Als je de moeite had genomen om het topic een beetje door te lezen, had je een aantal beweegredenen kunnen lezen, dus dat hoef je je vanaf nu niet meer af te vragen.
een kind kan ook gewoon in een kinderwagen/maxi cosi slapen als het erom gaat dat die slaapt. Heb het zo vaak met dl meegemaakt dat ze net sliep en ik er toch echt even uit moest. Dan maar rustig oppakken, in de kinderwagen en ze sliep lekker verder terwijl ik mijn ding deed. Ze werd kort wakker, maar was binnen no time in slaap gewiegd Geen haar aan mijn lijf die er aan dacht haar eventjes alleen te laten!!
Natuurlijk kan dat gebeuren, en ik onderschat dat echt niet. Maar die brand kan dus ook uitbreken terwijl jij lekker in je tuintje ligt te zonnen, een filmpje aant kijken ben of op ZP zit, terwijl die kleine heerlijk ligt te slapen boven. Zodra jij het dan merkt, ben je ook al te laat. Er zijn zoveel doemscenarios te noemen, dat je helemaal niets meer kunt doen natuurlijk.
Wie zegt dat ik dat niet gedaan heb ? Voor mij nog steeds niet begrijpelijk of acceptabel. Mag ik toch wel vinden?
Jouw kind kan dat ja, maar niet elk kindje is als de jouwe. Mijn kinderen slapen namelijk niet in de wagen, en al helemaal niet als ze wat ouder zijn, in de wandelwagen.
Fijn dat jou kindje zo makkelijk is ... Zou het dan ook zo hebben gedaan idd... maar helaas mijn kindje was wat slapen betreft wat minder 'perfect' Mijn oudste was ook heeel makkelijk trouwens...
Je vraagt je altijd af hoe mensen zoiets in hun hoofd halen. Daar gaf ik antwoord op. Dat jij het niet acceptabel vind, prima natuurlijk. Maar dat zei je niet.
Dit is dus precies de reden waarom ik, als ik het huis of de auto uitga áltijd de jongste mee heb. Ook als hij slaapt en ik moet de oudste ophalen maak ik hem wakker. Het is maar 3 minuutjes maar je weet maar nooit.
Dan ben ik ook te laat als ik buiten zit of naar de schuur loop, terwijl zij boven spelen/slapen. Misschien moet ik voortaan maar bij ze op de verdieping blijven waar zij zich bevinden, want stel je voor dat ik niet eens naar boven kan omdat er brand ontstaat in de gang, terwijl ik beneden ben. O nee, ik heb drie kinderen op twee verdiepingen en ik kan mij niet opdelen (Op die eerste zin na is het natuurlijk gekkigheid!) Ja, er kan altijd spontaan brand ontstaan. Ik acht de kans daarop alleen niet zo groot, als verder eigenlijk alles uit is in huis, dat ik het een reëel risico vind. Maar je hebt gelijk, het kan wel. En ja dan heb je weinig tijd, daar ben ik mij geheel bewust van.
Dat je nog de moeite neemt om je te verdedigen dit is zp, waar de heilige mama's direct klaar staan om anderen te veroordelen die andere keuzes maken. Met tuc voorop, die het zelfs haar strot uit krijgt dat moeders niet "het beste willen voor hun kind" omdat ze een andere keuze maken dan zij. Waar d'r man de buurt zeikerd is, is zij de zp zeikerd
Maar hoe doe je dat dan als je ene kind bijv een voetbal wedstrijd heeft en je andere kind moet slapen ? Ik neem ze dus altijd mee, Wij gaan als gezin naar de wedstrijden en optredens van turnen en voetballen. Ook tijdens slaapjes en nee dan slaapt hij niet of slecht en is hij even helemaal van het rit maar ik vind niet dat ik het kan maken voor de andere kinderen altijd nee te moeten zeggen want ook hun hebben hun mama nodig aan de zijlijn die ze aanmoedigt en trots staat te glunderen aan de zijlijn. Ik laat mijn kinderen dus niet alleen.... Maar veroordeel andere ouders die het wel doen niet maar vraag me wel serieus af hoe ze dan sommige dingen willen aanpakken zoals bovenstaande omdat ik sport e.d ook heel belangrijk vind en ook dat ouders dus aanwezig zijn
Dan hadden ze hier ook 'pech' (degene die moest slapen dus), al is het ook wel voorgekomen dat een van ons ging en de ander met baby/dreumes thuisbleef. Sowieso is papa er niet altijd met dergelijke dingen door een wisselend rooster, maar dat vinden ze helemaal niet erg, omdat hij er andere momenten weer wel is (bijv. bij activiteiten op school als hulpouder) en altijd geïnteresseerd is in hoe het gegaan is.
Hahahaha serieus ik ga stuk hier! Sommige mensen moeten nodig eens in de spiegel kijken voordat ze anderen beschuldigen met veroordelen
Wat ik apart vind is dat als het onderwerp is of je een kind alleen thuis kunt laten, er mensen reageren met "ja je kunt ook in huis dood neervallen". Tuurlijk kan dat, maar dat is toch geen argument om iets anders wel of niet te doen...
Oooo laat jij je kids alleen spelen??????:x levensgevaarlijk.. Ik heb mijn 3 kids met tape om mn middel. .. Lekker veilig Sorry word een beetje melig hiervan! Ik denk ook te ver door ... babys van 8/9 maand op een fiets zonder helmpje... de kans dat je geschept word is groter dan al die doem senarios hierboven! Zal alle andere gevaren die nu door mij hoofd gaan maar niet opnoemen. .. Ik denk in plaatjes :
Mijn dochter zit niet op een sport ofiets, dus daar hoef ik verder niet over na te denken nu. In ons geval is het alleen de school, die dus 350 meter verderop staat.
Ik ga er in deze discussie eigenlijk wel vanuit dat we het hebben over even snel heen en weer om een ander kind te brengen en halen... Niet om ff lekker naar de pedicure of kapper ofzo te gaan!
Last van de warmte dames? Als mijn zoontje 's ochtends nog lag te slapen(omdat we een slechte nacht hadden)en mijn oudste moest naar school dan appte of belde ik een moeder hier in de buurt of ze mijn dochter mee kon/wou nemen. Uit school net zo. Als dat niet kon vroeg ik ff een buurvrouw om even op te passen een kwartier/20 minuten.