slapen...

Discussie in 'De lounge' gestart door Debstertjuh, 7 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi allemaal,

Ben benieuwd of er meer meiden zijn die een stuk slechter slapen sinds ze kinderen hebben?!
    Dan bedoel ik niet dat ik niet meer uit kan slapen en soms wakker word omdat 1 van me kinderen me nodig heeft. Maar volgens mij ben ik een heel stuk lichter gaan slapen sinds de kinderen er zijn. (Alsof ik niks wil missen wat er gebeurd ofzo)
    Zoja? Heb je tips om tot een diepere slaap te komen?
    Sta op het punt langs de huisarts te gaan, maar gebruik liever geen medicatie hiervoor. (Heb al wel een aantal homeopathische middeltjes gebruikt)

2. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Nee hier is het andersom, ik slaap soms gewoon door Ivan heen dan heb ik hem helemaal niet gehoord :)

3. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha, dat heeft me vriend nou ook altijd ;)

4. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Ik heb vooral last van onrustig slapen sinds ik kinderen heb, veel bewegen en hele vreemde dromen. Van die dromen dat ik 's ochtends wakker word en denk: ik spoor niet.

5. vogeltje85

vogeltje85 Fanatiek lid

22 jan 2012
    1.811
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja ik slaap ook veel lichter en kan ook moeilijk weer in slaap komen als ik er 's nachts uit moet. Ik hoor ook elk kikje...

6. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik was altijd al een lichte slaper, dus wat dat betreft is er niet echt veel veranderd. Maar laatst (ik was ook oververmoeid) sliep ik blijkbaar door het gehuil van mijn dochter heen in de nacht. Mijn man is toen opgestaan, maar dat is eigenlijk niet de afspraak. Heb me best schuldig gevoeld.

7. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    En dat schuldig voelen komt vast ook niet ten goede om daarna weer proberen dieper/beter te slapen...
    Maar hebben jullie er dan gaan last van?
    Mij begint het af en toe echt op te breken...

8. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik ben slechthorend, en in mijn slaap draai ik altijd op mijn "goede" oor, dus ik hoor totaal niets. Gelukkig hoort mijn man de kinderen wel altijd (we hebben de babyfoons op de slk. dus hij gaat er altijd uit :)

Ik slaap ook belachelijk diep, ik slaap (letterlijk!!!) door explosies bij mijn buren door, de hele straat staat buiten, incl sirenes van brandweer en politie en ambulances, maar ik hoor dat dus niet,, kreeg de volgende ochtend de vraag waar ik was vannacht....:( in mijn bed, natuurlijk, hoezo??

9. Tommo

Tommo Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.741
    1
    36
    NULL
    NULL
    Ja ik ook, maar ik hoor ook kinderen huilen die er niet zijn. Zo was ik laatst in een hotel, kinderen waren thuis bij man, en toch werd ik wakker omdat ik dacht dat ik onze dochter hoorde huilen :(

10. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Mamabri: Oh misschien heb ik dat ook wel gedaan! Op mijn goeie oor gaan liggen. Ik ben rechts compleet doof. Oke dat is dan nu mijn verklaring waarom ik niet wakker ben geworden van mijn dochter :D

Oh mijn man is trouwens links doof.. dus als we beide verkeerd liggen, heeft dochter een probleem denk ik.

11. mamabri

mamabri Niet meer actief

hahahaha ik lig hier nu in een deuk,,,, sorry!!

Maar inderdaad is dat hier best een probleem (van mijn man, ik heb er weinig last van :):D) Ik hoor het gewoon echt niet en ik slaap echt heel diep. Toch is het gekke dat toen ik nog alleen was met mijn oudste ik hem (volgens mij) altijd hoorde. Of je erop ligt of zo ik weet het niet, al sliep ik toen wel met mijn slaapkamerdeur open.

12. sydneys

sydneys Niet meer actief

Ik slaap wel goed maar word niet meer uitgeslapen wakker.

Vroeger ging mijn wekker en ik sprong uit bed. Kon onmiddelijk rondhuppelen. Was echt een ochtendmens

Nu word ik wakker en heb ik geen hoofdpijn maar oogpijn als ik mijn ogen langer dan 2 minuten openhou dus moet ze de hele tijd weer even sluiten om te wennen en om die oogpijn te vermijden.
    Ik word ook niet meer wakker, heb een halfuur nodig om bij te komen.

