Waarvan te weinig na bevalling?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Lens, 25 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nandanovember

Nandanovember Fanatiek lid

2 nov 2013
    1.017
    0
    0
    Mij waarschuwde iedereen dat ik vooral niet te veel kleertjes moest kopen want ik zou zooooo veel krijgen! En vooral geen maatje 50 want daar passen ze na een week niet meer in.

Ik had dus maar 2 maatjes 50 en stuk of 5 maat 56.

Hij was dus 49 cm en heeft een aardig tijdje in maat 50 gezeten.
    Ik heb 1, heul lelijk setje, gekregen. Verder niks.
    Na een week belandde hij weer in het ziekenhuis en zat ik dus met kleertjes te kort. Want man weer aan het werk en ik nog niet in staat om te winkelen.

2. beertje86

beertje86 Actief lid

5 mei 2014
    188
    0
    0
    NULL
    Meerkerk
    Hangt er ook vanaf hoe vaak je wast maar ik doe het maar twee keer per week dus extra kleertjes en rompertjes waren echt nodig.
    Spuugdoekjes en hydrofiel luiers bleven er maar bij komen want gebruik het echt overal voor en verder kan je nooit genoeg slabbers hebben.

3. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Maat 50 hebben wij ook nauwelijks gekregen, alleen van mn moeder omdat ze het zo leuk vond om eindelijk op geslacht te kunnen shoppen;)

Ik had 8 setjes maat 50, maar daar had ik niet genoeg aan. ML en mn moeder hebben in de kraamweek wat bij gekocht, omdat mijn zoontje regelmatig spuugde waardoor er zo 3 setjes per dag heen vlogen.

Ook heb ik nog hydro's bijgehaald. Ik had er al 18 en nog 6 bijgekocht. Ik gebruik ze overal voor en dan hoef je niet steeds te wassen.

4. spruitjes

spruitjes Fanatiek lid

27 sep 2014
    2.900
    1.389
    113
    Kleertjes maat 50. Hydrofielen (dacht dat 12 genoeg zou zijn... Maar ik was toch iets minder vaak dan de kraam..) spugdoekjes.
    Als ik goedkope aankleedkussenhoezen tegen kom neem ik die ook mee. Want oh wat is het toch leuk om te plassen als de pamper onder je kont weg is..

5. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oke niet voor de baby, maar... kraamverband! Was er zo doorheen :p

Verder rompers maat 50 en hydrofielen en spuugdoekjes.

6. Suprised

Suprised Actief lid

25 mrt 2014
    293
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oja en aankleedkussenhoezen inderdaad! En hoeslakens :D

7. Chels89

Chels89 Bekend lid

22 apr 2014
    799
    128
    43
    Hoezen voor het aankleedkussen en hoeslakens ja, als mijn zoon de boel zelf niet onder piste of spuugde dan had ik zelf wel weer de luier net niet goed gedaan de eerste weken:p vooral snachts door te snel willen doen en te moe zijn, til je hem uit zn bedje was de boel weer nat haha
    Verder had ik nog een hele berg slabbetjes van kruidvat besteld, die spuugduukjes lagen nooit goed waardoor hij zichzelf alsnog onder spuugde

8. Koekie1

Koekie1 VIP lid

31 jul 2013
    5.678
    2.001
    113
    Vrouw
    Aankleedkussenhoezen!

9. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Slabbetjes van badstof van de Zeeman vond ik superhandig!
    Mijn dochter was een flinke meid van 51 cm en 8 pond, maar ze had een maand lang maat 50 aan. 56 is veeel te groot in het begin.

Ik ben een hele grote fan van Petit Bateau rompertjes (3 voor €25).
    Die blijven gewoon mooi

10. Nahla2013

Nahla2013 VIP lid

4 okt 2012
    5.965
    3
    0
    Aankleedkussenhoezen vond ik zelf grote onzin. Ik heb een zilveren Jolein aankleedkussen, daar leg ik altijd een handdoek op als ik haar na het wassen aankleed

11. Butterfly1109

Butterfly1109 Fanatiek lid

3 jan 2015
    1.620
    43
    48
    hahaha, ik herken het!! Mijn schoonmoeder; koop niet te veel maatje 56, maatje 50 heb je helemaal niet nodig, doe maar maatje 62 zitten ze zo in! 'Al mijn kinderen waren groot geboren!'

Dus ik veel maatje 62 gehaald, zit ze nu pas in, de helft heeft ze nog nooit aangehad.

Ik was met 35 weken in het ziekenhuis opgenomen, toen bleek dat ik een klein babietje zou krijgen, zelfs toen nog; koop nou geen maatje 44, is helemaal niet nodig.'Al mijn kinderen waren 5 kilo'.

Mijn moeder had toch maatje 44 gekocht via een prematuren website, was met haar 44cm & 2230 gr het enige wat ze paste! Zelfs de 44mt van de Prenatal was te groot. Pas na een maand zat ze in maatje 50. EN nu dus sinds 1 week in mt 62.

Deel Deze Pagina