Een Vraag hoop dat jullie hem kunnen beandwoorden.

Discussie in 'Verzorging' gestart door 894hi, 13 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 894hi

894hi Niet meer actief

na wat zoeken vond ik deze rubriek toch het meeste geschikt
    omdat de meeste al bevallen zijn :)

ik heb een vraag ik woon 3 hoog en hebben dus geen lift
    nu krijg ik in juli mn eerste kleintje....

zijn er meer mensen die eerst een aantal trappen moeten lopen voor ze thuis zijn... en hoe hebben jullie dat aangepakt?

denk bijvoorbeeld aan kinderwagen benede laten staan,alleen boodschappen doen? je kleintje naar boven mee nemen terwijl je ook een aantal tassen zou hebben.
    waar ik rekening mee moet houden enzo..
    alle tips en reacties zijn welkom

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik heb er geen ervaring mee. Maar ik denk dat ik in jouw geval een draagdoek aan zou schaffen. Dan kan je daar je kindje in mee nemen, zodat je toch nog 2 handen vrij hebt om tassen te dragen.

3. Merijn

Merijn Niet meer actief

Ik vond het vreselijk! Wij zijn gelukkig een maand na de geboorte van Tobe verhuisd, maar ik vond die trap echt doodeng (ook 3 hoog). Zo bang dat ik zou struikelen (dat heb ik eens gehad zonder kind)... De kinderwagen mocht daar overigens niet beneden staan van de woningbouwvereniging.

Ik zag er steeds zo erg tegenop, dat ik gewoon niet meer buiten kwam :rolleyes:

4. 894hi

894hi Niet meer actief

ik zat zelf ook al te denken aan buikdrager en maxicosi ofzo

en trouwens na de bevalling mag je toch geen of wijnig trap lopen? voor hoelang zoud at zijn? word dus thuis zitten

5. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik zou zeker gaan voor een draagdoek of draagzak. Heb je wel een berging beneden? Anders kan je gewoon je wandelwagen daar neer zetten en dan je kind in de draagzak en beneden overhevelen. Draagzak klein opvouwen en in het mandje van de kinderwagen leggen.
    Als je geen boodschappen bij je hebt kan je ook je kind in de wandelwagenbak leggen en zo mee naar beneden nemen, maar dat is wel zwaarder.
    Traplopen mag je zowiezo de eerste dagen niet ivm bekkenproblemen die je dan kan krijgen. Maar wrs. wil je zelf de eerste dagen/week toch niet echt er op uit.

6. 894hi

894hi Niet meer actief

we hebben gelukkig wel een berging beneden
    moet wel 5 treetjes naar benede maar dat moet wel lukken met die wagen.
    het is alleen zodra we vanuit het ziekenhuis weer naar huis mogen moet ik wel eenmalig in die tijd naar boven zien te komen maar hoe en hoe kan ik dat het beste gaan doen?

7. spooky

spooky Bekend lid

15 mrt 2006
    934
    0
    0
    krommenie
    toen mijn dochter geboren was moesten we ook 3 trappen op.
    mijn vader hielp mij naar boven, hij liep voor mij en ik had zijn arm vast en de leuning. ik gebruikte mijn arm om mij op te trekken zeg maar, zodat ik meer met mijn armen deed dan met mijn benen (ik hoop dat het een beetje duidelijk is.
    wij hadden ook een berging beneden en de boodschappen deed eigenlijk alleen met mijn dochter in de draagdoek.

8. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik kon eigenlijk meteen na de bevalling weer traplopen. Dus ik zou me nu nog niet teveel zorgen maken daarover. Als je bevalling een beetje mee valt kan je gewoon zelf weer naar boven, en anders is er toch wel iemand in de buurt die je even kan ondersteunen? Ik ben in m'n kraamweek wel honderden keren de trap op en af geweest, geen probleem hoor!

9. Miez

Miez Fanatiek lid

7 feb 2008
    1.118
    0
    0
    Ik kon ook gelijk al weer trap lopen hoor.

Je kunt ook boodschappen doen als de papa thuis is. En anders zou ik het idd zo doen als Vera zegt.

Deel Deze Pagina