Waarschijnlijk werkloos in september, maar het interesseert me niets

Discussie in 'De lounge' gestart door Linana, 28 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. noid

noid Fanatiek lid

29 okt 2012
    2.245
    0
    36
    Tilburg
    Hier ook heel veel vacatures voor callcenterwerk.

Ik zit zelf ook in de ww. Hoorde eind februari dat mijn contract niet verlengd werd. Ik stond per 1 april op straat. Half april testte ik positief. Ik ga er vanuit dat ik pas na mijn zwangerschapsverlof weer ga werken en moet eerlijk zeggen, ik vind het heerlijk thuis met mijn kleine mannetje!

2. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Die 6 maanden zijn sneller voorbij dan je denkt...
    Ik kreeg in september 2012 mijn ontslag omdat er geen werk meer voldoende was.
    Ben direct gaan solliciteren en heb nog vrijwilligerswerk gedaan in de hoop op een baan en leerplek bij dat bedrijf...helaas niks.
    In juli 2013 kreeg ik eindelijk een baan...en ik heb me echt suf gesolliciteerd en ben veel op gesprek geweest..

3. Maiasaurus

Maiasaurus Niet meer actief

Eigenlijk wel. Eindelijk tijd voor mijn kind. Is toch ook heel belangrijk.

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.201
    509
    113
    Er gaat nou eenmaal niets boven Groningen :D

5. Carlien

Carlien Fanatiek lid

23 feb 2010
    2.133
    1
    36
    Twente
    In Overijssel/Twente staan ook niet alleen boerderijen;), ik heb even gekeken, maar het zijn ongeveer hetzelfde aantal vacatures in callcenterwerk. Maar wat me ook opvalt, net als toen, is dat er veel mensen voor een bijbaantje worden gevraagd, met nog meer specifieke eisen. Je bent te oud/te jong, te veel diploma’s/ te weinig diploma’s. En je moet flexibel zijn, dat houd in dat je geen zekerheid hebt, de ene week werk je 20 uur als je mazzel hebt en de andere week mag je overwerken en als je nee zegt… etc. etc.

Gelukkig wordt de werkloosheid minder in vergelijking met vorig jaar, maar de hoogste werkeloosheid is juist in Groningen en andere noordelijke provincies volgens mij. In Noord-Brabant is het inderdaad lager, dat was toen ook al, wij dachten er op een gegeven moment aan om daar dan maar heen te verhuizen. Gelukkig kreeg mijn man toen toch werk op 1 uur afstand, na een jaar honderden sollicitaties te hebben verstuurd, weliswaar een 0 uren contract, want je moet flexibel zijn.

Ze willen tegenwoordig een 18 jarige met 10 jaar ervaring, zo zei iemand van een uitzendbureau dat tegen mijn man. Vorig jaar wouden ze mensen niet eens meer inschrijven bij sommige uitzendbureau's.

Ik vind het trouwens wel onzin dat iemand anders voor jouw werkt zoals hier werd gesteld;)

6. cvm1985

cvm1985 Fanatiek lid

2 aug 2010
    3.692
    32
    48
    Ik ben na een reorganisatie mijn baan kwijt geraakt en had 11 maanden ww...lijkt heel lang maar er was 0,0 werk te vinden, heb me suf gesolliciteerd en na 5 maanden ww gestart als zzper (gastouder). Wat ook niet liep de eerste maanden en 15 Februari liep mijn ww af. Begin februari nog geen baan en geen enkel gastkindje, heb wat afgejankt en gestresst die laatste weken want wij konden echt niet rondkomen van mijn mans salaris. Als bij een wonder kreeg ik ineens drie gastkindjes die alledrie startte op 17 februari, saved by the bell! Anyway, denk er niet te licht over, tenzij je kan rondkomen op alleen je mans inkomen. Zelfs bij callcenters hebben ze in deze tijden de keuze uit veel sollicitanten

7. muis26

muis26 Fanatiek lid

waarschijnlijk genoeg vacatures , maar waarschijnlijk ook 3 keer zoveel sollicitanten. Ze kunnen dus de beste eruit pikken. Iemand die dan een half jaar niks heeft gedaan omdat het wel 'prima is ' zo, zou ik er persoonlijk niet uit pikken.

Ik zou dus nu al actie gaan ondernemen . Tenzij je financieel gezien niet hoeft te werken natuurlijk. Dan is het een ander verhaal..

8. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.062
    1.296
    113
    Nederland
    Ik zag Menzis staan, vandaar ;) zorgverzekeringen heb je tegenwoordig ook WFT nodig. Gelukkig alleen maar WFT zorg. Dit hoeft niet in combi met WFT basis.

9. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Vind het persoonlijk een vreemde instelling. Ik zie de WW als een vangnet voor een noodsituatie om te overbruggen terwijl je op zoek gaat naar een nieuwe baan en niet om lekker van te genieten.
    Soweiso vind ik het belangrijk om je steentje bij te dragen aan de maatschappij en niet afhankelijk te zijn van een uitkering (uitgezonderd als je niet kan werken wegens ziekte of als het niet lukt om werk te vinden etc.)

