Ik begrijp niet hoe iemand kan bepalen dat een moeder niet het beste voor heeft met haar kind als ze iets anders beslist dan een ander zou doen. ik ben blij dat ik het gewoon zelf mag beslissen, en niet steeds eerst hier hoef te komen checken of het volgens de huidige maatstaven wel 'verantwoord' is Leven en laten leven mensen..
Toch mooi hoe anderen weten wat het beste voor de kinderen van een ander is Gelukkig bepaal ik dat zelf, want nee het is niet het beste voor mijn kinderen om ze o.a. rond middernacht uit bed te plukken terwijl ik de hond uitlaat.
Omdat het niet voor niks strafbaar is...iets wat strafbaar is kan toch nooit goed zijn. Onze wetgeving schat dus ook in dat dit een onveilige situatie is.
Het hoefde gelukkig bijna nooit hier. Het is wel een keer voorgekomen en toen stond ik achter een vuilniswagen waar ik niet langs kwam. Dat was paniek haha. Daar voelde ik mij dus niet prettig bij. Ik nam 'm dus altijd mee, met de auto zodat hij in slaap viel. Hij sliep toen zó slecht en eigenlijk nooit meer smiddags. Maar in de auto viel hij dan wel in slaap 😅 Dus liet ik hem in de auto liggen, gewoon op onze oprit en natuurlijk niet bij warmte. Maar dat zal ook wel verboden/doodeng/onverantwoord/poging tot doodslag zijn. Geeft niets, ik genoot er van dat hij sliep 😂👍🏻
Hier nooit alleen gelaten maar met mooi weer ging ik wel in onze kleine tuin zitten als hij sliep. Als ik de tuin van mijn ouders bekijk en dat vergelijk met een hond voor de deur uitlaten dan kan je met de hond uitlaten dichter bij huis zijn dan dat je onkruid uittrekt in je eigen tuin. Dus daar zie ik ook niks slechts in. Ik denk dat iedereen die een tuin heeft wel eens in de tuin zit als de kinderen slapen. Dan kan je ook een hond laten plassen. Is hetzelfde qua afstand.
De rede dat ik dit deel is puur een stukje bewustwording, even weer wakker geschud worden wat de gevolgen kunnen zijn. Verder blijf ik erbij dat ieder moet doen waar hij/zij zichzelf goed bij voelt. Ik ga niemand op de vingers tikken met dit mag je niet doen we zijn allemaal volwassen mensen die neem ik aan de verantwoording op de juiste manier nemen over hun kind/kinderen.
Wauw... een mening hebben mag, maar je hoeft niemand te veroordelen. Iedere moeder heeft het beste met zijn kind voor, en maakt een keuze waarvan ZIJ denkt dat dat het beste is voor het kind. Dat jij een andere mening hebt is prima, dat jij het niet okay vind en nooit zou doen ook helemaal prima. Maar iemand die een andere keuze maakt indirect een slechte moeder noemen kan echt niet.
Tja.. Onze wetgeving schat ook in dat je er met moord met 12 jaar vanaf komt. Of de doodrijder op de A2 met drie jaar
Wauw Gelukkig heb jij volgens jezelf wel het beste voor met je kinderen? Alhoewel ik daar nu ook zeer aan twijfel als je dit voorbeeld doorgeeft aan je kinderen. Ik hoop dat ze zelf een andere kijk op het leven krijgen dan dat ze van hun moeder meekrijgen. Dus tjah... Het beste met je kind voor hebben?
Het homohuwelijk was ook heel lang strafbaar. Is dat ook slecht? Vind je argument echt de grootste onzin ooit. Onze wetgeving schat wel vaker dingen slecht in.
Echt? Dat je dat durft zeg! 🤓 Ik zit altijd pal naast zijn bedje als hij slaapt. Ook durf ik niet te stofzuigen, want stel dat ik hem niet hoor en iets afgegeven bij de overburen of de kliko aan de weg zetten - sowieso iets in de kliko gooien! -is helemaal uit den boze! 🙄🙄🙄 ( dit is sarcastisch bedoeld he ) Kijk, persoonlijk zou ik niet naar de winkel gaan als Hij lekker ligt te slapen, ik vraag dan altijd de buren even als het niet anders kan, maar meestal plan ik alles om zijn slaapjes heen of ik zorg ervoor dat hij op zijn slaapjes tijd in de kinderwagen ligt. Maar, niet even de kliko aan de weg zetten of niet in de tuin zitten, gaat wel heel erg ver he dames!
