Vanaf welke leeftijd een buikdrager?

Discussion in 'De babyuitzet' started by eve, Jan 12, 2007.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Ben niet zo'n fan van de diverse draagdoeken maar wil wel graag zo'n buikdrager (a la Babybjorn ofzo) aanschaffen. Soms lees ik dat je deze vanaf 4 weken al kan gebruiken maar ergens anders staat dan weer vanaf 6 weken. Wat is jullie ervaring hiermee?

2. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

ik heb geen ervaring ermee, maar op de doos staat vanaf de geboorte. en in de winkel zeggen ze vanaf 3 weken. wij hebben een baby bjron aangeschaft. en we willen hem vanaf een week of 3 gaan gebruiken

3. senseemillia

senseemillia VIP lid

Nov 20, 2005
    8,645
    0
    0
    beleidsadviseur
    Utrecht
    Bij baby en dreumes is ook zo'n onderwerp geopend.
    Wij hebben zelf een babybjorn (ideaal ding vinden wij het, echt een uitkomst als je gaat wandelen of de stad in gaat). Met de babybjorn mag je kindje er vanaf 3.5kg in.

Groetjes Sens

4. eve

eve Fanatiek lid

Apr 26, 2006
    4,525
    0
    0
    Den Haag
    Nog een vraagje: welke Babybjorn hebben jullie? De original of de active? Of een ander type? Vraag me nml af welke het meest praktisch is.

5. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

wij hebben gekozen voor de active. Dit vanwege de extra ruggensteun. het gewicht wordt zo over je hele rug verdeeld in plaat van alleen de boevenkant.

6. pim

pim Fanatiek lid

Sep 22, 2005
    3,970
    0
    36
    Nijmegen
    Wij hebben de Babybjorn active - idd vanwege de extra steun in de rug. Van het CB hier mochten we 'm pas vanaf een week of 6 gebruiken. En omdat het nekje idd nog erg wiebelig was de eerste weken hebben we idd maar tot de 6 weken gewacht.

7. missX

missX Fanatiek lid

Mar 2, 2006
    1,226
    0
    36