10. Aylen

Aylen Niet meer actief

Nee, niet herkenbaar. Ik wou dat ik er wat relaxter in kon staan... maar ik maak me er iedere dag druk om. Ik heb docentenopleiding Beeldende Kunst gedaan en laat daar nu net geen werk in te vinden zijn. De enige vacatures in mijn werkveld zijn vrijwillig of stageplaatsen.
    Ik werk nu voor justitie en heb een vaste aanstelling, maar ik heb te horen gekregen dat mijn functie opgeheven wordt. En wat dan? Hoe ga ik mijn studieschuld terug betalen? Hoe betaal ik de huur? Krijg ik ooit nog een functie op niveau, in het hetzelfde werkveld? Of blijft het klimaat zo anti-kunst als het nu is? Ik krijg er keer op keer weer stress van. Ik zou me graag laten omscholen, maar dat kan ik niet betalen.

11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik denk dat ts nu gewoon gebruilt maakt van een recht waar zij al die tijd voor gewerkt heeft.

12. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Tuurlijk heb je er recht op, maar dat is in mijn ogen zodat je tijd hebt om te solliciteren en nieuw werk te vinden. Want als na die 6 maanden de ww stopt wat dan?
    Nu heeft ts een partner met inkomen maar zijn zat mensen die dan is de bijstand belanden.

13. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

27 mrt 2012
    6.134
    1
    0
    Ik kwam vorig jaar wegens economische redenen in de ww te zitten.
    Ik werkte in de recruitmentsector en had dus een erg groot netwerk van bedrijven/HRmensen en was dus niet zo bang om lang zonder werk te zitten. Ook had ik voor ogen, callcenter werk heb je zo.. maar als je daarvoor een heel stuk meer hebt verdiend, stap je niet zo gauw over op deze functie.
    1. omdat het soms minder kan zijn als je ww.
    2. omdat het met een hoog inkomen dan niet gunstig is voor je ww opbouw erna. Misschien niet de juiste gedachte maar daardoor wilde ik best nog 1 maandje langer het risico nemen op een baan van het niveau ervoor.

Na 6 maanden kwam ik daar dus wel even op terug ;)
    Ik ben niet afhankelijk van mijn inkomen want ml verdient voor 2, maar het thuiszitten kwam me na twee maanden toch echt wel de neus uit!! De eerste twee maanden heb ik lekker van mijn dochter genoten (viel in de zomerperiode) maar daarna voelde het niet meer als "genieten". Al mijn vrienden werkten en hadden andere dingen om over te praten. Ik praatte alleen maar tegen een baby ;) en savonds tegen een vermoeide partner..

Ik snap dus best dat de nood nu niet hoog is en dat je nog geen "paniek" hebt. Logisch! Ik zou zeggen geniet een maandje van de rust (je hebt er tenslotte al die jaren voor gewerkt en dit geld opgebouwd dus vind de opmerking van Bloem3 een beetje overdreven) maar ga daarna serieus aan de slag met het vinden van een nieuwe baan, want het "kan" dus flink tegen vallen

14. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Dat is waarschijnlijk ook de reden dat het ts ff weinig interesseert? De meeste mensen die afhankelijk zijn van een inkomen zullen er vast alles aan doen om het einde van de WW voor te zijn.

15. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Naar mijn idee is de ww een vangnet...en geen manier om vakantie te kunnen vieren.
    Ik vind het dus niet echt gepast.

Onder het mom van ze maakt gebruik van het recht waar ze hard voor gewerkt heeft...de mensen die niet werkloos raken hebben er ook hard voor gewerkt hoor...krijgen die het geld aan het einde bij hun pensioen er dan even bij?

Nee...het is niet zomaar ' gratis' geld..

16. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik denk dat de meeste t.s niet zo ernstig moeten nemen.

Twee kleine kinderen binnen kort in de ww. Misschien staat ze al op het punt om te stoppen met werken omdat ze kleine kinderen heeft.

Het werk wat ze doet niet meer zo fijn is ze net bevallen is???? Ze even een adem pauze nodig heeft en natuurlijk gaat ze wel solliciteren en is ze even eerlijk hoe ze er op dit moment er over denkt.

Ook zij mag zo even denken. Waarom zou ze dat niet mogen. ?? Haar leven haar keuze.s.

Wat als ze zou zeggen ik geef mijn ww van 6 maanden op?? Dan wel applaus??

T.s komt vast goed met jou en even rustig na denken kan geen kwaad en je hebt al gewerkt anders zou je geen ww krijgen en ook als het een ge zamelijk potje even je gedachten hier kwijt moet kunnen. Je man werkt dus er is geen kwaad geschiet nog en denk of je stopt helemaal met werken of je zoekt echt wel in september naar een andere baan en iedereen denkt wel eens even lekker een paar maanden betaald vrij alleen werkt het zo niet.

T.s dus niet te serieus nemen en je even verplaatsen in haar gedachten. Anders zou ze het hier niet neer zetten als ze foute plannen had in andermans ogen.

Ze is gewoon even eerlijk wat betreft haar gevoel hier in moet kunnen.

17. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    De mensen die niet werkloos raken krijgen het geld idd niet terug, net zo min als de werkloze mensen die verlies aan inkomen niet terugkrijgen. Gaat 2 kanten op he.

18. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Gaat hier om een bewuste keuze om dat geld mis te lopen want er zou wel gewoon een baan kunnen zijn ipv ww als ik het goed begrijp.

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Ik snap wel dat het lekker is om tijd met kinderen door te kunnen brengen en even niks te moeten, vooral als werken geen noodzaak is maar vind dat alsnog dat de WW een vangnet is en niet om 'vakantie' mee te vieren.

20. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    in dit geval wel ja, dat is waar.

Deel Deze Pagina