Ik vind het hoog tijd dat er zo'n logo komt. Er worden nog steeds te veel kinderen geboren die als gevolg van alcoholgebruik tijdens zwangerschap problemen hebben. Het zal verslaafde, eigenwijze en domme mensen misschien niet weerhouden om door te gaan met drinken, maar echt, je zou de onwetenden de kost niet willen geven.... En die bereik je op deze manier wel! Overigens vind ik wèl dat het onze verantwoordelijkheid is om informatie op te zoeken, voordat wij de stap nemen om aan een kindje te beginnen. Liefst wetenschappelijke artikelen. Het is niet waterdicht, maar wel de beste manier om de bakerpraatjes te scheiden van de meer betrouwbare conclusies. En tot dusver is de conclusie uit wetenschappelijke onderzoeken, dat er geen veilige hoeveelheid alcohol is die kan worden genuttigd tijdens zwangerschap.
Aan de ene kant denk ik; wát een geldverspilling! Mijn god. Dit kan toch veel beter de zorg in naar handen aan het bed? (En dan bedoel ik ook echt daarheen, en niet naar de managers). Anywayz, aan de andere kant denk ik ook weer; ik zag laatst een stuk over het foetaal alcohol syndroom, wat echt zeer ernstig is. Kindjes die dus schade hebben opgelopen omdat mamma tijdens de zwangerschap alcohol heeft genuttigd. Wat een deskundige zei is me altijd bijgebleven; we weten niet wat de ondergrens is. Het zou dus al 1 glas alcohol in de zwangerschap kunnen zijn. En het is makkelijk om dat weg te wuiven, maar ik ben het wel met hem eens. Het is gewoon vergif, en misschien realiseren mensen zich dat niet? als er idd al 1 iemand door aan het denken wordt gezet hierdoor...