Waarvoor gebruik je maxi-cosi op je kinderwagen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Janna, 11 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Wij kunnen van mijn zus een maxi-cosi city lenen (slechts voor 1 kindje gebruikt en weten zeker dat er nooit ongelukken ofzo mee zijn gebeurd). Nadeel: deze past niet met adaptors op de kinderwagen die we willen, omdat het een oud model is.

Nu is mijn vraag: in wat voor situaties gebruiken jullie de maxi-cosi op het onderstel van je kinderwagen? En is dat handig / is het aan te bevelen dat je de maxi-cosi op de kinderwagen kunt bevestigen? Wij hebben namelijk zoiets van, waarom zouden we een dure maxi-cosi en adaptors kopen, als we gratis een goeie kunnen lenen en babies er toch eigenlijk maar maximaal 1,5 uur in mogen liggen? Gebruik je dan toch niet veel vaker je reiswieg?

2. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.419
    443
    83
    Limburg
    Hier vooral vaker gebruikt als ik in een plaats verderop met de auto boodschappen moest doen. Dan was dit veel makkelijker als de reiswieg helemaal meesjouwen. Hier gebeurde het niet zo heel vaak en was ook maar max 1 1/2 tot 2 uur dat ze erin zat.
    Voor langere tijd nam ik wel de reiswieg mee.

3. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Als ik snel een boodschap ging doen of bijv naar consultatiebureau of naar de fysio, klikte ik de MC op het onderstel.. Dan ging ik echt niet haar overleggen in de reiswieg en zeker niet in de winter..

4. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi!

Toen onze zoon nog in de maxicosi zat waren we ook wel 'streng' voor onszelf om de kleine er niet te lang in te laten. Dus met winkelen ofzo, dan zetten we hem altijd over, eerst in de wagenbak van de kinderwagen, later in de buggy-inzet. Maar toch zijn er dan wel momenten waar het toch handig kan zijn om de maxicosi op het onderstel te kunnen zetten. Bijvoorbeeld wanneer je even snel een boodschap gaat doen. Of als je een eindje moet lopen van de auto naar een huis en je moet spullen meenemen. Wij woonde toen ook nog op een flat aan het einde van dte gallerij, dus toen was dat ook nog een extra reden om de maxicosi op het onderstel te zetten. Misschien zijn er nog anderen met voor beelden waarbij het handig kan zijn, zodat je zelf een afweging kan maken. Veel succes!

Groetjes Mariska

5. Yolanthe

Yolanthe VIP lid

Ik gebruikte het alleen als ik even snel ergens iets op moest halen of even snel een boodschap moest doen. Dan vond ik het niet fijn voor hem dat hij uit de maxi cosi moest in de kinderwagenbak en dan 5 min. later weer terug de maxi cosi in. Mijn zoontje werd ook enorm boos. Inmiddels gebruik ik het nooit meer, draag mijn zoontje als ik even snel op en neer loop en anders zet ik hem in de buggy. Moet zeggen dat ik het weinig gebruikt heb, want ik doe veel te voet of met de fiets, maar die keren dat ik het heb gebruikt vond ik het wel handig. Bij mijn dochter had ik het niet en toen miste ik het ook niet nam haar met met maxi cosi en al mee naar binnen. Maar met een 2de moet je ook de eerste weleens optillen of in de gaten houden. Zou zelf de citi van je zusje overnemen mits hij niet te oud is.

6. Janna

Janna Fanatiek lid

Bedankt voor jullie reacties!

Blijkbaar wordt het vooral gebruikt als je even snel de auto uit moet en voor kleine stukjes. Wij wonen zelf niet op een flat, maar in een rijtjeshuis. We hebben een parkeerplaats in onze voortuin, dus daar hebben we het niet voor nodig. We doen boodschappen bij een supermarkt op loopafstand, dus daar hebben we het ook niet echt voor nodig.

Als ik jullie reacties zie, is mijn beeld dat het handig is als je de maxi-cosi op de kinderwagen kunt zetten, maar dat het niet heel vaak gebruikt wordt en dat het prima op te lossen is als het niet kan. Klopt dat? In dat geval denk ik niet we het geld overhebben voor een nieuwe maxi-cosi + adaptors.

Mijn nichtje is trouwens net 4, dus de maxi-cosi van mijn zus is niet heel oud. Als zij nog een kindje zouden krijgen zouden ze hem ook weer gebruiken.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.132
    8.867
    113
    Ik vond het ideaal...vond de MC met J. er in al snel veel te zwaar ('t was geen licht kindje ;)). Ik nam haar zeker in het begin altijd in de MC vanuit huis mee naar de auto en dan vanuit de auto in de MC mee naar we naar toe gingen ((schoon)ouders, vrienden, boodschappen doen, fysio, KDV, enz.). Als we ergens echt een groter stuk gingen wandelen of als ze ergens moest slapen, dan ging de wagenbak ook mee. Maar als we met de auto gingen, ging het meestal om kleinere stukjes, dus dan is zo'n onderstel wel erg handig.

