1e afspraak fertilitie arts

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Sparky, 21 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sparky

Sparky Niet meer actief

Vandaag heb ik mijn eerste afspraak bij de fertilitiearts. Heeft iemand enig idee wat ik kan verwachten?

Wij komen op een speciale poli voor mensen met herhaalde miskramen. Tot nu toe 4x gelijk zwanger geworden en 1x is het met 6 weken fout gegaan en 3x tussen de 4 en 5 weken.

Er is in ieder geval zeker dat er getest gaat worden op verhoogd HSG (vervroegde overgang) wat helaas begint met slechtere kwaliteit van eitjes wat een reden kan zijn voor vroege afbraak.
    Maar dat kunnen ze niet gelijk doen geloof ik. Dat kan volgende cyclus pas op de 3e dag volgens de assistente.

Maar wat kunnen ze verder onderzoeken? Ik kan namelijk zwanger worden, dat is het probleem niet. Chromosoomonderzoek heeft niks uitgewezen.

Heeft iemand enig idee wat ze nog meer kunnen gaan onderzoeken?

2. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Bij mij zijn nu ook onderzoeken ingezet ivm herhaalde miskramen, het gaat om bijv. homocysteine (wanneer je een b12 tekort hebt kun je dat krijgen) en nog wat andere bloed waardes, zoals voor stollingsafwijkingen e.d. De vroege miskraam van januari (voor 5 weken) werd in eerste instantie niet meegeteld, het is dat ik een dochter heb met algehele ontwikkelingsachterstand dat ze ons toch wilden onderzoeken.
    Ik weet niet welk ziekenhuis je loopt maar op bijv de site van AMC heb je een info folder daar staat precies in op welke zaken ze kunnen onderzoeken.

https://www.amc.nl/web/Zorg/Patient/Afspraak-op-de-polikliniek/Centrum-voor-Voortplantingsgeneeskunde/Patienteninformatie/Herhaalde-miskraam.htm

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

Dank je. Ik ga naar het Isala ziekenhuis in Zwolle. B12 heb ik eerder van gehoord. Ik slik wel dagelijks vitamine B12 pillen. Denk dat ik daar dan eerst een tijd mee moet stoppen voordat ze dat kunnen testen? Met die vitaminepillen voel ik mij beter.

Ik zal de folder zowiezo even doorlezen.

4. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ben je al geweest? Hoe was het?
    Hoe lang duurde het chromosomen onderzoek bij jullie voor de uitslagen bekend waren? Ben benieuwd!

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Na 7 weken ongeveer. Toen is er gebeld naar het lab omdat ik weer zwanger was. Toen hadden ze de uitslag al.

Ik zit nu in de wachtkamer.

6. joyce2086

joyce2086 Fanatiek lid

6 jun 2014
    1.097
    424
    83
    Rotterdam
    Geen ervaringen op dit gebied maar ik wilde je heel veel sterkte wensen. Ik hoop dat ze jullie wijzer kunnen maken.

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ohw ik zie dat ik helemaal geen update heb gegeven..

Ik heb bloed laten prikken op glucosewaardes, homocysteine en schildklierwaardes. Kan ook laten prikken op stollingswaardes, maar dan moet ik eerst 3 maanden niet zwanger geweest zijn. Kans dat daar iets uit komt is heel klein en ervoor stoppen doe ik nu nog niet. Mocht ik 3 maanden niet zwanger worden dan laat ik dat alsnog prikken.

Morgen heb ik een belafspraak staan met de arts voor de uitslagen. Ben inmiddels erg zenuwachtig.

8. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Zo he?! Dat is snel! Bij mij hebben ze eigenlijk helemaal niet gezegd wanneer en of ik kon bellen voor de uitslagen haha :) heb er ook helemaal niet naar gevraagd eigenlijk haha...
    Spannend sparky ben heel benieuwd of er iets uitkomt waar je wat mee kan! Heb nav andere topic ook al zitten kijken voor accupunctuur en volgende week afspraak bij osteopaat dus zijn zelf ook lekker bezig :)

9. Sparky

Sparky Niet meer actief

Ja ik heb een belafspraak moeten maken. De uitslagen waren volgens hun heel snel binnen dus kon makkelijk na een weekje al. Ze zouden de uitslagen al moeten hebben.