Ook als mijn zoontje bij mijn ouders slaapt word ik zo wakker. Vreselijk vind ik het

Dit is eigenlijk begonnen vanaf de eerste weken dat ik zwanger was

13. Joycey

Joycey Niet meer actief

Yes!

Ik hoor elke zucht, steun, kreun en 'dadadadadada'. Ik vind het niet erg. Ik vind het juist fijn dat hij dat doet. Soms word ik namelijk na een uurtje of 3 badend in het zweet wakker omdat hij geen 'uhhhhhhhh' geroepen heeft of een diepe zucht heeft geslaakt, gesnurkt heeft of er helemaal geen geluid uit zijn ledikant komt - en dan ben ik in alle staten.

Ik wil graag dat hij af en toe 'incheckt'. Gewoon om te kijken of alles goed is. En dat gaat 200% onbewust. Als ik hem hoor; slaap ik door. Hoor ik hem niet, schrik ik wakker. Bij mijn partner ook - hoor ik hem niet ademhalen of iets, dan ben ik ook wakker.

Mijn onderbewustzijn doet om de twee uur een 'check, doublecheck' en slaapt dan gewoon weer verder.

14. beauty2012

beauty2012 Fanatiek lid

4 mei 2012
    3.184
    16
    38
    Jaaaaa dat heb ik ook!! ik droom heel erg veel sinds de geboorte van dochtertje. En vooral nachtmerries:( hele rare nachtmerries die nergens op slaan maar toch heel eng zijn...
    En ik word vaker wakker 's nachts, maar val dan ook weer vrij snel in slaap.

15. tantetil

tantetil Bekend lid

1 jan 2010
    768
    162
    43
    Vrouw
    Noord Holland
    Heb ik ook hoor. Ik heb daar heel erg aan moeten wennen, dat maar steeds wakker worden. Als mijn dochter snachts uit bed stapt, dan hoor ik dat meteen. Heel af en toe niet, dan voel ik ineens iets over me heen kruipen en ligt ze alweer in ons midden. Ik heb trouwens die oogpijn ook! Niet altijd hoor, maar vooral als ik een keer 8 uur heb geslapen.

16. sydneys

sydneys Niet meer actief

#16 sydneys, 7 mrt 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 7 mrt 2014

Ooo leuk herkenning! Niemand weet wat ik bedoel met oogpijn!
    Verschrikkelijk he!!! Duurt bij mij wel maar max 20 minuten maar het is niet te doen tenzij je weer even je ogen sluit en dan val je weer half in slaap met een rondkruipende dreumes in bed. Moet echt alert zijn om zonder al te veel problemen door te komen die 20 minuten. Dan is het over.
    In de zwangerschap was die pijn wel dubbel zo erg als nu

17. Debstertjuh

Debstertjuh Actief lid

22 mei 2010
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zo te lezen ben ik dus niet de enige die lichter is gaan slapen... ;)
    Moet zeggen dat ik het ook wel een fijne gedachte vind dat ik (bijna) alles hoor, mocht er iets aan de hand zijn. Maar na 3 jaar begin ik ook wel te merken dat het erg vermoeiend is!
    Hebben jullie dat niet dan?

18. DarkAngel25

DarkAngel25 VIP lid

6 jul 2011
    7.732
    1
    38
    Ik probeerde gisteravond nog te reageren via mijn telefoon, maar op een of andere manier lukte dit niet.

Maar, ja :D Ik denk serieus dat als wij beide verkeerd liggen dat docht er een probleem heeft haha. Wij horen dan gewoon allebei niks! Beide doof aan een oor is ook af en toe echt irritant. Vooral met autorijden, en dan als ik rijd (zitten we verkeerd van elkaar, en dan de ''herrie'' van de auto erbij) Erg gezellig is dat.

19. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0

Dat heb ik dus ook :)
    Al iets meer in het begin als nu...Nu word ik ook wel sneller wakker van dochter :p

20. Marleen31

Marleen31 Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.586
    475
    83
    NULL
    Noord Holland
    Heel erg herkenbaar! Als ik 's nachts mijn dochter hoor draaien in haar bedje, of hoor hoesten ben ik meteen wakker! Mijn man niet.. Die slaapt lekker verder.

Al melatonine geprobeerd? Vrij verkrijgbaar en geen troep.

Deel Deze Pagina