Ovulatiepijn vóór positieve ovulatietest?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Patricia T, 18 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Patricia T

13 okt 2013
    30
    0
    0
    Hoi,

Herkent iemand dit verhaal, want ik kan er verder niets over vinden.

Ik heb altijd duidelijk mijn eisprong gevoeld en klopte ook met de ovulatietesten; altijd 1 dag na een positieve test.
    Nu ben ik deze cyclus weer begonnen met de Etos Zwanger Worden tabletten (met de vitex agnus castus voor een betere cyclus). Bij de zwangerschap van mijn zoontje werkte het goed en was ik direct zwanger.

Nu is het zo dat ik gisterochtend rond 10 uur ineens soort menstruatiepijn had en ik heb direct een ovulatietest gepakt en deze was positief! Test diverse keren gedaan en positief, pas nu wordt hij lichter.
    Maar ik heb helemaal niks meer gevoeld wat lijkt op een eisprong.

Wie herkent dit? Klopt dit wel?

2. wens09

wens09 Fanatiek lid

1 dec 2013
    1.028
    224
    63
    Volgens mij voel je met pijn het laatste groeispurtje van je ei en niet het daadwerkelijke springen ervan. Was het de eerste OvU test die je deed vandaag of de dagen ervoor ook al?

3. Patricia T

13 okt 2013
    30
    0
    0
    Hoi!
    Ik heb gisterochtend meteen getest en positief. De avond ervoor was hij nog lichtjes gekleurd net als de dagen ervoor, maar zeker niet positief. Ik heb sindsdien (omdat ik er dan zeker van wil zijn haha) meerdere keren getest en allen positief. Pas nu net een testje die iets lichter is. Gek toch?

4. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Dat is eigenlijk normaal.

De pijn die je voelt, is van de laatste groeispurt van je follikels waarna na een paar dagen je daadwerkelijke eisprong pas plaatsvindt waarvan je meestal niks voelt.

Je ovulatietest klopt dus gewoon.

Het grote gevaar er maar vanuit te gaan dat het je eisprong zelf is wat je voelt, is dat je op de verkeerde momenten sex gaat hebben (want je eisprong is dus een aantal dagen later dan je zelf meent te voelen) met als resultaat een uitblijvende zwangerschap...........:(

Deel Deze Pagina