Omeprazol ervaringen tijdens zwangerschap ?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door 1981Mama, 15 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ha ladies,

Omdat ik nog steeds zo misselijk ben, ben ik deze week met Omeprazol begonnen, om te kijken of dit wellicht mijn klachten minder maakt. Ik krijg 10mg per dag maar weet dat ze ook in 40mg bestaan. Ik heb geen idee of het mij gaat helpen maar niet geprobeerd is altijd mis.

Nu vroeg ik me af wat jullie ervaringen zijn met Omeprazol tijdens de zwangerschap, of het hielp (tegen welke klachten), vanaf/tot welke week en welke dosering, etc?

Ben heel benieuwd of meer dames dit krijgen!

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Ik gebruik omeprazol. Eerder had ik ranitidine (zantac) tot dat niet meer voldoende werkte en daarna dus overgestapt op omeprazol, ik weet niet precies wanneer ik ben overgestapt, maar braakte toen nog wel dagelijks, dus ergens tussen de 16 en 20 weken denk ik. Van de omeprazol heb ik de 20 mg dosering, die is er ook nog ;), ik neem hem 's ochtends voor mijn ontbijt. Nu mijn buik groot begint te worden (ben precies 30 weken zwanger), heb ik zelfs met omeprazol wel weer wat maagzuurklachten, maar nog niet zo erg dat ik weer aan het braken ben. O ja, ik blijf het slikken tot aan de bevalling toe dus, als ik de eerste wee voel, neem ik het niet meer ivm borstvoeding.

3. pmk

pmk Fanatiek lid

17 okt 2014
    1.024
    0
    36
    Ik heb ze in het hele begin al gekregen in de 40mg variant. Werken als een tierelier. Toen zelfs nog voor ik ze kreeg in het ziekenhuis nagevraagd of dit ECHT wel mocht tijdens zwangerschap, maar de onderzoeken hebben uitgewezen dat het geen effect heeft op je kindje.

Ik zweer er bij... Ik neem ze dan niet elke dag, alleen als het ECHT ECHT nodig is :)

4. Edith1987

Edith1987 Fanatiek lid

22 jun 2013
    1.507
    202
    63
    Vrouw
    Zeeland
    Ik gebruik er 2 per dag, vanaf ongeveer de 6de week. Ik was er dit keer vroeg bij, tijdens mijn vorige zwangerschap was er reflux geconstateerd en dit heb ik nu dus weer. Ik slik het ook tot aan de bevalling. Dag na de bevalling was de reflux verdwenen :) (hoezo hormonen??) en was het niet meer nodig.

Ik heb nog steeds klachten (boeren, drukkend gevoel op strot/keel/slokdarm, misselijk), maar lang niet zo erg als ik geen Omeprazol zou slikken. Werkt voor mij dus heel goed!

5. 1981Mama

1981Mama VIP lid

8 apr 2015
    5.989
    1.439
    113
    Ik heb het gevoel dat ik met de omeprazol juist nu nog meer last heb van de misselijkheid :(

6. Dufel

Dufel VIP lid

10 sep 2014
    5.833
    1.469
    113
    Ik gebruik het ook. De 40 mg.

Vanaf ongeveer week 17. Toen nog in combinatie met primperan. Daar ben ik sinds week 29 mee gestopt.

Werkt bij mij erg goed. Ook tegen maagzuur.

7. Tazzy79

Tazzy79 Actief lid

8 apr 2015
    148
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik slik 20 mg per dag omdat ik vreselijke maagzuur kreeg van mijn medicatie. Het werkt heel goed!

8. NafNaf

NafNaf Fanatiek lid

5 feb 2015
    1.258
    55
    48
    NULL
    NULL
    Ik heb het gebruikt omdat ik bloed ging braken omdat mijn slokdarm open lag... Nooit gemerkt dat ik blijkbaar zoveel braakte vanwege maagzuur, maar toen ik met 30 weken met omeprazol begon stopte eindelijk eindelijk eindelijk het braken (3e zwangerschap...eerste twee zwangerschappen tot de bevalling dagelijks meerdere malen overgegeven en de derde dus tot 30 weken...). Ik vind het een wondermiddel. Mocht ik ooit voor een vierde gaan dan ga ik het direct na een positieve test halen bij de ha! ;)

9. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Ik gebruik omeprazol al vanaf dat ik 12 ben, stop altijd de eerste 3 maanden daarna weer 20mg bevalt heel goed de rest werkt niet bij mij, maar normaal gesproken dus ook heel veel maagzuur!

Deel Deze Pagina