Hoe oud waren jullie kleintjes toen jullie begonnen met de 1e hapjes (fruit)? Ben er nu wel aan het denken wanneer we ermee kunnen beginnen...
Ik wil de Rapley methode gaan doen. Dan leren ze zelf te eten zonder dat je alles pureert. Daar begin je pas met 6 maanden mee. Kijk maar eens op http://www.borstvoeding.com/voedselintr ... eding.html Het lijkt mij een hele leuke methode. Wel veel kliederen, maar dat gebeurt toch wel
Ik heb vandaag echt een heeeeel klein stukje banaan laten proeven.... ter groote van nog geen centimeter... gewoon even om te laten proeven... hij was erg aan het sabbelen en smakken toen hij het kreeg... maar ik ga het niet elke dag doen in 1 keer hoor... voorzichtig aan
al had je je zoekfunctie gebruikt dan had je meerdere topic's kunnen vinden over jou vraag hier is er eentje van http://www.zwangerschapspagina.nl/viewt ... t=fruithap
Ik ben toevallig afgelopen week begonnen met fruithapjes. David is nu bijna 4 maanden en kan al goed rechtop zitten op schoot. Banaan leek mij het makkelijkst en lekker dus dat heeft ie nu 3 keer gehad. Vandaag heb ik er ook een halve liga in gedaan. David vindt het onzettend lekker, spannend en leuk om te eten; na elk hapje doet ie z'n mondje weer wijd open en wil hij nog meer! Erg grappig
weet wel bij te vroeg bijvoeren dat er een allergie gevormd kan worden en dat de darmpje erg kunnen gaan protesteren omdat ze nog niet volgroeid zijn
Ze kunnen er ook darmkrampjes van krijgen. Verder ben ik met 4 maanden begonnen met groentehapjes ipv fruithapjes. Alle baby's houden van zoet, waardoor het geven van fruit meestal geen probleem is. Als je dan met groente wilt gaan beginnen, willen ze dit soms niet. Ruben heeft dus de eerste paar weken groente gegeten en daarna hebben we ook fruithapjes gegeven. We hebben nooit gehad dat Ruben zijn groente niet wilde eten of dat hij er last van had...
Yassir heeft 2 dgn geleden zijn eerste fruithapje gehad. Yassir vond dit heeeerrrrlllijk hij deed steeds ze mondje open. Vandaag heb ik hem tuingroenten met rijst gegeven en ook dit vond hij heerlijk. Hij wordt nu wel getest op koemelkallergie, ik weet niet eens of ik dit mag geven. Mutrix doe ik niet gebruiken wil eerst de test afwachten wat betreft koemelkallergie.
Ik ben begonnen toen ze 3 en een halve maand oud was, en ze vind het allebei heel erg lekker.wat ze ook lekker vind is liga met sinasappelsap.Ze heeft er geen krampjes van gekregen dus ik geef het aalebei.ook danone vind ze erg lekker.
Ik ben met de oudste twee begonnen na 4 maanden met een fruithapje. En ook deze keer zal ik er denk ik pas na 4 maanden mee beginnen.
Ik lees overal dat het aangeraden wordt om pas met 6 maanden te beginnen met bijvoeding... ivm allergieen. Ik dacht dat iedereen dat deed...
Ja met fles mag je met 4 maanden beginnen en als je kindje kans heeft op allergieën dan met 6 maanden.
Melk melk melk en nog eens melk, het is ongelooflijk dat je beebje groeit als kool enkel en alleen door bv of fv. Tot 6 maanden is moedermelk of flesvoeding het enige wat je kindje nodig heeft. Pas na 6 maanden heeft hij/zij bijvoeding nodig. Toch kun je al met 4 maanden voorzichtig geginnen met groente of fruithapje. DUS NIET OMDAT JE KIND DIE EXTRA BOUWSTOFFEN NODIG HEEFT VOOR GROEI EN ONTWIKKELING, maar alleen om hem/haar alvast TE LATEN WENNEN aan 'happen'en aan andere smaken. Bijvoeden tussen 4 en 6 maanden kun je dus beschouwen als 'introductiefase'. had het elders ook al neergezet, maar vond dit wel mooi gezegd!
Me neefje zat al heel snel aan de appel. zijn broertje had het geven toen me schoonzusje even 10 tellen de kamer uit was. dat kind zat zo lekker te zuigen op de appel dat hij het nu om de dag krijgt geloof dat ie 3 maanden was
Ik ben ook rond 4 mnd begonnen, Steven keek ons het eten van de lepel af, hij krijgt groente en fruit, de fruithapjes maak ik zelf, die vind hij het lekkerste, spercieboontjes van olvarit, vind hij ook erg lekker. Ik doe er ook soms liga bij door, als het bv met peer heel waterig is. Na mijn weten, heeft hij er nog geen last van gehad.