Ik heb geen idee of ik het in het goed gedeelte plaats, anders sorry. Werk in de gehandicaptenzorg en ik heb per 30 mei mijn zomervakantie, nu kreeg ik net een brief in huis dat ik op 31 mei geacht ben om een intervisie bijeenkomst bij te wonen. Oftewel als ik ga kost me dat een vakantiedag. Ik heb nl al een paar dagen in moeten leveren omdat ze aan het bezuinigen zijn en anders het rooster niet rond kregen en nu kan ik weer een dag inleveren En het gaat me net te ver dit ook nog erover heen. Heeft iemand enig idee of ik verplicht ben om er heen te gaan? gr Kieke
volgens mij niet hoor, is je vakantie goedgekeurd door je leidinggevende?? Ik denk puntje bij paaltje dat je wel teruggeroepen kunt worden, maar het lijkt me zo vreemd...(sowieso krijg je dan je vakantie dag terug!)
Lijkt mij ook niet. Als je die dag naar het buitenland ofzo zou vertrekken kan je er toch ook niet bij zijn.
Nee je hoeft niet te gaan want je bent op vakantie. maakt niet uit of je thuis bent of niet, als je vakantie is goedgekeurd dan heb je daar recht op. Ik had ook een cursus in mijn vakantie maar ik ga ook niet.
nee je hoeft er niet heen,het valt in jou vakantie. neem anders voor de zekerheid even contact op met je leidinggevende.
Dank jullie wel, ik dacht ook dat als ik vakantie dat ik niet hoef te komen. Nu ga ik dan nog niet weg op vakantie, maar het gaat hierom een pricipe van mijn kant, ik heb al 3 dagen in moeten leveren en dit houdt dat ik dus ook al een 4e kan inleveren. Ik zal inderdaad het navragen bij mijn leidinggevende. Hoewel........... zij iemand is die overal het belang van ziet, intervisie gaat over toekomst van de groep en hoe we er over denken etc. De leidingegevende heeft hiervoor opdracht gegeven bij het bureau waarvan we deze intervisie krijgen. Zij heeft zelfs het lef gehad om mij op te roepen voor een functioneringsgesprek tijdens mijn zwangerschapsverlof. Dit is haar niet gelukt, heb mijn poot stijf gehouden. Dus ben bang dat zij het mij gaat verplichten. Dat juridisch loket is nog geen gek idee, anders maar eens bij de vakbond gaan vragen. gr Kieke
Ik heb zoiets toevallig deze week aan de hand gehad. Mijn teamleidster heeft ineens de maandelijkse vergadering een week verzet en verplicht gemaakt. Nu heb ik deze week vakantie èn ik ben ook nog eens niet thuis. Eigenlijk was de vergadering vorige week en toen had ik dus geen vakantie. Nu wel en mijn vakantie was al goedgekeurd vòòrdat zij ging schuiven met de datum. Zij wilde dat ik dus wel kwam, maar ik heb dus duidelijk gemaakt dat het niet mijn probleem is als zij gaat schuiven met data en dat ze mij niet kan verplichten om van mijn vakantieadres te komen voor een vergadering, tenzij het om een calamiteit gaat. Ik vind dus, en vooral in jouw geval als je al 3 dagen hebt moeten inleveren, dat je dus niet hoeft te gaan. Ik zou gewoon zeggen dat ik die dag vertrek naar mijn vakantieadres.
wat een idioterie zeg.... werk ook in die sector... bij ons is het zo... als je vakantie is goedgekeurd dan heb je geen aanwezigheidsplicht, zowieso als je aanwezig dient te zijn moet dat 6 weken van te voren bekend zijn... kies je er onverhoopt toch voor dat je wilt komen dan word de vakantiedag omgezet in een uitbetaalde werkdag voor het aantal uren dat je aanwezig was en blijft die vakantiedag dus opneembaar op een ander moment.. want soms valt een cursus of iets dergelijks zo rot... laatst had ik 4 dagen gewerkt had ik 2 dagen vrij en dan weer 4 en die cursus viel op 1 van die vrije dagen... toen ben ik ook niet gegaan... datums van zo,n cursus of intervisie middag zijn vroegtijdig bekend en de roosteraar moet deze op een gezonde manier in het rooster verwerken... gr Jose
Heb net het juridisch loket gebeld en die wisten in eerste instantie het antwoord ook niet. Na bijna een kwartier kwamen ze met het antwoord dat een vakantie aaneengesloten hoort te zijn en dat als de leidinggevende het gepland heeft dat ze het anders had moeten plannen. Aangezien mijn vakantie goed is gekeurd.Dus volgens het loket hoef ik niet te gaan. Ook hoef je geen reden van afwezigheid aan te geven aan je leidinggevende. Het is privetijd en wat je prive doet hoeft een werkgever niet te weten. Daarnaast gaf ze me de raad in onderhandeling te gaan met mijn manager. Mocht zij mij nog willen verplichten in ieder geval wel op mijn strepen te gaan staan en zeggen dat ik recht heb op 3 weken op rij vakantie. En dat mijn vakantie dan wordt verlengd met een aantal dagen. Dus ik denk dat ik eerst een mail stuur naar mijn manager met daarin de mededeling dat ik niet aanwezig zal zijn voor de intervisie bijeenkomst omdat ik vakantie heb.