Dochter 11,5 maand een draakje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Isa24, 29 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hallo dames,

Ik heb een hele lieve en leuke dochter van bijna 1 jaar oud.

We wisten al wel dat onze dochter een pittig karaktertje heeft, maar sinds een kleine 2 weken is ze af en toe echt een draak! Als iets niet naar haar zin gaat, slaat ze met haar armen om zich heen, om vervolgens ook nog hard te gaan huilen.
    Tot 2 weken terug kon ze zich prima alleen vermaken in haar box, maar als ze hem nu ziet, begint ze hard te huilen en stopt niet meer!

Slapen en eten gaat gelukkig altijd goed, hier heeft ze nooit vervelend mee gedaan. Alleen nu kan ze echt een grote kattekop zijn!

Heeft iemand een idee hoe dit komt? Heeft dit te maken met een sprongetje of heb ik gewoon een kattig kind ;)?

Liefs Isa

2. fleur24

fleur24 Fanatiek lid

26 sep 2008
    1.442
    1
    38
    Denk dat het ook gewoon emt de ontwikkeling te maken heeft. Mijn dochtertje heeft dit ook. Ze krijst alleen niet bij de box maar doet er gewoon niks net zo lang tot ze eruit mag. Ziet er toch erg sneu uit. Maar bij andere dingen zoals dingen niet mogen of ergens geen zin in hebben herken ik je verhaal!!
    Ik denk dat het bij mijn dochter te maken heeft dat ze het liefste alles zelf wil doen. Ze trekt ook haar eigen shirtje uit bij het omkleden. Ze heeft liever niet dat ik dat nog doe. Alleen kan mijn dochter nog niet kruipen en lopen wat ernorm veel frustratie geeft. Ze wil gewoon echt alles zelf doen. en zelf bepalen haha.
    Gister voor het eerst streng aangesproken en dat had wel effect. Was net of ze het begreep (ze keek wel heel woest maar stopte met het drammende kattige gedrag).Denk niet dat jou kindje kattig is maar dat het gewoon bij het opgroeien hoort. Denk dat als je er met de juiste manier mee omgaat het vanzelf wel minder word/zal stoppen.

Groetjes

3. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Bedankt voor je reactie!

Ik begrijp er eigenlijk al helemaal niets van: mijn dochter is een heel makkelijk kind, kan zich uren vermaken met de kleinste dingen.
    Misschien heb je wel gelijk voor wat betreft het dingen zelf doen.
    Het liefst eet mijn dochter haar boterhammen zelf met een vork, lopen gaat nog niet los. Als ze kan staan in de box, dan is ze wel even stil. Maar van tevoren vond ze de box zo leuk!

Ook als ik maar even uit beeld ben, begint ze al te brullen. Hier heeft ze nooit last van gehad!

Ik hoop maar dat het snel overgaat...

Liefs Isa

4. Meara

Meara Niet meer actief

Hebben we hier ook gehad. De box is nooit een probleem geweest maar dat zwaaien en huilen wel. Misschien komen er kiesjes aan. Dat was hier wel de reden van haar omslag in gedrag

5. Marnick

Marnick Fanatiek lid

16 mrt 2008
    1.167
    0
    0
    Heel herkenbaar! En echt, het gaat over!

Ik denk dat het toch met sprongetjes te maken heeft. Onze krummel heeft dit vanaf ca. 11 maanden een paar keer gehad en ik heb echt een paar keer gedacht dat ze zo zou blijven. Hehe, ik werd al moe bij het idee. Gelukkig ging het steeds weer over.

En het had bij haar ook te maken met iets willen wat ze nog niet kan. Daar kon ze dan zoooooooo boos om worden! Volgens mij is het dus een normale fase in de ontwikkeling. En die fase gaat over. Helaas is het niet de laatste fase :p.

6. Isa24

Isa24 Actief lid

2 sep 2008
    245
    1
    0
    Hoi Hinke,

Bedankt voor je reactie!

Dat geeft de burger weer moed :)!

Liefs Isa

7. petrabr

petrabr VIP lid

6 okt 2007
    8.000
    1
    0
    zuid holland
    Wij hebben de box weg gedaan omdat ze het er niet meer naar haar zin had en veel meer wilde bewegen.

ook is ze ineens heel erg eenkennig geworden; gelukkig weet ik dat zo een periode wel weer redelijk weggaat.

Ze leren nu zo snel zoveel dingen tegelijk dat ik me best kan voorstellen dat het af en toe wat veel word

Deel Deze Pagina