Zorgverzekering Blue/Bewuzt let op met kinderen!

Discussie in 'De lounge' gestart door wendyw80, 19 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hallo allemaal.

Kreeg vandaag de polis binnen voor 2013.
    Zag dus dat wij voor onze kids ook 11 euro per maand moeten gaan betalen

Heb even gebeld want dacht dat kinderen tot 18 jaar gratis meeverzekerd waren.
    Dat blijkt bij Blue alleen te zijn als je alleen een basisverzekering af zou sluiten en niet bij de aanvullende verzekering.

Kreeg ook nog te horen dat kinderen niet tot de doelgroep behoren
    van Blue/Bewuzt.

Nou ja toen ik dit hoorde had ik echt zoiets van %^^&**

Hebben jullie de nieuwe polis al van jullie verzekeraar en moeten jullie
    voor de kinderen dan ook extra betalen of is dit alleen bij Blue?

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik betaal voor de kinderen niks. heb vgz plus verzekering. hoger aanvullend kan niet

3. linnim

linnim Fanatiek lid

24 mrt 2009
    2.027
    367
    83
    in nederland
    Ook ik betaal niks voor mijn dochter (izz)

4. MamaPeetje

MamaPeetje Niet meer actief

Bij CZ inderdaad ook niet. Ik zou persoonlijk dus overstappen, al is het alleen maar vanwege het principe! 11 euro per maand, 12 maanden per jaar voor kinderen tot en met 18 jaar is dus € 2376 per kind!!

5. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    euhm....nee hoor hier niets. Ben wel aanvullen top verzekerd. OZF achmea. Maar toen we basis hadden ook niets hoor voor de kids....weet niet of dat mag????

6. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik zit bij Ditzo en betaal niks voor mijn zoontje.

7. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Ik vind het ook heel krom klinken.
    Als je aanvullend verzekerd bent moet je dus betalen maar bij een basisverzekering niet.
    Komt op mij over dat je dan dubbel gepakt word.

De kinderen staan op mijn man zijn polis maar die heeft door zijn ziekte aan een basisverzekering niet voldoende.
    Ben nu van plan om dan maar over te stappen en de kids bij mij op de polis te zetten.

Net wat mamapeetje zegt al is het maar uit principe.

8. woez

woez Fanatiek lid

19 sep 2009
    1.129
    205
    63
    Wij betalen niks voor ons zoontje (interpolis)

9. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Wij betalen ook niks voor ons zoontje, het zou ook nogal krom zijn, want het kind word altijd bijgeschreven bij diegene met de hoogste polis. (Mits je dus bij dezelfde verzekeraar zit) Dus dan zou je al automatisch moeten gaan bijbetalen.

10. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Ik betaal niks voor mn zoontje en ben basis verzekerd bij Zilveren kruis

11. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.421
    446
    83
    Limburg
    Hier zag ik dat vandaag idd ook in de nieuwe polis. Heb al een goedkopere polis gevonden bij een andere verzekeraar dus ik ga zeker weten over stappen.

12. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    ik betaal ook niks zit bij vgz ik dacht dat je nooit hoefde tebetalen voor kinderen tot 18 jaar ik.zou lekker overstappen als ik jou was

13. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Bij de Menzis moet je vanaf 2013 ook extra betalen voor kinderen als je aanvullend wil.

14. Marlous28

Marlous28 Fanatiek lid

5 mei 2010
    2.645
    0
    36
    Twente
    Bij de Menzis is je kind gratis meeverzekerd bij de hoogste verzekering. Dus als bijv vriendlief basis + aanvullend heeft, heeft je kind dat ook gratis. Onze situatie is dat wij allebei alleen basis hebben. Dus wij moeten wel betalen als wij dochterlief aanvullend willen laten verzekeren.

15. knap

knap Niet meer actief

Klopt het wel?

Ik dacht eigenlijk dat kinderen altijd mee verzekerd zijn op de verzekering die ouders hebben. IK ben aanvullen top verzekerd en mijn kinderen zelfde.
    En heb er ook niet eerder van gehoord'? Zou de ombudsman bellen of iets of het wel kan kloppen.
    Denk echt kinderen tot 18 gratis mee verzekerd zijn. Goed uitzoeken dus.

16. MamaVanGilani

MamaVanGilani Niet meer actief

Betaal ook niks voor mn kids ( gezinspakket VGZ )

17. AnneThamar

AnneThamar Niet meer actief

Ik heb dit ook ooit eens gehad, kreeg ineens elke maand een rekening van 11 euro. Toen ik nog thuis woonde onder de 18. Dit kreeg ik later weer terug. Zou het dus ook even goed uitzoeken!

18. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
    Ik ben via Zekur van Unive verzekerd en ik betaal ook voor beide meiden een bedrag. Zekur is een verzekering voor jonge mensen die niet zo vaak ziek zijn, ook bij hen zijn kinderen dus niet de beoogde doelgroep. Het kan dus wel

19. friezinne82

friezinne82 Bekend lid

6 mrt 2009
    719
    0
    0
    ambulant woonbegeleider
  20. G89

G89 VIP lid

18 sep 2008
    10.058
    1.290
    113
    Nederland
    Even een toelichting op de verzekering van Blue/BewuZt. Het is een zorgverzekering voor mensen die weinig zorg nodig hebben, mensen die niet extra willen betalen voor zorg (pakketen) die ze niet nodig hebben. Meestal zijn dit de doelgroepen jongeren, stellen zonder kids en ouderen. Ze vragen dus extra voor de aanvullende verzekering als kids mee verzekerd moeten worden. Deze regel geldt ook voor ZEKUR van Univé, die heeft het zelfde concept. Door dat ze op die manier de kosten laag kunnen houden. Voordeel bij BewuZt, maak je geen of weinig gebruik van je aanvullende zorg? Dan krijg je een no-claim korting. Dit kan oplopen tot zo'n 40%.

Deel Deze Pagina