Toch geen zomerkleding meer? ROmpertjes met kort of zonder mouwtje denk ik? Wat gebruiken jullie als eerste setje voor na de geboorte? Lange mouwen, korte mouwen? Wat doen jullie in ziekenhuistas?
Echte zomerkleding gebruik ik zelfs nauwelijks voor mijn zomerkindjes , pasgeborenen hebben toch meestal wel shirtjes of pakjes met lange mouwen nodig. Ik zou gewoon gaan voor een romper met korte mouw, zacht katoenen broekje en shirtje met lange mouwen, mutsje en vestje erbij voor naar buiten en klaar
Rompertjes moet je zien als onderkleding, vergelijkbaar met een hemdje met onderbroek. Je hoeft dus niet perse lange mouwen in de winter, want je doet er nog kleding over heen. Rompertjes met lange mouwen werken niet, als je er nog kleding overheen doet. Want twee verschillende mouwen over elkaar heen, wil niet schuiven. Hier dus altijd rompertjes zonder mouwen of met korte mouwen gebruikt. Lange mouwen alleen als ik er iets met korte mouwen overheen deed (jurkje, hemdje, blousje). Onze meid is begin maart geboren. Als eerste setje kun je het beste een rompertje met korte mouwen/zonder mouwen nemen of een overslagtruitje. Daar overheen een boxpakje of een truitje met lange mouwen en een broekje van zachte stof.
Ik zou nog even wachten tot de wintercollectie in de winkels hangt. Bij mijn dochter was het 30 graden en ze had het koud. niks geen zomerkleding maar rompers met lange mouwen en een t-shirt eroverheen. Ik vind zelf de Prenatal extra soft lijn geweldig voor baby's. Dat blijft ook na tig keer wassen zo lekker zacht! Ziekenhuistas: - schone kleding ook voor je man, sokken en t-shirt (baby's kunnen plassen en spugen, jammer als het gebeurd en je wilt veel foto's maken) - waterflesje met spuitdop voor het plassen (kan wat prikken na de bevalling en zo kun je goed richten) - wat te lezen, eten, snoepen etc. - jas voor je kindje - 2 setjes kleding voor je kindje (ook weer het spugen verhaal) - fototoestel (check de batterij ook even) - maandverband - iets om de zaal op te leuken? Ik vergeet vast nog een heleboel!
maandverband? wat moet je daar mee? ten eerste: na de bevalling red je het daar echt niet mee. ten tweede, in het ziekenhuis hebben ze kraamverband voor je hoor! maar ik dwaal af. zoonlief is van 10 juli. vorig jaar was het nogal warm. maar meneer had het koud. Na een paar dagen lukte het wel goed op temp te blijven (eind 1e dag eigenlijk al). De week erna bleef het zo warm. Sja, dan heb je hem af en toe alleen in een romper. niets mis mee hoor. ik zou lekker van alles wat halen. lange mouw rompers combineren ook prima met een korte mouw tshirt. alleen korte broeken zou ik dan niet meer halen.
Onze dochter is in september geboren en die had net na de geboorte aan: romper korte mouw, tshirtje lange mouw, broekje, sokjes en een mutsje (eerste 2 dagen). In de MC uit het ziekenhuis een vestje en in een omslagdoek.
Ons dochtertje is ook van september. Wij hadden ook een romper met korte mouwtjes, truitje met lange mouwtjes erover (of romper lange mouw en shirtje met korte mouw erover), broekje of maillot, sokjes en in de kraamweek nog een mutsje.