8. nikkie83

nikkie83 Fanatiek lid

16 jun 2007
    2.054
    2
    0
    tussen hier en daar
    maar eb je dan geen maxi cosi nodig voor in de auto ?
    Ik heb m gebruikt in de winter , mn jongste zoon was n klein urretje en die verdwaalde in de reiswieg had toen n bugaboo en de kou was gewoon in de wieg te voelen dus in de mc met voetenzak en pittenkussentje had ie t meer naar zn zin dan in de reiswieg :)
    later bleek dat het voor hem ook beter was in de mc ivm zijn voorkeurshouding :)
    maar heb wel steeds opgelet dat ie niet langer dan 2 uur erin zat

9. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Bij mijn zoontje was de wagenbak een drama vanaf 1 maand oud dus hij zit eigenlijk altijd als ik ergens heen ga in de mc de ene dag langer dan de andere en met zijn ruggetje gaat alles prima wordt op cb naekeken steeds. Ik zou niet zonder kunnen.

10. Mon

Mon Fanatiek lid

6 jul 2011
    1.135
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij parkeren ook gewoon voor de deur en de supermarkt is ook op loopafstand, maar toch heb ik de maxi-cosi regelmatig op het onderstel van de kinderwagen gezet. Voornamelijk bij een bezoekje aan een winkel die niet op loopafstand ligt. Superhandig!

11. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Even een vraagje: is de wagen een oud model of de maxicosi?
    Wij hebben destijds ook een oud model MC geleend maar wel een nieuwe wagen gekocht. Er waren gewoon adapters te koop voor het oudere MC model.
    En als het een mutsy is, dan heb ik die adapters wel voor je :p.

12. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Ik zou het niet willen missen omdat:
    * Als ik even een boodschap ga doen neem ik niet de hele wagenbak mee maar klik ik de mc op het onderstel. Geen gehannes van mc in wagenbak, minder gesleep en kleine kan haast doorslapen.
    * Kleine heeft last van omhoogkomend eten als ze plat in de wagenbak ligt te kort na het eten. Wij laten dus geregeld de hond uit in de mc op het onderstel als ze net gegeten heeft ipv in de wagenbak.

Uiteraard is dit al minder dan 1,5/2 uur per dag maar liever 10 minuutjes langer in de MC dan een hoop zurigheid terug in haar keeltje...

13. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Janna ik had een mc gekregen van een vriendin ( nieuw) zo'n 5 jaar geleden.
    Maar die past gewoon hoor op de adapters van onze quinny.

14. Saskia1982

Saskia1982 Fanatiek lid

28 aug 2008
    1.902
    0
    0
    Brielle
    Hier ook voor de snelle boodschap, een bezoekje aan het cb, wegbrengen naar de oppas (oma) en bezoekjes aan het ziekenhuis.
    Vooral de eerste paar maanden moesten we vaak langs het ziekenhuis en dan is het ideaal als de kleine niet overgelegt hoeft te worden (zeker niet omdat het midden winter was toen)

15. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hier ook voor de snelle boodschappen etc. Vind het wel heel handig!

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik denk dat je het niet nodig hebt hoor.. als je het hebt, is het handig en gebruik je het.

Maar dat geld ook voor de easybase (klik-systeem voor de maxicosi in de auto) -als je daaraan gewend bent, wil je niet anders, maar heb je het niet, dan gaat het ook prima zonder.

Voor de hele korte stukjes, ga je misschien wel een draagdoek gebruiken of een draagzak als je kindje wat groter is, werkt ook handig en snel.

Je gaat gewoon net wat anders met de dingen om.

17. Fransa

Fransa Niet meer actief

Ik vind het ideaal om de MC op de wandelwagen te klikken. Voor een boodschap bijv. maar ook als kleintje in slaap is gevallen als je gaat winkelen.
    Verder doe ik het naar de controles bij de kinderarts of als ik hem bij de oppas ophaal. Na een maand of 2 wordt het een heel getil en daar heb ik niet altijd zin in. Dan is het lekker dat je ze er zo even op kunt zetten.

18. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Hier ook voor de kleine "uitstapjes' zodat ik de grote wandelwagen met onderstel niet mee hoef te slepen.(niet zo grote auto).

in de achterbak ligt een maxi-taxi onderstel. soort buggy-onderstel, speciaal voor de maxi-cosi. ding is klein op te vouwen en voor de kleine boodschapjes, CB enz. klik ik de maxi-cosie erop. ga ik langer weg dan neem ik wel de wandelwagen/onderstel mee.
    als ik even snel de hond uit ga laten en het is mooi weer dan klik ik de MC op het onderstel van de wandelwagen (queeny).
    zo kan ze in de rondte kijken, wandelwagenbak vindt ze niet zo grappig.

19. Skatje

Skatje VIP lid

10 dec 2008
    9.026
    165
    63
    Vrouw
    Gastouder
    Arnhem
    Ik gebruikte het best veel, om inderdaad even de kleine stukjes te lopen.

Dat je supermarkt op loopafstand zit, ok... Maar inderdaad, andere winkels waar je eventjes in moet, naar het cb, op bezoek bij andere mensen.
    Het was echt wel heel handig.

De cabriofix is trouwens regelmatig in de aanbieding, ik vind het echt wel aan te raden om de mc op de wagen te kunnen klikken.

Wij hadden een citi en die paste wel :(

20. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Wij hebben zelf geen auto maar toch een 'maxi cosi' aangeschaft. We moeten iets hebben om de baby in te vervoeren als we uit het ziekenhuis komen en verder als ik voor controles naar de dokter moet (te voet trouwens) dan is het handig om die op het onderstel van de kinderwagen te klikken.

Bij de praktijk moet je de kinderwagen in de hal laten staan. Maxi cosi mag wel mee in de wachtkamer. Dus ik laat het onderstel gewoon in de hal staan, klik de maxi cosi los en neem die mee de wachtkamer in.

Deel Deze Pagina