Vraag aan medewerkers kinderdagverblijf.

Discussie in 'De lounge' gestart door WendyB, 8 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Ik heb misschien een brutale vraag, maar stel hem toch.

Nu ik weer aan het werk ben (werk bij een bank) heb ik het helemaal gehad met mijn baan. Dat was voor mijn zwangerschap ook al, maar nu weet ik het zeker. Nu ben ik mij een beetje aan het oriënteren op andere beroepen en zou graag iets met kinderen willen doen.

Mijn vraag is wat verdien je als je in een kdv werkt? (en hoeveel uur werk je dan) Niet dat geld het belangrijkste is, maar wel een belangrijk punt.
    En wat zijn de voor en nadelen van het werk.

Het mag ook via PB (ik kan me voorstellen dat je het niet aan iedereen kwijt wilt).

Ik hoop dat jullie mijn vraag willen beantwoorden.

Groetjes Wendy.

2. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    wat je verdient weet ik niet precies en zal erg verschillen. ik vond het werk erg zwaar en daarom ben ik er ook mee gestopt. ik maakte lange dagen van 7 uur tot 6 uur (soms langer als er een vertraagde ouder was) en kan je zeggen pff je bent echt doodop. ik werkte er 3 helle dagen en werkte voornamelijk op een babygroep dus je hebt veel om handen. de peutergroep vind ik persoonlijk leuker omdat je al echt reactie terug krijgt van d ekids en als je een puzzeltje geeft blijft de kleine wel zoet. ook kun je ene gezamelijk verhaaltje voorlezen en eten ze op de zelfde tijden. babygroep dar integen daar loopt alles anders, ieder kind zijn eigen schema, slaaptijden en aandachtspunten.

3. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    ik krijg voor 32 uur per week net geen 1100 euro. Ik vind het dus niet veel van je krijgt! En je maakt hele lange dagen.

4. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Hoeveel uur werk je dan op een dag? Is 32 uur dan 4 dagen?

Het is idd niet heel veel, maar haal je ook voldoening uit je werk, dat is voor mij op dit moment heel belangrijk?

Groetjes Wendy.

5. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    Hallo Wendy,

Allereerst moet je diploma hebben, meestal is dit PW ) pedagogisch Werker)
    Afhankelijk van de CAO ( CAO Kinderopvang of CAO Branche Kinderopvang Nederland) start je in schaal 6 dan verdien je bij volgens de CAO BKN 1638 voor 36 uur en voor de CO Kinderopvang is dit 1560 voor 36 uur.
    De salarissen stijgen wel iets dus voor CAO KBN zou je dan eind 2008 1670 gaan verdienen. Voor CAO Kinderopvang weet ik dat ff niet. Maar zal ongeveer 1640 zijn.

6. Smoeltje

Smoeltje Fanatiek lid

19 nov 2006
    1.069
    0
    0
    manager
    Sunhine city
    De meeste kinderdag verblijven zijn open tussen 7:30 en 18:00 en je werkt 8 uur per dag.
    Maar dat is sinds kort verandert, werknemers mogen langer dan 8 uur per dag werken.

Qua voldoening ligt eraan wat jij belangrijk vindt.
    Als je een mens-mens bent en je houdt van creatieve activiteiten bedenken en uitvoeren met de kinderen ( dus ook bijv. baby's) dan is het zeker aan te raden.
    Daarnaast moet je absoluut tegen stress kunnen, ook als je een kutdag heb moet je de kinderen aandacht kunnen en willen geven.
    En de ouders kunnen behoorlijk veeleisend zijn, soms terecht maar soms ook over de edge.

7. Bibiche

Bibiche Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.509
    0
    0
    Ik verdiende vorige jaar voor 24 uur 900 netto. Ik werkte van 7.45 t.m 17 uur of van 9 t.m 18 uur.
    Ook op een babygroep 10 baby's. Het is loodzwaar, veel verzorging op een babygroep. Wij aten zelf onze boterhammen in 2 minuten want je hebt amper tijd. Het is heel zwaar werk zowel lichamelijk als geestelijk omdat je continu in gehuil, gegil of geluid zit. Maar het is wel heel erg mooi werk omdat de kindjes echt aan je gaan hechten.

8. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    Ik werk 9 uur per dag, 10 uur aanwezig maar 1 uur pauze eraf. Ik werk nu 3.5 dagen.

ik krijg wel voldoening. Maar het is echt niet zo dat ik elke dag super gelukkig op mijn werk ben. Van de kinderen krijg je veel terug. Maar het kan ook heel zwaar zijn. Je bent echt de hele dag bezig met die kids. En natuurlijk moet je het ook treffen met je werkgever en je collega's.

9. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Bedankt voor de eerlijke antwoorden!

Ik vind het fijn om ervaringen te delen.

10. pluys

pluys Fanatiek lid

30 jul 2006
    4.587
    1
    36
    Harderwijk
    geen dank!
    Je moet wel weten waar je aan begint voordat je je baan opzegt!

Ik wil je veel succes wensen met je keuze!

11. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Hey Wendy

ik wilde ook nog even reageren.

Voordelen:
    - Omgang met kinderen (word ik zelf altijd erg blij van, zelfs als ik me kut voel kunnen de kids mij weer vrolijk maken)
    - Het werk houd me jong.
    - Lekker gek doen met de kids.

