Toch nog even mijn verhaal doen: Ik spuit gonal f en 10 juli ben ik voor het laatst voor een echo geweest er zaten 4 follikels (1 van 17, 2 van 14 en 1 van 12), ik mocht mijn eisprong niet opwekken en kregen een seksverbod. Op 20 juli heb ik iets van 4 dagen wat druppels bloed verloren (toen dacht ik aan innesteling omdat we de 10e seks hebben gehad voordat we een verbod kregen of ik word ongesteld). De fertiliteit verwachtte wel dat ik een eisprong zou krijgen. Nu ik nog steeds niet ongesteld ben en zondag een negatieve test in handen had heb ik nog eens naar het zh gebeld. Nu wordt gezegd dat ik misschien toch geen goede eisprong gehad zou kunnen hebben en daardoor niet ongesteld word. Iemand ervaring hiermee?
Formaat van follikel is geen garantie voor een eisprong. Kan dus zijn dat je die inderdaad niet gehad hebt. Dat is te meten ongeveer 7 dagen na de vermoedelijke ovulatie. Hoelang is de LF normaal ?
hmm ok dus toch Weet ik helaas niet; heb nog niet zoveel kansen gehad en met injecties nog helemaal niet. Dan ga ik maar uit van geen eisprong en niet zwanger want maak mezelf helemaal gek anders.
Wat is het plan nu verder ? Krijg je een controle om te kijken hoe je er nu voor staat? Of gaan de na een bepaalde tijd de menstruatie opwekken? Succes meid !
Nou ze gaan niet meer kijken nu en een nieuwe ronde lukt niet voor de vakantie. Ik ga 11 augustus starten met duphaston, zodat ik na mijn vakantie weer kan starten met de gonal f. Bah ik vind het zo moeilijk allemaal
Mijn fertiliteitsarts heeft juist gezegd dat een ei vanaf 13mm no way back meer heeft omdat ie te groot zou zijn en dus wel moest springen?
Nee dat is niet zo. Een follikelformaat zegt alleen dat er een follikel zit. Ze kunnen ook gewoon stoppen met groeien en uiteindelijk weer verdwijnen. Het enige wat uitsluitsel kan geven is het prikken op progesteron 5-7 dagen na vermoedleijke ovulatie. Een follikel kan gewoon geen goede eisprong geven of overgaan in een cyste.
Vaak groeien ze wel door als ze 13 mm hebben bereikt, misschien doelde hij daar op? als ze kleiner dan dat zijn kunnen ze vaker stoppen met doorgroeien.
ja dit dus... zo dacht ik ook.. en toen ik nog aan de clomid zat had ik ook geen ovritelle om m op te wekken zeg maar, vind het zo raar dat ze nu zegt dat ik misschien geen eisprong heb gehad en daarom niet ongesteld wordt.
Het zien van een follikel van een bepaald formaat geeft echt geen garantie op ovulatie. Dan zouden we ook niet 5-7 dagen na vermoedelijke eisprong hoeven testen op progesteron. Ze groeien vaak wel door als ze dat formaat bereikt hebben.
Hier zit ook wel weer een vorm van logica in. Er wordt getest of je idd een goede eisprong hebt gehad.... Hmmmmmm