Ik ben het helemaal met Athina eens: als je hem hebt is het ongetwijfeld retehandig, maar wij hebben ook alleen een losse mc die niet op het kinderwagenonderstel past en we hebben er nog geen seconde last van gehad dat die twee niet compatible zijn. Hier ook cb en supermarkt op loopafstand; dan gaat ze in de reiswieg of draagzak. En voor langere uitstapjes reiswieg in de auto. Geen enkel probleem.
In jou geval zou ik gewoon de maxi cosi van je zus gebruiken, dan is het echt zonde om een nieuwe te kopen.
Allemaal super bedankt voor de reacties! Hier heb ik echt wat aan! Ik zie dat de meningen nogal uiteenlopen. Ik denk dat ik het wel met Athina en fafa eens ben, dat het superhandig is als je het hebt, maar dat je het meestal zonder probleem anders oplost als je het niet hebt. Ik denk dat wij de maxi-cosi van mijn zus gaan lenen. Mochten we in het gebruik merken dat we het missen, dat hij niet op de kinderwagen kan, dan kunnen we altijd nog een eigen maxi-cosi met adaptors kopen. Die zijn tegen de tijd dat ons kindje er eenmaal is ook nog wel te koop! @tassie: Nee het is geen mutsy! En we hebben het al in de winkel gevraagd, maar het kan echt niet.
Ik zou het inderdaad gewoon proberen, bijgekocht heb je het zo. MC's en adapters zijn nou niet bepaald zeldzaam verkrijgbaar oid. En als je kindje niet te zwaar is en je zelf een goede rug hebt, dan heb je het misschien ook minder nodig?