Hoe zit het eigenlijk met facebook uitnodigingen?

Discussie in 'De lounge' gestart door tupp, 12 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik heb zelf geen facebook. Nu kreeg ik laatst een uitnodiging van een ex-vriendin van mijn schoonbroertje. Die relatie is jaren geleden op een hele vervelende manier uit gegaan. Zij kwam destijds met allerlei nare beschuldigingen richting hem. Wij hebben toen vrij duidelijk gemaakt dat we daar geen snars van geloofden en dat we verder ook geen enkele behoefte hadden aan contact met haar.

Nu dus ineens die uitnodiging. Ik vraag me nu dus weer eens af: stuurt facebook die automatisch naar al je contacten ofzo? dus zonder dat je dit zelf in de gaten hebt? Ik heb in het verleden ook meerdere malen uitnodigingen gehad van iemand die ik bij mijn weten niet eens ken. Dat was op het emailadres van mijn site, dus het is best mogelijk dat dit adres toch bij 'vreemden' in het adresboek staat. Maar ik snap niet waarom zo'n onbekende en nu dus weer die (h)ex mij zouden willen uitnodigen? Doen die mensen dit nu bewust of gebeurt dit onbedoeld?

2. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Ja, dat gaat automatisch. Facebook vraagt het wel, maar als je net nieuw bent op facebook gebeurt het bijna zonder dat je er erg in hebt waar je akkoord voor geeft. Het is mij ook gebeurd. Kreeg ineens mailtjes van mensen die helemaal geen facebook wilden en dat ik geen berichtjes meost sturen. Maar ik had dit dus niet bewust gedaan.

3. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Oké, dan snap ik het. Ik dacht al dat ze gek was geworden, haha.

4. prettymum

prettymum Niet meer actief

Of ze wil graag je profiel inzien en nodigt je daarom uit. 'Vrienden' zijn op FB is niet hetzelfde als vrienden zijn in het echte leven.

5. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.859
    19.259
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ja, dat is ook één van de redenen dat ik het boycot. (Niet eens de belangrijkste, want je kunt natuurlij zelf altijd nog weigeren.) Ik zou niet weten waarom ze ineens bij mij zou willen 'gluren'. Naar idee zelfs, als dat erachter zou zitten! Het zal wel een foutje zijn.

6. Smnee

Smnee Niet meer actief

had ik ook, frustrerend vond ik het;)

Deel Deze Pagina