Verder is het natuurlijk enorm fijn dat de ww er is...anders zouden een hoop mensen in de problemen komen. Maar het is gewoon niet prettig als er 'misbruik' wordt gemaakt van deze regelingen. Want in principe is de ww niet gemaakt om even bij te komen van bevalling en dergelijke...natuurlijk kun je daar behoefte aan hebben...maar daar heb je dan weer andere regelingen voor. WW dient men naar mijn inzicht te gebruiken waarvoor het bedoeld is. Maar TS is echt niet alleen in dit gebruik van de WW hoor...zijn er velen die dat doen
Mijn man heeft ook recht op WW, maar heeft het laten varen en heeft zich in plaats daarvan gestort op zijn bedrijf, van parttime naar fulltime. Het valt echt niet mee maar ik denk dat alles wat je gebruikt op een gegeven moment ook weer teruggevraagd kan worden. Dat je er dan even dubbel en dwars voor moet betalen, misschien niet letterlijk, maar in een andere vorm. Verder solliciteer ik me ook suf, maar een baan op mijn niveau is er niet. En daaronder ook niet zomaar. Het is heel moeilijk voor een 'buitenlander'. Dus ik heb het even gelaten en wacht tot onze tweede er is.
Ben ik met je eens. Als je 'zo makkelijk' weer aan het werk zou kunnen zou ik dat persoonlijk met beide handen zo snel mogelijk aanpakken in jouw geval. En niet precies gaan uitrekenen dat je als de zes maanden bijna op is je wel weer eens aan de slag zal gaan. Hier zou ook een veel strengere controle op moeten komen, als je kán werken moet je werken en anders geen geld. Heel simpel.
Bedoelt ts niet gewoon dat mocht het zo zijn dat ze thuis komt te zitten ze daar maar het beste van maakt? Volgens mij gaat ze er gewoon vanuit dat ze snel een andere baan vind en anders tijdelijk de ww is ook geen ramp.
Zo vatte ik het ook op..lees trouwens nergens dat ze een baan niet gepakt heeft en in plaats daarvan nu ww vangt?? Weet niet hoe iedereen daar bij komt?
Volgens mij bedoelt TS inderdaad dat mócht het zo zijn dat ze thuis komt te zitten, ze probeert er het beste van te maken. Zo fijn weer dat er meteen over TS heen wordt gevallen, omdat ze volgens jullie profiteert van de ww.
Ach ik heb wel vaker gemerkt dat zodra het woord uitkering valt een aantal een melding krijgen ofzo en gelijk een mening hebben zonder echt goed te lezen. Die zijn uitkeringallergisch. Betekend niet dat ik vind dat iedereen zomaar een uitkering moet krijgen maar als je er net als ts recht op heb hoef je je echt niet te schamen.
Mijn man heeft net 6 maanden thuis gezeten en gelukkig sinds 1 juli weer werk. Als je thuis bent maak je er natuurlijk het beste van. Wij zijn regelmatig naar de efteling geweest gewoon omdat het kon. Dat betekent niet dat hij zich niet een slag in de rondte heeft gesolliciteerd! Denk ook dat ts eerder dus bedoelt dat ze gaat genieten van de tijd die ze dan even extra heeft met haar kinderen!
Maar je hebt ook nog een sollicitatieplicht. En als je nu al weet dat je eventueel werkloos wordt, dan moet je ook kunnen aantonen dat je nu al begonnen bent met solliciteren.
Natuurlijk geen idee wat voor baan ze eerst had.. Maar zoals ik het lees kan TS zo een baan oprapen maar kiest ervoor om het niet te doen...maar kan het verkeerd begrijpen. Zoals ik het begrijp is er geen actieve zoektocht naar een baan..maar misschien bedoeld TS dat ze wel op zoek is naar een baan maar nog geen enorme stress er over heeft?
