het ov

Discussie in 'De lounge' gestart door Sensea, 4 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sensea

Sensea Niet meer actief

auto's worden steeds veiliger, voorzien van airbags en antikreukelzones en er liggen wetsvoorstellen voor een ingebouwd alarmcysteem die bij een klap met een bepaalde kracht automatisch 112 belt.

mijn dochter moet elke dag met het ov en ik soms ook met dezelfde bus. de realiteit is daar dat we altijd moeten staan. elke ochtend zit de bus vol en staat de gang helemaal vol. toch moeten we van a naar b en schuiven dus maar aan. ( nee we hebben geen auto)

de bus van het station aldaar naar haar school is helemaal lachen. iedereen die op tijd wil komen moet zich daarin proppen tot de chauffeur dus gewoon zegt dat er echt niks meer bijpast. hij staat ook 10 minuten stil daar zoveel moeten erin.piep, proppen, volgende piep, proppen enz enz ( een dubbele bus hé )
    degene die niet meekunnen komen dus gewoon te laat op school.

in de trein is het nog zotter, die zit gewoon zo afgeladen vol. vooral op maandag is het niet te doen. dan gooien ze ook de eerste klas open en is het nog hangen en wurgen.

vooral op de terugweg. ze zegt weleens gekscherend ik kan niet omvallen ik zou niet weten waarheen. ze kan niet eens haar foon opnemen als ik bel hoever ze is voor het eten.

ik vind het ver voorbij bizar. en ik maak me ernstig zorgen voor de dag dat er iets gebeurd. kunnen ze dit zomaar doen, mag dit zomaar vraag ik me af?

2. Amfy

Amfy Niet meer actief

het mag niet er zijn maar een bepaald aantal plekken in de bus helaas trekken de meeste zich er niet van aan.

de trein idem

3. Sensea

Sensea Niet meer actief

en dan? je moet toch naar school is het ov bedrijf niet verantwoordelijk dat mensen van a naar b kunnen komen? moeten ze dan niet meer middelen inzetten.

en wie is ze houden zich er niet aan? een kind kan gewoon niet elke dag 3/4 uur te laat op school komen.tot er eens een zitplekje beschikbaar is, dan mag je van school af.

4. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.363
    268
    83
    Noord-Brabant
    Ik heb het bij de trein ook heel vaak dat het gewoon helemaal vol zit. Op m'n werk geven ze gewoon aan dat je dan maar 'n trein eerder moet reizen. Het is ook niet hun verantwoordelijkheid dat je te laat komt.

5. Sensea

Sensea Niet meer actief

alle treinen zitten zo vol. ze moet elke dag op een andere tijd.het maakt gewoon geen verschil. alles tussen 7 en 10 uur zit overvol.

6. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

volgens mij maakt het wel verschil per traject.
    zeker met de trein.

wat dat betreft zou de ns wel net even anders kunnen plannen soms zou je denken...

met de bus valt het bij ons wel redelijk mee... behalve de bus op schooltijd vanaf het lokale metrostation
    dat ding is zo idioot afgeladen.. als er een ongeluk gebeurd dan is het onvermijdelijk dat er iets gebeurd.
    Proppen tot iedereen binnen is.. dan gauw de deur dicht.
    toevallig laatst met dochterlief gedaan toen ik dr naar school bracht ipv naar bso... maar volgende keer lopen we dus gewoon weer :)

moet er niet aan denken dat ik daar helemaal voorin sta en de bus een noodstop moet maken.

7. MissBianca

MissBianca Fanatiek lid

11 jun 2011
    1.143
    12
    38
    Uden
    Toen ik nog op school zat, was dat ook zo. Ze zeiden idd dat je dan maar een bus eerder moet pakken. In mijn geval ging dat niet, want ik had al de eerste dus als ik mijn aansluiting haalde, was ik net op tijd. Dus zou gewoon eens even met de betreffende maatschappij bellen. Weet hoe vervelend het is.

8. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Het probleem met het OV is ook hier bekend. Maar het erge is dat het kabinet volgend jaar wil bezuinigen op het OV, dus het zal alleen maar erger en erger worden. Tot er waarschijnlijk een keer iets ernstigs gaat gebeuren, denk ik niet dat er verandering in gaat komen. Hier met trams is het ook enorm proppen en zo'n bestuurder zegt gewoon niks. Inderdaad, wat als er wat gebeurd? Dan kun je gewoon geen kant uit.

Kan je dochter niet op de fiets naar school?

9. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Ik zat in Zwolle op school. Als ik pech had moest ik vroeg beginnen en zat de trein overvol. Daarna op het station met de bus was ook nog een gebeuren. Die zat ook zo vol en moest je idd soms wachten op de volgende. hier kwamen ze eerst elke 10 minuten gelukkig maar nog zo vol elke keer. Weet niet hoe het nu is. Maar vind het ook absurd.

10. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Echt belachelijk! Ik heb ook een tijd naar school gereisd met OV. Ik stapte op bij de laatste halte in ons dorp, kon er net in of niet, dan reed de bus gewoon door. Op een gegeven moment hadden ze zoveel klachten dat er een extra bus werd ingezet tussen half 8 en half 10 s'morgens...

Probleem nog niet opgelost voor de meesten want die bus reed rechtsstreeks naar cs terwijl velen er al eerder uit moesten en dus op de gewone propvolle bus moesten wachten..

11. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dit is idd al heel lang zo, denk dat er weinig aan te doen is.

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

nee elke dag een km of 65/70 wordt wat veel.

13. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

kan ze dat niet fietsen?!

in mijn tijd....... :D

14. Sensea

Sensea Niet meer actief

ja.... in mijn moeders tijd kropen ze dit soort afstanden

Deel Deze Pagina