Heb een kuur gekregen voor D. zijn oorontsteking, weigert meneer deze in te nemen! Hij spuugt het gewoon uit als ik het met een spuitje in zijn mondje spuit, op een lepel spuugt ie het uit, door wat ranja trapt ie niet in! Wil hem zo graag helpen, maar hij werd gewoon hysterisch! En ik mee brullen natuurlijk, weekdier als ik ben op zulke momenten! Werd daarom weer boos op hem :'( Wat moet ik nou? Hij ligt inmiddels te slapen..
Hmm erg vervelend Vrouwtje hier vond het erg lekker, is het de amoxicilline? Misschien kun je het gewoon door de fles doen? Drinkt hij ze leeg? Maar ook daar proef je het in hoor. Misschien appelmoes? Of pudding? Hopelijk krijgt hij het toch binnen op zo'n manier, hoe lang moet hij het nemen, hier was het een weekje. Succes!
in de houtgreep nemen, snel achterin zijn mond spuiten in de wangzak en daarna in zijn gezicht blazen. hoort zielig maar werkt wel, oorpijn vind ik zieliger
Anders tabletten vragen en die fijnstampen en door de vla doen. Wel zorgen dat alles van het medicijn in de eerste paar hapjes naar binnen gaan.
Inderdaad zoals Tuttie zegt; in de wangzak en blazen. Evt. in 2 of 3x als alles in 1x teveel is. Vanuit de wangzak werken ze het niet zo makkelijk weer naar buiten. Beterschap voor de kleine...
Ik krijg die spuit niet eens in zijn mond, hij houdt zijn lippen stijf op elkaar! Waarom blazen in zijn gezicht? Tabletjes.. klinkt een stuk makkelijker.. Heb trouwens ook gehoord dat in melkproducten de werking afneemt..
voor het schrikeffect, dan slikken ze automatisch het is even niet leuk maar hoe groter de drama eromheen, hoe moeilijker het medicatie geven wordt. 1 iemand in de houtgreep, ander knijpt in de wangen zodat de mond open gaat (als je geluk hebt gillen ze al omdat ze in de houtgreep liggen ) spuitje erin en in het gezicht blazen en daarna wat lekker drinken of een snoepje geven en klaar! en ik weet waar ik over praat dus het is niet even makkelijk om te zeggen van achter mijn computerscherm
Net wat tuttie, zegt houtgreep, hoofd beetje achterover, mond openhouden, in wangzak spuiten en blazen in de mond dan slikken ze vanzelf. Wij doen dit al bijna een jaar zo, niet leuk maarja voor haar eigen bestwil!
Hoi, Mijn dochter weigerde ook altijd haar antibiotica, uiteindelijk door de huisarts antibiotica voorgeschreven gekregen die in een rietje zit. Echt de oplossing als ze oud genoeg zijn kunnen ze door het rietje drinken en ze krijgen alles binnen. Je kunt ze ook open knippen,er zitten een soort kleine bolletjes in en door de vla mengen, hier was het de oplossing!
Het is gelukt, door de yoghurt! Eerste hap slikte hij door, tweede hap weigerde hij. Kwartier later at ie alles op