Zoals ik al wel had verwacht, is lezen dus (zoals meestal) enorm moeilijk hier Het interesseert mij op dit moment vrij weinig tot niets, dat klopt. Ik heb 6 maanden recht op WW, waar ik ook zeker gebruik van zal maken mocht ik niet terug kunnen naar mijn oude functie. Maar waar hebben jullie zien staan dat ik dan niet ga solliciteren en maar vakantie ga vieren? Ik zie het als wat langer tijd doorbrengen met mijn kinderen en daarnaast dus op zoek gaan naar een andere baan. Het werk wat ik doe/deed is voornamelijk telefonisch, dus nee, dan ga ik niet de eerste de beste callcenterbaan aannemen Ik wil dan gebruik maken van de WW om op zoek te gaan naar een baan waar ik meer voldoening uit kan halen. Mocht dat niet gaan lukken, dan kan ik dus altijd nog op callcenterwerk solliciteren. DAT is dus mijn gedachtengang erachter. Zoals pnirmal dus ook al zei, neem het niet te serieus Ik heb nergens gezegd dat ik vakantie ga vieren. Alleen als ik nu echt werkloos raak, dan is het inderdaad een bewuste keus om niet direct de eerste de beste baan aan te nemen die er is. En dat recht heb ik als ik wel serieus solliciteer tijdens de WW.
Niet waar. Nogmaals, de WW en andere uitkeringen is mijn werkgebied. Ik weet hoe de rechten en plichten in elkaar steken. Of ik wel of niet werkloos raak weet ik pas eind augustus. Pas vanaf het moment van inschrijven als werkzoekende beginnen de plichten te lopen. Ik kijk ook al rond en raadpleeg mijn netwerk, maar actief solliciteren ga ik pas doen als ik zekerheid heb mbt mijn oude functie
Ik stond er in het begin ook wel redelijk nuchter in. In de kinderopvang zou ik geen werken weer vinden wist ik. Maar ik wil bijna alles wel doen was mijn motto. Dus niet heel veel zorgen. Maar nu het einde nadert en ik als beginnend gastouder nog erg weinig inkomsten heb, beginnen de zorgen wel te komen....!
Oo nou sorry dan als ik het verkeerd heb begrepen. Soms lees je dingen nu eenmaal anders dan misschien bedoelt is.
Kan gebeuren, daarom heb ik het nu ook maar even verduidelijkt. Dat verkeerd begrijpen is ook wel een beetje het nadeel van een forum
Oké nu begrijp ik je beter, ik had het idd ook anders opgevat, sorry daarvoor. Mijn reactie was trouwens vooral algemeen bedoeld, omdat ik weet dat de ww ook behoorlijk wordt misbruikt, vandaar dat ik ook zei dat een strengere controle op z'n plaats zou zijn. Ik ben trouwens absoluut niet anti-uitkering, alleen wel heel erg anti-misbruik daarvan!
Ik weet een aantal vacatures, uitlopend van Nuon, NS tot SNS Bank. Als je interesse hebt moet je me even een pb-tje sturen. Dit is in Groningen.
@ misa, kan ik mij wel heel erg goed voorstellen. Iets ernaast doen is zeker geen optie? @ Nikki, ik ben ook tegen het misbruik van een uitkering. Ik zou dus ook naar gaan solliciteren op vacatures waar ik bij voorbaat al weet dat ik afgewezen ga worden. Ik ga wel serieus aan de slag met solliciteren, mocht ik echt werkloos raken. Uiteraard is werkloos raken niet leuk, maar ik ben nogal van het positief denken en wil er dan maar de voordelen van inzien (langer met mijn kinderen thuis, mogelijkheid om goed rond te kijken, misschien dichterbij huis werken, etc). Ik snap ook wel dat de openingspost misschien wat kort door de bocht overkwam sorry daarvoor! @manuk, je hebt pb!
klopt dat de vacatures in groningen vaak in de krant/internet staan. maar helaas hebben ze ook enorm veel keuze uit heel veel sollicitanten. Ze kunnen alles eisen wat ze willen qua flexibiliteit en laten we eerlijk zijn dat zijn vaak niet de moeders met 2 kleine kindjes.
Dik 4 jaar geleden zat ik ook in de WW, maar relaxed? Absoluut niet. Werd alleen maar nerveus van het UWV en de werkcoach aan wie ik telkens verantwoording af moest dragen. Daar komt bij dat we mijn inkomen ook hard nodig hebben. Daarom solliciteerde ik me ook te pletter (met resultaat uiteindelijk). Ik heb uiteindelijk dus niet echt genoten van dat ongeveer 6 maanden thuiszitten. Vond het al met al maar een stresstijd.