Waarschuwing: Zware storm op komst

Discussie in 'De lounge' gestart door -, 17 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

KNMI waarschuwt wederom voor storm
    DE BILT - Het meteorologisch instituut KNMI waarschuwt woensdag voor een zware storm die donderdag over ons land zal trekken. Volgens de meteorologen is het hoogtepunt van de storm in de namiddag en avonduren te verwachten. Het KNMI spreekt nu nog van een voorwaarschuwing, maar verwacht woensdagavond een weeralarm te zullen geven.

Het KNMI voorspelt langs de kust een zuidwesterstorm, windkracht 9. Vrijwel het hele land krijgt te maken met zeer zware windstoten, van 100 tot 120 kilometer per uur. Het onstuimige weer begint in het zuidwesten en breidt zich daarna verder uit over het land.

Dus hou er rekening mee!

2. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Lekker hoor!
    Gelukkig heb ik net voor 2 dagen boodschappen gedaan.

3. Niet meer actief

Nou hier nog eentje...heb alle boodschappen in huis hehe!
    Voel me trouwens net Pelleboer met die weerberichten :confused:

Maarja, dan is iedereen er in elk geval op voorbereid, toch

4. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    Zo is het Nies... beter voorkomen dan genezen he?! :)

't is trouwens wel een lange, heftige herfst zo...

5. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    vind het wel triest van het KNMI dat ze weer met zo'n paniekerig weeralarm komen, kom op zeg, het stormt wel vaker zo hard! Wat een paniekzaaierij.

6. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Idd toen ik net nog buiten liep dacht ik het is januari maar verdorie gewoon nog herfst! Mij hoor je niet klagen hoor daar niet van :p

7. Realtjuh

Realtjuh Fanatiek lid

18 aug 2006
    1.181
    0
    0
    Tilburg
    :( pfff.. ik mag dus gewoon gaan werken en moet die middag (om 5 uur) dus gewoon door dat k-weer heen... ben soms al zo'n schijtluis als het echt keihard regent, laat staan met zo'n wind erbij.. :(

8. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    een gewaarschuwd mens telt voor twee

9. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Niet gewoon Helga van Leur of Marjon de Hond, nee Pelleboer... :)

10. Niet meer actief

Hehehe, dat heb je op mijn leeftijd he ;)

Maarre dan maar HELGA ! ;)

11. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    Nou volgens mij regent het hier al pijpenstelen en het bulderd al tegen de ramen, dus ik weet niet of dit al de storm is :D

Ze geven tegenwoordig wel snel weeralarm op!

12. Niet meer actief

Dit is voor morgen opgegeven maar hier waait het ook al aardig.Maar nog geen storm.

13. patricia240477

patricia240477 Fanatiek lid

20 feb 2006
    1.232
    0
    0
    spijkenisse
    De vorige keer stormde het veel meer, maar nu gaat het ook best aardig te keer hoor buiten.

Moet zo naar de huisarts, wel met de auto maar een stukje met de voet.
    Denk niet dat ik een paraplu meeneem, niet verstandig :(

14. Niet meer actief

Nog even een toevoeging van Helga!

Opnieuw gaat het stormen
    Storm waarschijnlijk zwaarder dan die van vorige week
    17 januari 2007 - Donderdag krijgt ons land opnieuw te maken met storm, windkracht 9. In het noordelijk kustgebied is zelfs een zware storm, windkracht 10 mogelijk. Verraderlijk zijn vooral de zeer zware windstoten van 100 tot 120 km/uur tot diep in het binnenland.

Het KNMI adviseert de waarschuwingen en weerberichten vandaag en morgen op de voet te volgen!

De storm en de windstoten leveren gevaar op en kunnen gemakkelijk leiden tot schade. De storm van donderdag wordt waarschijnlijk zwaarder dan die van vorige week donderdag en gaat bovendien vergezeld van veel regen. Het hoogtepunt van de storm met de zwaarste windstoten wordt donderdag in de tweede helft van de middag en in de avond verwacht. De kans dat het tot een Weeralarm komt is heel groot en ligt rond de 80%. Het KNMI geeft dan waarschijnlijk in de loop van woensdagavond, zo’n 12 uur voor de storm begint en op basis van de laatste gegevens een Weeralarm uit.

Actuele verwachtingen en meer informatie
    Links naar meer informatie en actuele verwachtingen en waarschuwingen zijn te vinden in de rubriek Verder lezen. In Nader Verklaard vindt u een toelichting bij het Weeralarm en veel informatie over storm in ons land.

15. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    :cry: En dan heb ik nét tussen de middag de ramen gelapt, sh*t..

16. Dip

Dip Bekend lid

28 mrt 2006
    859
    0
    0
    kwaliteitsmedewerker
    :) :) :) ... ik gisteren!

17. Niet meer actief

Hmm...zal ik dan mijn mannetje maar zeggen dat ie morgen maar niet in z'n torenkraan met stappen!? :-s

18. Niet meer actief

Nee Grien, hou 'm maar thuis, das veiliger!

19. Niet meer actief

Ik merkte al een ander gedrag aan mijn katten. 1 gaat er altijd LUID mauwen, wat ie ook doet als ie vervoerd wordt. De ander wordt helemaal paranoia.. die schiet steeds alle kanten op. Valt alles aan, WAT NIET BEWEEGT! En die ander.. tsja,... die blijft gewoon zichzelf.

Astrid reageerde trouwens in het begin ook heel erg op aankomende storm! Die werd er ook niet vrolijker op!

20. Suus75

Suus75 Actief lid

9 sep 2006
    167
    0
    0
    pffff misschien dat ik daarom vandaag zo'n drakie in huis heb...
    Mijn zoontje is niet te pruimen vandaag. Huilen, mopperen, niet willen slapen, dan weer vallen omdat hij moe is, weer huilen... grrrr

Deel Deze Pagina