Feliciteren werk

Discussie in 'De lounge' gestart door kleine berg, 10 okt 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kleine berg

kleine berg Niet meer actief

Feliciteren jullie jan en alleman die jarig is op de werkvloer?
    Daarmee bedoel ik; een hand geven en zoenen.
    Is een hand geven of alleen zeggen - als diegene bij je bureau staat voldoende?
    Meestal als de jarige persoon de afd binnen helipen komt en iedereen feliciteert hem/haar dmv 3 zoenen is het dan vreemd als ik alleen een hand geef of het vanaf mijn stoel 'gefeliciteerd' zeg. Wat ik ook wel doe trouwens is een mailtje sturen naar die persoon. Is dat dan voldoende of moet je diegene als je hem:haar tegenkomt alsnog een hand geven?

2. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Tja, ligt er aan welke collega, sommige zijn gewoon niet zo van het zoenen. Ik zoen de meeste van mijn directe collega's wel. Bij sommige vind ik een hand afdoende (stralen dan meestal ook uit dat het afdoende is, beetje lastig uitleggen). Overigens ga ik meestal niet op zoek naar een collega, prima als je elkaar ziet maar zo niet ook goed. Als iemand in de ruimte is, zal ik meestal wel opstaan en feliciteren (dus dan niet alleen maar roepen vanachter bureau).

3. BloemJK

BloemJK Fanatiek lid

30 mei 2016
    1.184
    3
    36
    NULL
    NULL
    Ik heb zelf een bloedhekel aan dat gezoen overal, zeker op de werkvloer. Ik vind een hand geven voldoende, daarnaast als je al een mail gestuurd had, is een tweede felicitatie niet nodig. Wat je wel kunt doen om vreemde blikken te voorkomen, vriendelijk tegen de jarige zeggen dat je "hem/haar al gefeliciteerd had. Daarmee wordt het een soort "onderonsje" wat bij omstanders respect teweeg brengt.
    Ik heb vaker dan eens meegemaakt dat een aantal collega's aankondigden, bij de felicitatie zelf, niet te gaan zoenen, ook dat is algemeen geaccepteerd. Zonder zoenen kun je nog steeds heel goed een welgemeende felicitatie overbrengen.

Ik heb voor mezelf altijd als reden dat ik nogal een zwakke weerstand heb, en op de werkvloer liepen altijd van die strebertjes rond die zichzelf nooit ziek melden maar wel 3/4 van het kantoor aansteken. Dus geef mijn portie maar aan fikkie ;)

4. Soulfood

Soulfood Niet meer actief

Ligt eraan. Uit mijn team echt wel opzoeken en persoonlijk met zoenen feliciteren. Maar wij zijn met zijn achten en ook gewoon erg hecht.
    Rest van de afdeling: als ze komen trakteren zeg ik dan vaak gefeliciteerd! Als ik in dezelfde ruimte zit en mensen gaan diegene feliciteren doe ik dat ook en dan zoals de rest het doet haha dus hand of zoenen.

5. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb altijd alleen maar in winkels gewerkt of in een dierenartspraktijk. Dus niet heel veel mensen ofzo.
    Winkel was vaak max 7 mensen.
    De dag rond de 12 aan 14.

Dat feliciteer ik zeker. Wel alleen met een hand btw. Ik doe niet aan zoenen, zelfs binnen de familie ben ik heel selectief wie ik op de wang zoen of niet.

Als ik in een groot bedrijf zou werken, dan zou ik het houden bij m'n team. Alleen de mensen met wie ik nauw samenwerk. En dan ook alleen een hand.

6. Daphne91

Daphne91 Fanatiek lid

5 dec 2013
    2.073
    465
    83
    Vrouw
    Drenthe
    Ik werk voor een heel groot bedrijf. Feliciteren doe ik wel maar meestal zeg ik het alleen. Directe collega's waar ik vaak mee praat feliciteer ik incl zoenen zeg maar. Daar loop ik dan ook voor naar hun bureau mocht ik daar niet in de buurt zitten. Andere collega's zoek ik niet bewust op als ik daar geen klik mee heb (dat klinkt heel flauw maar anders blijf ik bezig)

7. farfalli

farfalli Bekend lid

4 dec 2014
    606
    0
    16
    NULL
    NULL
    TS, je moet doen wat je zelf wilt. Ik geef wel zoenen maar als er weinig is tussen mij en die ander, geef ik een vriendelijke hand.

8. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik heb een broertje dood aan wangkussen.
    En als je iemand feliciteerd middels een hand geven, loop je het risico dat die ander automatisch naar voren buigt om alsnog te kussen.
    Ik feliciteer dus op afstand. Beetje tussen neus en lippen door; "hé van harte gefeliciteerd"

9. jupke

jupke Niet meer actief

Ik zoen alleen de vrouwen. De mannen krijgen echt alleen een hand.

Iemand er echt voor opzoeken doe ik niet. Vier zelf geen verjaardagen. Maar uit recept voor de gewoontes van andere doe ik het wel.

10. Kangerootje

Kangerootje Fanatiek lid

24 dec 2013
    3.291
    1.491
    113
    Vrouw
    Ik zeg meestal gewoon ''gefeliciteerd'' en geef soms een hand, net hoe bekend diegene is en hangt af van de situatie. Als iedereen een hand geeft zou ik het ook wel doen.
    Zoenen doe ik echt niet hoor bij collega's, ben ik ook niet van plan, al doet de hele wereld het. Heb er gewoon een hekel aan, zeg altijd dat ik verkouden ben als smoes, hahaha!

Deel Deze Pagina