Waarschuwing!! Oplichters Windows 7

Discussie in 'De lounge' gestart door RSL, 7 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Smnee

Smnee Niet meer actief

even zoeken in de app store :D

2. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    De demo versie kan je niet zo veel mee. De full versie doet wel alles.
    Die is wel via andere wegen te verkrijgen ;)

3. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Het opnemen van gespreken zonder dat de andere partij daar van af weet is illegaal in Nederland. Als het er op aankomt heb je dus helemaal niets aan je 'bewijs'. Je kunt bij bedrijven beter vragen om een schriftelijke bevestiging van wat besproken is.

4. Marnatman

Marnatman Fanatiek lid

17 jun 2010
    2.382
    206
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Ik start een gesprek altijd met het zinnetje: Dit gesprek kan worden opgenomen. Dat doen bedrijven ook en die mogen dat ook legaal doen om je iets aan te smeren.

5. denise89

denise89 Bekend lid

22 dec 2010
    820
    1
    16
    partime baan
    mijn vriend die onderhoud pc's. en maakt ook gecrashte pc's.
    kennis van ons had net haar pc terug gekregen van ons omdat die vaar haar het niet meer deed en er een virus in zat. dus alles er opnieuw op en hij deed het weer.

1,5 week later belt ze op heb iets heel stoms gedaan. Microsoft belde dat er een hacker in der pc zit. en door dat gedoe van laatst met der pc geloofde ze hem ook nog. dus ze heeft hem geaccepteerd met hulp op afstand en toen hebben hun een bestand geïnstalleerd waardoor ze onbeperkt toegang hadden tot haar pc. ze zeiden zelfs nog aan de telefoon je mag de pc niet uitdoen voorlopig anders kunnen we niks meer voor je doen.

op een gegeven moment zag ze haar muis bewegen op het scherm steeds en allemaal mappen werden geopend en dus ook de site waar ze haar creditcard gegevens een tijdje terug had ingevuld om iets online te kopen. alles konden ze weer boven halen. dus ze belt mijn vriend op dus die zei gelijk nu laptop uit en je creditcard laten blokkeren.

gelukkig was ze optijd en niks afgeschreven van haar creditcard en dezelfde dag was de pc weer hier en bij het opstarten kon je al niet eens meer in de laptop komen want die hadden hun wel eventjes voor haar beveiligd. maar goed maakte niet uit want alles moest er voor de zekerheid toch opnieuw op dus opnieuw de windows erop.

normaal vind ze dit soort dingen altijd heel raar en is ze best wel achterdochtig maar deze man bracht haar aan het twijfelen doordat hij prefect Engels sprak en toevallig had ze daarvoor idd toevallig een virus gehad waardoor haar pc het niet meer deed. ze voelde zich wel heel erg dom ihihi.

6. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    In NZ heb je dat soort oplichterij ook, is wel grappig als ze dan mijn man aan de lijn krijgen: "Wij hebben een Mac, en mijn vrouw werkt in de I.T. Zij fixt het zelf wel." En vervolgens hangt hij op :D

7. aapje79

aapje79 Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.712
    28
    48
    gelderland
    ik heb een oproep gemist op de huistelefoon met dit nummer 0017168869358. raar nummer. ik heb het op google opgezocht en krijg dan iets van microsoft holding. zijn er meer mensen door dit nummer gebeld?

Deel Deze Pagina