Ik heb ook gekeken naar acupunctuur en als hier niks uit komt dan wil ik daar zeker mee starten. Wanneer weet ik nog niet want vriend gaat volgende maand op vakantie en als het goed is heb ik voor die tijd mijn eisprong, maar als die een paar dagen later is dan nu dan mis ik de kans volledig. Dus dan gaan we daar de ronde daarop denk ik mee beginnen.

10. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Spannend! Ik heb ook net gebeld en bij mij was alles goed gelukkig. Hoe laat heb je de afspraak staan?

11. Hilly1980

Hilly1980 VIP lid

23 jun 2014
    7.299
    6
    38
    Ik denk dat je bedoeld 'verlaagd AMH'. Een HSG is een baarmoederonderzoek.

Succes!

12. Sparky

Sparky Niet meer actief

Uhh zou maar zo kunnen.. dan heb ik wat door elkaar gehaald. Ben gelukkig nog niet zo thuis in dit wereldje zeg maar.

13. Sparky

Sparky Niet meer actief

Uitslag schildklier is goed, uitslag glucose is goed.

Uitslag homocysteine is nog niet binnen. Krijg een brief thuis met de nieuwe belafspraak.
    Is het normaal dat die test zo lang duurt? Ze zei mij dat al deze uitslagen snel binnen zouden zijn.

14. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Het was bij mij vandaag dus bekend (ik weet niet hoe lang al gezien ik niet aan had gedacht om even te bellen totdat ik jouw berichtje zag!) heb specifiek gevraagd naar de homocysteine omdat ik eerder b12 injecties heb gehad. Fijn dat alles verder goed is! Scheelt toch weer :)
    Wanneer mag je nu weer bellen?

15. Sparky

Sparky Niet meer actief

En is alles goed bij jou?

Ik krijg een brief thuis met de nieuwe belafspraak.

16. Mississippi

Mississippi VIP lid

10 feb 2012
    10.511
    4.635
    113
    Ja alles is goed staat op vorige blz had ik vanmorgen al gepost :) nu nog afwachten op chromosomen onderzoek maar daar verwacht ik niks van gezien dat bij onze dochter ook al gedaan is.

17. Colinn

Colinn VIP lid

8 jul 2014
    5.836
    1.241
    113
    Ik heb alles ff gelezen van dit topic. Ik heb ook meerdere miskramen gehad en omdat het in de familie voorkomt werd ik doorgestuurd naar een gynaecoloog. Omdat het zwanger worden geen probleem was hoefde ik niet naar een fertiliteit arts aangezien zij voor vruchtbaarheid problemen zijn. Ik heb een inwendig baarmoeder onderzoek gehad en ik moest bloed prikken voor heel veel verschillende dingen. Chromosomen, stollingen (komt in de familie voor), schildklier, vitamines, hormonen, werking van eierstokken en of ik vervroegd in de overgang zat. Voor dit laatste moest ik perse op cd3 bloed prikken. Bij mij is er gelukkig niks uit gekomen en zijn we beide perfect gezond. Geen reden gevonden voor de miskramen. Aan de ene kant blij dat we zo gezond zijn, maar aan de andere kant had ik zo graag een antwoord willen hebben waarom het is mis gegaan en daar dan een simpel pilletje voor moest slikken maar helaas....... Zo 'simpel' is het niet! Vorige maand weer 4 positieve testen gehad maar toch een week later weer flinke bloedingen. We houden de moed erin en ooit komt er een dag dat er wel een plakker in m'n buik zit en dat gaat dan flink gevierd worden. Uiteraard met Jip & Janneke champagne 😉 Heel veel succes en sterkte met de onderzoeken en uitslagen! Hopelijk is het snel raak en allemaal plakkers!!

Deel Deze Pagina