Sinds ik zwanger ben heb ik echt een hele slechte eetlust. Ik begin met goede moed aan het eten maar eenmaal bezig ga ik bijna over me nek van de geur en het idee. Het gekke is dat ik wel lekkere trek heb en dat gaat redelijk goed maar de rest... zelfs brood waar ik zo gek op ben en je me wakker voor kon maken gaat er niet in. Ik eet nu maar brinta en veel zuivelproducten om toch wat te eten. Kindje groeit harstikke goed en alles ligt op schema, maar ik ga me bijna schuldig voelen dat ik bij verre na niet bij de richtlijnen kom die zijn opgegeven voor zwangeren. Meerder dames hier last van, en hoe hebben jullie dat opgelost??
Heel herkenbaar! Bij de oudste 37 weken misselijk geweest, zonder braken, dus geen zin in eten. Biij de tweede gewoon geen zin in warm eten. Chips en koekjes wel. Was ook maar 9 kilo aangekomen en het tweede trimester niets bijgekomen (heb ook wel een klein speklaagje dus genoeg in reserver). Nu bij de derde gaat het redelijk. Niet veel zin in eten en m'n ogen hebben meer honger dan m'n maag. Ik eet vooral omdat ik weet dat het moet in plaats van omdat het lekker is. M'n zin in bepaalde soorten eten is ook weg of het smaakt totaal niet lekker. We eten nu ook 1 keer per weer tuinbonen-tomaat-rijst-worstjes prutje. Zo mega lekker. M'n man komt het z'n keel uit. Het is wel het enige waarvan ik echt met smaak een bord van kan eten.
Hier ook een slechte eter. Tja, het is nu eenmaal niet anders, ik ben niet iemand die zichzelf kan dwingen veel te eten. Ik slik vitaminen voor zwangeren en eet wat ik kan. De ene keer meer dan de andere keer. En ik maak me er niet al te druk over, drink voldoende (veel melk), enz. De baby groeit prima (heb groeiecho's gehad, om een andere reden dan eetlust hoor) en eigenlijk vind ik het ook helemaal niet erg dat ik niet veel aankom (kilo of 6 denk ik nu) want ik startte al op 80 kilo bij 1.70m.
Trouwens, ik ben dan van mezelf al wat te bol, maar de richtlijnen voor wat niet-zwangeren zouden moeten eten haal ik bij lange na niet als ik niet zwanger ben hoor! Veeeeel te veel!
ik eet op het moment ook heel weinig en het is bijna een wonder als het er inblijft. Als je een goede reserve hebt zou ik me niet al te veel zorgen mkn hoor. Wat is doe is, als ik wat eet dan kijk ik goed naar of het wel een beetje gezond is. Maar ik ben al blij als ik wat kan eten.
ik eet al 12 weken niets meer ik kots gemiddeld een 4 keer perdag en de rest van de dag ben ik beroerd. de gyn zei tegen mij de kind is een parasiet die pakt alles wat hij nodig heeft
ik eet ook niet heel goed op het moment....kreeg vooral de eerste 11 weken nauwelijks iets naar binnen, dus alles wat ik binnen kreeg was mooi meegenomen en ging dan echt niks tegen mn zin eten, wat ik op dat moment echt niet luste
Blij te lezen dat meerdere hier last van hebben. Ik ben tot op heden nog een gram aangekomen. Dus ja.. we gaan het zien nog een paar weken en dan hoop ik dat me eetlust terug is. Het vooruitzicht lijkt me heerlijk, warm broodje met filet american en uitjes, rosbief, tartaar, biefstukje zalm paling mouse... ohhhhhh alleen het idee al
Haha, en dan krijg je wat ik ook nog had die eerste paar (2 ofzo) weken: helemaaaaaaaal geen zin om al die lekkere dingen te eten als je ze eindelijk mag eten... Bij mij kwam de eetlust na de bevalling van de eerste ook pas beetje bij beetje terug dus ben benieuwd hoe dat nu zal gaan.
Ik kan ook slecht eten. In het begin was ik elke keer misselijk, en nu heb ik het gevoel dat ik vol zit en heb veel last van maagzuur. Vooral het avondeten vind ik moeilijk. Ik kook elke keer wel, omdat mijn man echt goed moet eten met zijn zware fysieke baan, en ik neem dan maar een klein beetje die ik me wel dwing om op te eten. Ik eet echt met mijn verstand, want voor mijn gevoel hoef ik niets. Heb ook wel wat reserves en de groei van de kleine verloopt nog goed, dus ik maak me nog niet zo veel zorgen.
Ik moet juist eten, anders word ik misselijk... Alleen ik eet zo ongezond! ik snak naar zout: chips, hartig, broodje kroket met mosterd, frikandelbroodje, frituur, salmiakdrop enz. Ik dwing mezelf wel elke dag wat sla te eten, maar ik voel me er wel schuldig over. Ik slik wel elke dag zwangerschapsvitamine preparaten en hopen dat dat genoeg is... De baby neemt toch wel wat het nodig heeft.
Ik eet ook vrij slecht nog altijd al ben ik niet super misselijk meer. Heb gewoon echt niet de bekende zwangerschaps honger. Hou wel extra van dingetjes met chocolade enzo en goede maaltijden. Maar ik zit echt supersnel vol en moet ook echt mezelf ertoe zetten afentoe om te eten. Ik ben ook maar 2kg aangekomen tot nu toe. Afentoe prop ik maar gewoon wat naarbinnen met een beetje tegenzin voor de kleine. Ik was best wel geschrokken toen laast bleek bij de vk dat me buik wat achterlag op groei en ik dus een groei echo krijg. Gelukkig ben ik wel al ondertussen een beetje gerust gesteld tijdens een pretecho, ze lag amper een dagje achter dus ze was prima op schema. Maar toch voel ik me erg schuldig ook, al heeft het er waarschijnlijk geen zak mee temaken.