Waarschijnlijk weer HG. Wat nu?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door kleinepien, 15 dec 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ja dat korte lontje herken ik erg goed! Vooral tegen mn man die het vaak moet ontgelden. Wel gevolgd door sorry en hij snapt t gelukkig ook wel.

Ik kan me voorstellen dat je kleuter zich verzet. Ze is natuurlijk een stuk verder dan mijn peutertje, en zelfs hij heeft al door dat mama niet zo adequaat meer optreedt. Dus ik snap dat jouw kleuter daar uiteindelijk helemaal los op kan gaan. Hier helpt alleen nog (tijdelijk vrees ik) met dreigen dat anders oma boos wordt (hij is erg op haar gesteld). Ik heb vtv geaccepteerd dat het een periode werd met veel tv kijken voor hem.

Misschien kan je familie nog iets betekenen? Mijn vader past iedere week een extra dag op (incl slapen en naar de crèche brengen) en dat ontlast mijn man en mij enorm (kan hij ook ff bijkomen). Mijn moeder heeft toegezegd (en niet gedaan, maar goed) dat ze wil helpen in het huishouden met grote klussen en ik heb, alhoewel het budget het niet toelaat een huishoudster 1xp 2wk (oproepje op lokale facebookgroep).

Hang in there!! Probeer anders te bedenken wat jullie zou kunnen helpen op het gebied van hulp van vrienden en fam, maar ook welke hulp je van de gyn/vk zou willen hebben en bespreek dat zsm met de gyn/vk en zorg dat ze het opschrijven...

Het is wel moeilijker vind ik, HG mét kind. Aan de andere kant scheelt het iets dat je wel weet (helaas) hoe het zal gaan en ben je er iig niet meer door overdonderd.

kleinepien vindt dit leuk.
  2. kleinepien

kleinepien Fanatiek lid

1 mrt 2013
    1.363
    1.416
    113
    Vrouw
    Oost-Groningen
    Even een update hier:
    Ik heb bij vlagen redelijke en vreselijke dagen. Kerst was een beproeving, al die etensgeuren en parfum van familie. Maar heb het weer gehad.
    Na haar laatste schooldag hebben we dochter ook verteld dat ze een broertje of zusje krijgt, ze is superblij. En onze botsingen zijn nu ook verleden tijd, want ze weet nu dat ik moe en misselijk ben omdat de baby groeit.
    Ik heb het idee dat de hg deze keer wel minder heftig is, maar dat de Zofran niet echt werkt. Als mijn vriend een dagje vrij is, ga ik een dag zonder Zofran proberen, om te kijken hoe het dan gaat.
    Vannacht ontzettend slecht geslapen en mede daardoor nu hoofdpijn. En geen paracetamol in huis. En ook geen puf om het te halen. :|
    Ik hoop zo dat het over een paar weken beter wordt,zoals bij een normale zwangerschap. :(

3. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik merk pas de derde dag na het stoppen met zofran dat ik verschrikkelijk misselijk wordt.

Ik vond het effect van de zofran ook tegenvallen. Ik stopte wel met spugen maar ik bleef misselijk. Toen ik stopte met Zofran werd pas duidelijk dat het toch wat deed!

kleinepien vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina