Steeds op hetzelfde tijdstip wakker (midden in de nacht)

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Devero, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Sinds een paar weken slaap ik niet zo goed door 's nachts. Eerst was dat vooral op mijn werk; lag de hele nacht wakker en ben mede om die reden gestopt met de slaapdiensten.
    De laatste twee weken wordt het ook thuis minder...
    Iedere nacht precies rond 4.00 uur word ik wakker en val na een uurtje weer in slaap, dan rond 6.00 weer wakker en hetzelfde verhaal. Soms val ik tussendoor helemaal niet meer in slaap. Pas tegen een uur of 7.00/8.00 ben ik zo moe dat ik weer écht kan slapen en dan dus tot een uur of 10.30.

Nou vind ik de nacht niet het meest gezellige moment om mezelf te vermaken ;) dus word hier niet echt blij van. Herkent iemand het? En heeft iemand tips om beter door te slapen?

2. MamaMarije

MamaMarije Niet meer actief

Ik herken het niet en heb ook geen tips voor je, sorry :)

Maar ik hoorde laatst van een mede-zwangere dat zij het ook had. Ze had het ook bij haar eerste zwangerschap en vertelde dat haar zoontje toen hij geboren was, precies op die tijdstippen 's nachts elke keer wakker was! Dat werden dus de voedingstijden...

Of je er blij van moet worden, weet ik niet, maar ik wilde het even delen ;)

3. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Oh neeeeeee :D

Zoiets hoorde ik laatst ook. Een vriendin zei dat ik het kon zien als voorbereiding op mijn 'nieuwe ritme'. Ik zei vanochtend nog tegen mijn vriend: ik hoop niet dat dit betekent dat beebie iedere nacht op dit tijdstip voeding gaat willen...dat wordt dan dus iedere nacht 4.00 uur!

Ach, aan de andere kant: als dat betekent dat ik dus het eerste deel van de nacht volledig kan doorslapen ;) Dan heb ik eigenlijk nog geen klagen in vergelijking tot sommige anderen...

4. ingef

ingef VIP lid

30 aug 2009
    5.619
    1
    0
    NULL
    NULL
    gek is dat he? ik ben iedere nacht om half 2 wakker... en dan om 6 uur weer! we zullen zien of het inderdaad uitkomt straks.. en tips? euhm...gewoon blijven liggen, ookal slaap je niet, dan rust je toch...(zei mijn oma altijd al..;))

5. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Heb ik ook last van.
    Elke nacht van 03.00 uur tot 05.00 uur.
    Heb idd gehoord, dat je lichaam aan het voorbereiden is.

Ik blijf wel liggen, want dan rust me lichaam wel. Soms ga ik lezen, of even glaasje water drinken.

Liefs

6. Miepie74

Miepie74 Fanatiek lid

10 okt 2008
    4.062
    8
    0
    Ik ga er sinds ik verlof heb wel uit en dan maak ik een beker warme melk en lees ik een tijdschrift. Daarna slaap ik weer als een roosje verder! :)

7. Vuurtorentje84

Vuurtorentje84 Bekend lid

16 mei 2010
    767
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Wat grappig zeg! Ik heb het namelijk precies om 3.00 uur s nachts, even naar de wc, wat drinken en de kleine is dan ook wakker:D

Maar ik slaap daarna ook weer na een kwartier verder, of ik moet mijn mannetje horen snurken hihihi;)

8. mamavanjuul

mamavanjuul VIP lid

10 aug 2010
    11.954
    31
    48
    Vrouw
    Publieke sector
    Hier inderdaad ook altijd wakker tussen 3 en 4. Meestal even langs de wc, vriend een por geven dat ie moet op houden te snurken en ik slaap weer verder.
    Nou weet ik van de vorige keer, dat dit inderdaad wel een voedingsstijdstip is! Dus ik denk inderdaad ook dat de natuur ons weer aan het voorbereiden is.

9. corrientjuh

23 jun 2010
    93
    0
    0
    Justitie
    Zuid Holland- Westland
    Wat grappig om te lezen zeg. Bij mijn dochter had ik het ook al: elke nacht rond 3.00uur wakker en dat een uur lang :( En nu, hoe pril de zwangerschap ook is, ik ben elke keer rond 4.00uur wakker en ben ook weer een uurtje 'klaar-wakker'.
    Wat bij mij wel helpt is als ik niet ga kijken hoe laat het is, maar gewoon me meteen probeer om te draaien en verder probeer te slapen. Lukt helaas niet altijd...

10. moonlight159

moonlight159 Fanatiek lid

20 mei 2008
    3.051
    1
    0
    In m'n huis
    Ja dat herken ik ook, ik word elke nacht tussen 1 en half 2 wakker, ik moet dan ontzettend nodig plassen. Gelukkig slaap ik dan zo weer verder.

Alleen wanneer mijn vriend naar zijn werk gaat tussen 5.45 en 6.45 kan ik niet meer slapen.
    Ach ik denk dan altijd maar, van rustig liggen, rust je ook uit :) Vervelender vind ik het om wakker te worden, als grote broer wakker is. Dit slaapt vaak niet zo snel meer in en op het moment dat hij dan inslaapt, ben ik klaar wakker.

11. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik herken het ook. Meestal rond 4.30 uur. Daarnaast heb ik veel last van misselijkheid en overgeven. Dus moet dan ook meestal wat eten anders kan ik ook nog naar de wc rennen. Ik denk ook dat het wennen is aan het nieuwe ritme. Daarnaast is ons kindje heel actief, ik voel hem/haar natuurlijk nog niet, maar het is een echte druktemaker. Of dit ook van invloed is????

12. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Ik herken het toen ik zwanger was van mijn zoontje. Ik kreeg de tip om vooral niet aan mijn buik te zitten, omdat je kindje dan een verkeerd ritme aanleert. Nou, niet gelukt dus. Na zijn geboorte kwam hij elke nacht om 4.00. Dat heeft hij een paar maanden volgehouden ;).

13. Ros84

Ros84 Fanatiek lid

25 nov 2010
    3.479
    2
    36
    ik herken het ook maar was eigenlijk al rond 12 weken oid dat ik daar last van had, elke nacht om bijna exact dezelfde tijdstippen rond 1 uur en 4 uur en lag dan ook minstens een uur wakker.. had 's ochtends dan echt het gevoel dat ik amper geslapen had. is nu weer (even) voorbij wel dus hopelijk was het maar een tijdelijk iets

er is vast een goede reden voor denk ik dan maar wel vervelend dat het je nachtrust zo onderbreekt!

14. Jody1985

Jody1985 Fanatiek lid

10 feb 2011
    3.705
    0
    0
    Heemskerk
    Same here!
    Iedere nacht tussen 5 en 6 klaarwakker, terwijl ik wel nog supermoe ben... en op mijn werk overdag ben ik een wrak!!

Deel Deze Pagina