Waarschuwing bedklossen

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Viooltje, 4 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Andrea85

Andrea85 Fanatiek lid

18 mrt 2011
    4.859
    1
    0
    Je moet idd echt onder alle poten klossen zetten, dan staat het bed precies zo als wanneer hij ook op de grond zou staan. Maar als je dus een bed hebt dat bv volledig rondom op de grond rust, dan kun je niet zomaar even vier klossen onder de hoeken zetten en klaar; je zou dan eigenlijk het gehele bed op een verhoging moeten zetten, en dat gaat niet met klossen.
    Ons bed kan ook echt niet op klossen, dat zou onveilig worden (de klossen zijn de klein voor de poten, dus dan staan de poten er maar half op), dus wij gaan een logeerbed verhogen zodat we iig een verhoogd bed hebben staan, mocht dat nodig zijn. Ons gewone bed blijft laag (en dat verschoont mijn man wel, als de kraamverzorgster dat niet wil/mag doen).

2. Char1983

Char1983 Fanatiek lid

19 feb 2011
    3.447
    21
    38
    Vrouw
    Noord-Brabant
    Wij hebben nu een aantal weekjes al 8 klossen onder ons bed staan en moet zeggen dat dat erg stevig is geen problemen mee. Schrik wel van de verhalen die ik hier lees.

3. Alita

Alita Niet meer actief

bij ons hier kun je ook een matras huren die zich opblaast met lucht....dit leg je dan op je gewone matras...

4. Kanshebber

Kanshebber Fanatiek lid

23 okt 2010
    1.647
    2
    0
    communicatieadviseur
    Randstad
    Wij hebben ook n bed dat rondom op de grond ligt. Ook zit er een brede rand van 25cm omheen. Daardoor kan ik met klossen moeilijk uit en in bed komen. Een extra matras zou niet helpen door die brede rand. Ik denk dat wij n logeerbed neetzetten als de kraamzorg het heel belangrijk vindt of als ik zelf moeite krijg met dit bed, want het ook vrij laag.

5. misa

misa Niet meer actief

Zou ik ook denken.. :)

6. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

7. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    mee eens

Wij hebben het Malm bed van Ikea. Deze heeft van week 36 tot ik weer ging werken, 3 maanden na mijn bevalling, op 8 bierkratten gestaan en dat ging prima. Niks met het bed aan de hand en ook niet met ons.

8. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Bij de eerste het bed niet op klossen gezet en ben ik nu bij de 2e ook niet van plan. Consequentie (ik beval in het ziekenhuis niet thuis overigens) dat de kraamverzorgster het bed misschien niet wil verschonen...nou dan doet mijn man dat wel.

9. zustertje

zustertje Niet meer actief

Dit komt dus door het verkeerd gebruiken van klossen... Als je ze goed gebruikt is er niets aan de hand!

En je bed is niet alleen omhoog om het bed te verschonen maar ook voor alle controles en voor het helpen met de borstvoeding als je die wilt geven.
    De kraamverzorgende heeft ook maar 1 rug hoor...

10. MissMama09

MissMama09 Fanatiek lid

3 mrt 2008
    1.623
    0
    0
    Ik heb bij mijn 1e borstvoeding gegeven en mijn kraamverzorgster heeft mij gewoon goed geholpen ondanks dat het bed niet op klossen stond, ook elke dag de controles gedaan. Daarbij is ons bed niet extreem laag

11. zwendel

zwendel Niet meer actief

gisteren ons bed ook op klossen gezet en werkt prima, staat goed stevig. ons bed heeft van zichzelf 4 poten en deze goed ondersteund (zijn ook echt hele goede stevige klossen weet niet of daar nog verschil in zit). wij hebben 2 lattenbodems en onder de poot daarvan ook een klos gezet en voor de zekerheid in het midden van de lattenbodems richting voeteneind en hoofdeind nog opgevuld met bierkratjes. nou volgens mij kan ik zelfs gaan springen op bed zonder dat er wat gebeurd (doe het allen niet) dus volgens mij bij juist gebruik en beetje oplettendheid gewoon veilig

Deel Deze Pagina