Weet je overal kan wat gebeuren. Ik heb mezelf een keer perongeluk buiten gesloten. Ik had de kinderen allebei in bed gedaan. Toen wou ik even op balkon zitten. Dus ik loop naar buiten en doe de deur dicht. En toen ik de deur dicht deed wist ik al hoe laat het was... Godzijdank had ik mijn telefoon wel bij me. Dus toen belde ik mijn man hij was aan het werk en die was gelukkig vlakbij. Maar hij had zijn sleutels in de auto liggen op het bedrijf 😱. Dus hij heeft mij opgepikt zijn we naar de auto gereden (10 min rijden) en ben ik met de auto teruggegaan. Oooh dat was het langste half uur van mijn leven!
Tja ik vind dat je dit veel te ver doortrekt. En ook de anderen met voorbeelden als iemand doodrijden op de snelweg of het homohuwelijk Dit gaat om een kindje dat hulpbehoevend is (niet zelf in kan grijpen) alleen in huis te laten. Dat ik met mijn oordeel.hierover niet het beste voor heb met mijn kinderen....tja daar moet ik om lachen. Alsof ik dit bespreek met mijn kinderen Ik vind deze reacties echt iets goed praten wat krom is.
In je tuin zitten is natuurlijk ook totaal iets anders dan boodschappen doen of naar school. Of je moet op 1 of ander uitgestrekt landgoed wonen.
Precies. 'Soms moet je wat'... Als ik dochter naar school moet halen, ben ik sowieso een half uurtje weg. Dus ik zal met de baby toch ook een andere optie moeten bedenken. En zo zijn er tal van ouders. Ik vind je bent alleen thuis laten (en dus niet 'ik laat de hond uit aan de overkant van de straat) echt onnodig risico nemen.
Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar: hoe degenen dat doen die beweren dat er eeeeecht geen andere optie is als ze een half uur van school zouden zitten? Nu zegt men dat het max 10 minuten is...wat ik dan maar moet geloven, maar ik heel moeilijk te geloven vindt aangezien ik zelf 800 meter van school af woon, en met de fiets zou ik nog niet in 10 min heen en weer zijn. Ze staan niet klokslag 15.15 (of een andere tijd buiten) soms spreekt iemand je aan of je kindje. Maar als je dus verder weg woont zou het dan ook nog: tja het kan niet anders zijn?
Je kind alleen achter laten in de auto is in mijn ogen een groter onnodig risico dan je kind alleen achter laten in zn bedje.
Het blik modder is weer open zie ik. Ik heb 1 keer mijn tweeling alleen gelaten. Dat was echt een uitzondering en het kon ook echt niet anders. Ik voel me er namelijk echt niet prettig bij (we hebben al eens brand gehad) Dus het is nu inderdaad erg lastig het heen en weer naar school brengen met 2 baby's die eigenlijk zouden moeten slapen. Maar ik begrijp best dat anderen er wel voor kiezen. De kans dat er iets gebeurt is net zo minimaal als de kans dat er iets gebeurd als je met ze onderweg bent. En ik denk ook zeker niet dat je niet het beste voor hebt met je kind als je het wel doet. De overweging maak je zelf, en daarbij weeg je de voor en nadelen af lijkt me. Voor de een us die overweging anders dan voor de ander. Dat maakt je geen slechte moeder
Jij gaf toch aan dat onze wetgeving de inschatting maakt dat dit onveilig is? Dan reageer ik dat ik daar niet altijd een even hoge pet van op heb Voor mij was er persoonlijk eigenlijk geen verschil met de hond uitlaten of iemand naar school brengen: ik was in beide situaties even lang weg (2-3 minuten), alleen in de ene situatie 100m dichterbij huis. Ik nam die paar keer richting school wel de babyfoon of mijn telefoon met app mee, terwijl ik dat 's avonds laat dus niet eens deed (wat een schande! ). Nee, ik vind het prima dat anderen het niet vinden kunnen of onverantwoord vinden of wat dan ook. Ik vond (en vind) het nog steeds de beste beslissing, waarin ik juist rekening met onze kinderen hield. Als het anders op te lossen was geweest had ik dat uiteraard gedaan, maar wat niet kan dat kan niet. Dus liet ik mijn toen baby en enkele keer dreumes (zolang ze geen aanstalten maakten uit bed te klimmen) die diep sliep voor die 2-3 minuten alleen ja. Net zoals ik in de schuur durfde te rommelen terwijl ze sliepen (zo'n 20m van het huis af) en de vuilnisbakken omliep.