Nadelen:
    - Lange werkdagen (ik draai meestal diensten van 9 of 9,5 uur)
    - Lichamelijk zwaar werk

Daarbij komt dat ik het ook leuk vind om in groepsverband met kinderen te werken. Dat is heel anders dan bij iemand thuis oppassen. Het werk kost veel energie, maar ik krijg ook veel energie terug wanneer ik leuke activiteiten met de kids doe. Zij geven mij die energie gewoon weer terug.

Wel denk ik dat de overgang van werken op een bank naar een kinderdagverblijf groot kan zijn. Alleen al het geluidsniveau zal je denk ik erg aan moeten wennen.
    Kijk anders eens of je op een kinderdagverblijf een dagje mag meedraaien. Kies dan wel een goede uit, het is lang niet overal hetzelfde....

12. WendyB

WendyB Actief lid

25 jul 2006
    260
    0
    0
    Voor mijn zwangerschap heb ik ook veel opgepast op kleintjes van 0 tot 2. Ik was aan het einde van de dag altijd moe, maar ik werd altijd vrolijk van die kleintjes en idd ik kreeg er energie van.

Werken bij de bank wordt ook vaak onderschat hoor. Je moet aan heel veel dingen denken en bent de hele dag aan het rennen. Ook hier zijn dagen zonder pauze heel normaal.

Hoe herken ik een goed kdv dan, waar moet ik op letten?

Groetjes.

13. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Ik zou denk ik eerder als juf op groep 1/2 willen gaan werken: gunstige werktijden, lichamelijk niet zwaar en je werkt met kinderen die ook echt terug kunnen communiceren.
    Komt denk ik doordat mijn oudste deze week voor het eerst naar school is gegaan. Ik dacht meteen aan omscholen haha, zag er allemaal zo leuk en gezellig uit!

14. Eva1983

Eva1983 VIP lid

2 sep 2007
    9.025
    2
    38
    Ja hoe herken je een goed kinderdagverblijf. Dat is moelijk te zeggen. Maar stel je draait een dag mee op een dagverblijf en je vond het helemaal niks, ga dan ook eens naar een kinderdagverblijf van een andere organisatie. Dan kan je vergelijken.

15. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    ik heb er op verschillende stage gelopen en er is echt erg veel verschil tussen verschillende kinderdagverblijven. je zou eigenlijk op verschillende kdv een uurtje moeten meelopen om er een te vinden waarbij je je helemaal pretig voelt.

pauzes die hadden wij niet op het kinderdagverblijf waar ik werkte omdat je kunt eten samen met de kinderen dus even tijd voor jezelf was er niet. toen rookt ik nog maar ik vond zelf dat je niet kunt roken als je met kinderen werkt omdat je heel de dag stonk dus dat was verder geen probleem maar anders mocht je 5 minuutjes naar buiten. ik zou dus zowiezo kiezen voor een kdv waar je wel gewoon je pauzes krijgt in een andere ruimte dan waar de kids zijn. dit heb je echt wel even nodig hoor.

16. ilona85

ilona85 Fanatiek lid

24 okt 2007
    1.466
    0
    36
    het leukste werk wat er is!
    Ik werk nu 36 uur en verdien 1300 euro. Ik werk dagen van 9 uur maar gelukkig wel met een uurtje pauze. Het is inderdaad erg zwaar werk maar het geeft echt veel voldoening.

Ik heb gewoon toen in een solli. gesprek had ook meegedraaid ook voor mijzelf. Kijken hoe ze er werken en dat weet je ook of het wat voor je is. Bij mij viel er toen al 1 van de 3 af. Suc-6 met je keuze!

17. miekie82

miekie82 Fanatiek lid

8 jul 2006
    2.797
    28
    48
    noord holland
    Ik werkte vioorheen in een kindertehuis, baan opgezegt ivm werktijden, maar kids blijven trekken dus hoppa reguliere opvang! 3 maanden gedaan, ontslag genomen!
    waarom?
    Werk is geweldig leuk, enthousiaste kids, dat is het niet!
    maar...... met 2 man, 14 kids van 22 maanden tot 4 jaar is vrij pittig(en ik kan wat hebben, voorheen 7 gedragsgestoorde kids in mijn up! Dan diensten van 9,5 uur, waarvan 45 min. pauze, voor eigen rekening. En dat 3 dagen per week, en helaas op 9 van de 10 dagverblijven is dit een regel, minimaal 3 dagen werken. Ik vond het bagger veel, en was 3 dagen per week 10,5 uur van huis!

Ik doe nu inval werk, en dat is prima te doen!

Maar, antwoord op je vraag..bij de stichting waar ik voor werk, hangt het ook veel af van je vorige salaris. Ik verdiende in mijn andere werk een mooi salaris, en dat hebben ze vergeleken met de salarissen is schaal 6.
    Ik ging direct naar stap 18. En verdiende met 27 uur, 1250 schoon, en ben 26 jaar! Nou mag ik niet over klagen vind ik zelf! Dat is dus geen rede geweest om te stoppen!

kus miek

18. Zonnebeertje

Zonnebeertje Fanatiek lid

1 jul 2007
    4.257
    0
    0
    mij wilden ze niet betalen wat ik bij mijn vorige werk verdiende, dan zou ik meer verdienen als anderen en dat was niet eerlijk of zo, ben er dus 100 euro op achteruit gegaan! Maar ja. wilde graag werken dus heb t maar gedan. Verdien iets van 1050 voor 24 uur.
    Maar nu hadden ze laatst iemand aangenomen(ernsitg pers.gebrek) en die hebben ze wel meer loon gegeven....
    Maar ik vind het werk ook vreselijk zwaar, zit te denken om weer de gehandicaptenzorg in te gaan..

Deel Deze Pagina