgens mij komt je cyclus weer opgang als je HCG tot ongeveer 20 is gedaald. (en daalt dan natuurlijk verder tot nul) En een test "scoort" doorgaans pas positief bij 40.

13. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    klinkt als zwanger hoor!
    bij mij duurde het 32 dagen voordat ik weer een nega test had na mn mk (bij 9 weken). een maand later was ik zwanger!

ik duim voor een plakbeebje!

14. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    o, zie nu dat je alweer een vette test hebt gehad! super!! gefeliciteerd!

15. Tante29

Tante29 Bekend lid

29 apr 2008
    656
    0
    0
    Dank je wel!!

Ik mag met 8 weken voor een echo komen in het ziekenhuis. Dat heeft de gyneacoloog gezegd toen ik de laatste keer op controle kwam na mijn miskraam. Dus ik ga begin volgende week bellen!

Liefs

16. Flavour

Flavour Niet meer actief

#16 Flavour, 15 mrt 2011
    Laatst bewerkt door een moderator: 15 mrt 2011
    Ik zou eerder gaan. Stel nou (kleine kans) dat het toch geen nieuwe zwangerschap is... Ik mocht na de eerste mk altijd al na 6 weken komen. (Ik denk niet dat het een oude zwangerschap is hoor, maar ik zou het zeker als argument gebruiken ;).)

Suus

17. blue21381

blue21381 Fanatiek lid

18 feb 2011
    1.843
    0
    0
    Zuid-Holland
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!! Dat moet het echt wel zijn anders heb je niet die 2 menstruaties.
    Maar zou wel al eerder voor een echo vragen.
    Ik krijg hem als ik weer zwanger word ook al tussen week 6/7 vanwege mn miskraam.

Succes!!

Deel Deze Pagina