En wat aantrekken? IK heb voor Elena een jasje gekocht, maar no way dat ik dat kleine lijfje in dat mini-jasje krijg.. Elena heeft maat 56. Ik doe haar nu maar een dik vest aan, een mutsje op haar hoofd en een doek eroverheen, maar ik ga dan toch zitten twijfelen of ze het niet te koud heeft. Ja en dan de voetjes... Ik trek haar een paar sokjes aan en slofjes eroverheen, maar of dat warm genoeg is. Vooral omdat het nu zo waait.. IK heb gekeken voor die wikkeldoeken speciaal voor in de maxi-cosi, tjeez wat een prijzen! Maar, hoe doen jullie dat?
in de maxi cosi gaat thijmen met de kleren in de dikke voetenzak en straks als het kouder is met jasje aan in de voetenzak maar hier zitten ze vaak toch alleen in de auto in de maxi cosi en dan kan je de voetenzak nog openklappen als het in de auto wel warm is voor wandelingen buiten gebruik ik geen maxi cosi alleen de kinderwagen met ook een dikke fleece voetenzak en dan een jasje eronder aan sokjes aan de voeten is genoeg
Klinkt alsof ze het warm genoeg heeft maar dat verschilt per kind. Je kunt in het nekje voelen of ze het warm genoeg heeft. Zweet ze daar is ze zelfs iets te warm aangekleed. Is ze daar koudelijk dan nog een dekentje eroverheen. Onhandig he die kleine armpjes in die mini mouwtjes stoppen. Oja en let op je sokjes/slofjes..... Die kleintjes hebben ze zo afgewerkt en dan ben je ze kwijt.
als je alleen de maxi cosi in de auto moet zetten dan is een dik vest en een dekentje voldoende. wandelen zou ik sowieso lekker in de kinderwagen bak doen. dan liggen ze t6och wat beschutter tegen de wind. Ik ben net naar buiten geweest met Dano, hij heeft een shirtje aan daarover een vestje met capuchon, een broekje, sokjes en slofjes. en dan leg ik een dekentje over hem heen, en daarover heen zit nog de deksel van de wagenbak zeg maar. als je af en toe aan dr nekje voelt en dat voelt goed warm aan dan is ze warm genoeg. wat je misschien ook kunt doen is wat gezicht creme op dr wangetjes doen tegen de gure wind. dan blijft dr huidje wat vettig.
Lijkt mij voldoende hoor wat je haar aantrekt. Het moet nog echt winter worden dus dikke jassen lijkt mij niet nodig. Zorg wel dat ze uit de wind ligt, dus het dekje van de wandelwagen zou ik lekker gebruiken en de kap omhoog
Mij is altijd geleerd, wat je zelf aan hebt plus nog een laagje erbij en een mutsje. Ik zou haar dus over haar kleertjes een jasje of een vestje aantrekken, mutsje op en dekentje over in de kinderwagen. Met wind lekker de kap omhoog en het dekje ook over de kinderwagen.
Hier ligt ze ook lekker in de wagen onder een dekentje. Als ze in de maxicosi ergens mee naar toe gaat, doe ik nog een vestje aan, een mutsje op en een dun dekentje eroverheen, dus een beetje hetzelfde. In de draagzak doe ik een mutsje op en mijn jas een beetje over de zijkanten heen. Haar broekspijpen stop ik in haar sokken. Bij de Hema hebben ze van die dikke katoenen sokjes (alleen in wit en ecru) en blijven heel goed aanzitten.
Nou dames wat ik toch net bij de AH heb gehaald! Een wikkeldeken voor maar 6 euro! Ik stond na het eten buiten een sigaretje te roken en ik denk laat ik het AH Bonuskrantj eens mee naar buiten nemen om te bekijken, stonden er allemaal babyspullen in, inclusief dat wikkeldekentje dus. Vanochtend had ik bij de Gardo al naar zo'n ding gekeken, maar daar was die 39 euro. Nu heb ik er een voor 6 euro! Dus mijn meid wordt in de maxicosi voortaan in dat dekentje gewikkeld. Heb er gelijk een reserve meegenomen. Echt een aanrader!
Ik heb in de maxicosi en in de wagenbak en in de wandelwagen de Bunker van Lodger. Heerlijk warm als je de binnenvoering erbij doet. Te gebruiken vanaf geboorte tot een jaar of drie. Niet heel goedkoop maar ik vind het meer dan de moeite waard.
Ik wikkel Siem altijd in zijn omslagdoek en leg hem dan in de wagen. Dan hoef ik niet zo te hannesen met zijn jasje. Dekentje erover en klaar. In de MC zit een dikke voetenzak, dus daarin krijgt hij het niet koud. Als het straks echt koud wordt, heb ik een jasje voor hem, maar volgens mij laat hij het zich dan ook wel gemakkelijker aantrekken. Moet je geen gaten in je omslagdoek knippen, als je die in de MC wilt gebruiken? Of was ie ervoor bestemd? Juud